Van scart (mannetje) naar s-video

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kees89
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:27
Hallo,

Ik heb enkele dagen geleden een Sandisk V-Mate gekocht. Ik ben er vanmiddag mee bezig geweest om hem aan te sluiten, maar dat lukt mij niet. Je moet de V-Mate met 2 tulp-kabels aansluiten, een op de tv, en een op de (in mijn geval) videorecorder. Mijn videorecorder heeft slecht twee tulpaansluitingen, namelijk de rode en de witte (geluid), de gele ontbreekt, hiervoor zit er echter een s-video aansluiting. Nou vraag ik me dus af of er een kabel/verlengstukje/apparaat is waarmee ik de gele tulp kan kopppelen aan mijn s-video uitgang van mijn videorecorder.
Ik heb trouwens al geprobeert het met een scart verloopstukje op te lossen, maar daar reageert de V-Mate niet op.

Ik heb niks op internet hierover kunnen vinden en ik hoop dat jullie me kunnen helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-09 11:57

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

ZUlke adapters worden regelmatig bij videokaarten geleverd. Waarschijnlijk heeft de locale computerwinkel ze gewoon liggen :)

EDIT:

zoiets: http://www.informatique.n...n/iqshop.cgi?M=I&A=420017

Btw, als je op google 's-video to composite' (of omgekeerd) intikt, krijg je meer dan genoeg hits. Ik vraag me af hoe je dan gezocht hebt ;)

[ Voor 49% gewijzigd door Michael Knight op 08-02-2007 20:12 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

De Sandisk is dus een memorycard videorecorder. Weer iets nieuws, die kende ik nog niet :P
Vraag is denk ik eerder of de TV wel signalen uitstuurt via zijn SCART. Als ie alleen maar een stereo-aansluiting heeft, zou het nog zomaar eens kunnen van niet. Hebben ze d'r alleen een ingang op gezet, geen uitgang :+
Wat heb je voor TV (merk en type) :? En weet je zeker dat je SCART ook een uitgang is?
Als dat namelijk het geval is, zou je met een blokje als onderstaand nodig hebben:
Schaamteloos gejat uit De grote tv-out FAQ

Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/vb/scartblok_voor.jpg

Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/vb/scartblok_achter.jpg

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Hij heeft het volgens mij over een uitgang op z`n videorecorder. De tv zal waarschijnlijk alleen voor het weer te geven beeld zijn. De output komt van de viderecorder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Michael Knight schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 20:24:
Hij heeft het volgens mij over een uitgang op z`n videorecorder. De tv zal waarschijnlijk alleen voor het weer te geven beeld zijn. De output komt van de viderecorder :)
Daar had ik even overheen gelezen. Betekent overigens alsnog dat ie een blokje als boven staat nodig heeft, en dat zijn videorecorder een goed uitgangssignaal moet leveren op die poort. Er bestaan nl. ook video's met alleen een ingang op de scart B)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Nee, want hij heeft het specifiek over een s-video aansluiting op zijn videorecorder. Er is dus geen sprake van het gebruik van een blokje. Hij wil puur de s-video poort omzetten naar een composiet-aansluiting.

Het blokje dat jij bedoelt, is voor een scart aansluiting :) Veel mensen die niet een dedicated s-video poort hebben, gebruiken zo`n blokje! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:07

GaMeOvEr

Is een hork.

Een videorecorder met wel een S-video uitgang en geen Scart? Dat is dan zeker geen europees model. alle europese producten hebben een scart aansluiting. Het heet ook niet voor niets officiëel "euro-scart". :)

Alle video's die ik had hebben minimaal 2 scart aansluitingen gehad, eentje naar je TV en eentje voor een settopbox, zoals een andere recorder, of een satellietdoosje ofzo. :)

Als de TS alleen een S-video naar composite wil, dan moet je idd zo'n "videokaart" snoertje/connector hebben:

Afbeeldingslocatie: http://www.elektronica-online.nl/productimages/2896.jpg

Te krijgen bij oa www.elektronica-online.nl onder kabels, TV en videokabels, s-video kabels.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kees89
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:27
Nou, ik heb wel een scart aansluiting op mijn videorecorder, maar als ik het daar in plug dan krijg ik geen reactie van mijn videorecorder, van de tulpingang krijg ik wel geluid, maar er zit geen gele tulpingang in, vind ik wel apart trouwens...
Ik zal vanmiddag even kijken naar jullie oplossingen, alvast heel erg bedankt
Pagina: 1