aanschaf macmini: waar op te letten

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008

• BlackRageNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Hoi,

ik ben van plan om een macmini te kopen. Nou heb ik een paar vraagjes:
de macmini die ik wil kopen wordt standaard geleverd met 512mb ram,
nu weet ik dat windows pc's heel wat ram nodig hebben om vloeiend te werken, nu was mijn vraag of dit ook geldt voor OS X.
Ik heb hier thuis een draadloos netwerk en nu was mijn vraag of mijn macmini die straks zo kan oppikken of dat ik iets anders nodig heb.
Kan ik ook mijn ''normale'' scherm blijven gebruiken die ik nu heb?
Is er een gratis word/goedkoop pakket voor OS X (kan ik office 2003 gebruiken)
En ik zou graag nog even weten wat een OS X instal aan ruimte in neemt op mijn HD.
Mochten jullie nog tips hebben dan hoor ik ze graag :)

[ Voor 11% gewijzigd door BlackRageNL op 08-02-2007 19:24 ]

• raoulduke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

raoulduke

Get in!

C0NSOLEFREAK schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 19:08:
nu weet ik dat windows pc's heel wat ram nodig hebben om vloeiend te werken, nu was mijn vraag of dit ook geldt voor OS X.
Ik heb hier thuis een draadloos netwerk en nu was mijn vraag of mijn macmini die straks zo kan oppikken of dat ik iets anders nodig heb.
En ik zou graag nog even weten wat een OS X instal aan ruimte in neemt op mijn HD.
Voor OS X wil je inderdaad het liefst minimaal 1 Gb hebben, alles werkt dan voor normaal gebruik perfect. Wireless zal waarschijnlijk zonder problemen werken. Installatie van OS X kost rond de vier gigabyte, maar dan heb je geen iLife applicaties erbij. Met alle tierlantijnen en heel iLife kom je denk ik op 12 Gb uit.

Remember, if you have any trouble you can always send a telegram to the Right People.

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11-2025

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Hoi,

Eehm... Tsja, probeer het eens met 512 :?
werk je op kantoor met OSX en 20000000 GB, dan is 512 weinig.
Ben je nieuw, dan is 512 voor de eerste 2 maanden wel zal.
(personal experience)
eehmm.. Tjsa..
Ben je uberhaupt in de buurt van deze pagina geweest?
http://www.apple.com/nl/macmini/

Gratis site...
gigje of 8.
Google / zoek eens op GoT?
"Ervaringen OSX"

• MintyDoerak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-02 20:34
je bent gek als je nu een macmini koopt. w8 nog ff op de c2d.

Verwijderd

MintyDoerak schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 19:33:
je bent gek als je nu een macmini koopt. w8 nog ff op de c2d.
Agree, de MacMini loopt redelijk achter qua specs. Als je het nog even kunt uitstellen, zou ik dat zeker doen!

Wacht zelf ook op een Mac Mini met C2D processor ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2007 19:36 ]

• BlackRageNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
@weeraanmelden:
de macmini is voor thuis gebruik, en zal voor namelijk gebruikt worden voor surfen en word, en streamen naar apple tv.
@allstar: weet je ook wanneer die komen en hoe duur ze zijn ?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

C0NSOLEFREAK schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 19:40:
@weeraanmelden:
de macmini is voor thuis gebruik, en zal voor namelijk gebruikt worden voor surfen en word, en streamen naar apple tv.
@allstar: weet je ook wanneer die komen en hoe duur ze zijn ?
Zelfde prijs, misschien zelfs standaard geleverd met 1 gig ram.

Gelijk de eerste serie van macbooks met core duo, halve gig ram.

Nu krijg je voor de zelfde prijs core 2 duo, met 1 gig ram.

Dus wacht even ;)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Wel eens van de knop TR gehoord?

[ Voor 68% gewijzigd door leon1e op 09-02-2007 09:11 ]

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• Draconis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-07-2021

Draconis

The Creator

Ik gebruik momenteel NeoOffice als office pakket, dit is OpenOffice maar dan met gebruik van Aqua (de user interface van OS X). Verder kun je zover ik weet 2003 wel draaien met Crossover. Ik heb zelf een MacMini met een CD en hij doet zijn werk perfect.

[ Voor 5% gewijzigd door Draconis op 08-02-2007 20:59 ]

Veni Vidi Vici

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Is er een gratis word/goedkoop pakket voor OS X (kan ik office 2003 gebruiken)
Qua geheugen voldoet 512 MB in principe, maar het is zoveeel lekkerdur met 1 Gb of meer, dus dat loont zeker de moeite, OSX zal zo soepel vliegen. Hierboven is al opgemerkt dat er nieuwe modellen kunnen veschijnen op korte termijn met een nieuwe CPU... het zou kunnen dat er dan ook standaard 1 Gb ingezet wordt. Afwachten loont de moeite.
Draadloos netwerk is een crime. Mijn macmini is tot nu toe zo soepel geweest met aansluiten op Wifi dat ik mij nog boos maak over windows. Er is echt niets aan en alle noodzakelijke protocollen zijn aanwezig (en duidelijk). Dat aansluiten is een eitje.
Officepakketen zijn regelmatig te vinden. Er is naast Office2003 ook een Office2004 for Mac te koop (bij surfspot enzo) zodat je op de Mac desnoods maximaal MS-compatibel blijft.

Wat OSX aan ruimte inneemt is toch niet zo interessant? Ik heb weinig meuk erbij staan als onzin en zodoende de 40 GB HDD niet volgekregen... de rest staat toch op een externe schijf. Maar ik meende dat het 1.5 Gb was toen ik 'm zo kocht.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:49
Ha C0NSOLEFREAK,

Ik zie dat je hier nog niet zo lang rondhuppelt dus misschien is het goed om onze Algemene gedragsregels (Netiquette) nog eens na te lezen. Hier kun je precies lezen wat wij verwachten van jou en wat je van ons kunt verwachten. Om te voorkomen dat we elke maand 10 keer hetzelfde onderwerp behandelen hebben we een Search :p, ik wil voorstellen dat je deze eens gaat raadplegen :p. Hier zijn echt veel topics te vinden over de aanschaf van een mac, en ook sites welke de upgrade cyclus inschatten... Mocht je er niet uitkomen start gerust een nieuw topic :).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.