Toon posts:

[Vista] en meerdere netwerkaarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De Vista gebruikers hebben het vast wel gezien: ipconfig en tools geven veel meer netwerkkaarten aan dan fysiek in de machine zit. Is jou al bekend waartoe dit dient?
Ook schijnt het dat Vista anders omgaat met twee internetverbindingen op 1 machine. Hoe het precies is me nog niet duidelijk. Misschien kunnen we in dit topic hier meer duidelijkheid over verschaffen.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die hier iets over te zeggen heeft?

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Waar zie je dat precies? Ik zie namelijk in zowel Device Manager als in Manage Network Connections slechts 1 Netwerkkaart, en dat is de 1 Gbit/s onboard van mijn mobo.

Ik heb Windows Vista Ultimate x64.

Heb je misschien iets van Virtual PC in gebruik die een paar virtuele netwerkkaarten aanmaakt, net als VMWare? Want daar heb ik nog niet mee gespeeld.

Ik zie onder IPCONFIG wel twee Tunneladapters staan, maar die zijn voor IPv6 <---> IPv4 vertaling.

[ Voor 12% gewijzigd door maartena op 12-02-2007 22:49 ]

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:09
IPconfig geeft idd meerdere adapters terug, gewoon omdat Vista per fysieke connectie een IPv4 en een IPv6 aanmaakt.
In de gewone grafische weergave zie je hier niks van.

[ Voor 21% gewijzigd door Fire69 op 12-02-2007 22:49 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als Vista per IPv4 connectie een andere adapter maakte voor IPv6 dan zou hij altijd (aantal adapters * 2) moeten teruggeven, op deze laptop geeft hij echter bijvoorbeeld 5 interfaces weer terwijl er maar twee (WLAN + LAN) inzitten :)

Het viel me op dat er twee "isatap" (http://www.microsoft.com/...09E2AF698B&displaylang=en) adapters zijn en een "4to6" adapter naast mijn twee fysieke adapters :)