MSI K7T herkent Belkin PCI kaart niet

Pagina: 1
Acties:

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-05 23:34

Rejgun

Leven is Bier drinken

Topicstarter
Mijn PC beschikt enkel over USB 1.1 terwijl ik voor een externe HDD USB 2.0 nodig heb.

Derhalve een 3 poorts usb 2.0 PCI kaartje van Belkin (F5U219) erin gezet.

PCI slot werkt, want er wordt aangegeven dat de kaart wordt gezien. Hij wordt echter niet herkend. Door windows XP SP2, terwijl dit automatisch zou moeten gaan. Ook na installatie van de drivers van de door Belkin geleverde cd werkt het niet. Foutcode 29 (??) wordt gegeven.

Het moederbord betreft een MSI K7T Turbo

Wie weet de oplossing?

Audi: Vorsprung durch Technik

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk eens wat je mobo aan pci sloten heeft. Als dat nog PCI2.1 spul is en die kaart vereist 2.2 sloten dan gaat het niet werken. Ik meen dat de K7T al wel PCI2.2 sloten heeft, maar weet het niet heel zeker :)

Anders kan het nog eens een chipset incompatibility zijn. Mijn AMD MPX chipset werkte bijvoorbeeld niet met VIA en ALI chips, enkel NEC USB2.0 kaartjes werkten ermee.

• Rejgun

Rejgun

Leven is Bier drinken

Topicstarter
kaart neemt al genoegen met een PCI2.1 slot.

helaas van chipsets weinig kaas gegeten

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Rejgun schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 19:08:
kaart neemt al genoegen met een PCI2.1 slot.
PCI2.1 heeft die plank sowieso, dus dat zal het niet zijn.
helaas van chipsets weinig kaas gegeten
Het is heel simpel, gewoon een kaartje met andere chip proberen en kijken of die het doet.

Verwijderd

Gewoon eens ander pci slot nemen kan ook werken. Heb ook een K7T turbo en daarin werkt een sweex kaart ook maar in bepaalde pci slot's.

• Rejgun

Rejgun

Leven is Bier drinken

Topicstarter
PCI slot werkt wel, want windows vindt nieuwe hardware. Alleen volgens de hardware wizzard staan er geen drivers voor dit apparaat op de bij geleverde cd-rom. Ook het handmatig installeren van de bijgeleverde drivers of de drivers van de site van Belkin. wil niet werken.

Ik zal wel eens een ander slot proberen, maar het lijkt mij niet aan het pci slot te liggen

Pagina: 1