[Exchange 2003] c104172 Error in AD MMC

Pagina: 1
Acties:

• magic45
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-01 09:01
People,

Ik ondervind sinds een mislukte Exchange 2007 server installatie problemen met de huidige exchange 2003 omgeving, hieronder een verduidelijking.

Betreft een testlab(ter info) met een enkele Windows 2003 Std SP1 DC.
Naast de DC draait ook een Exchange 2003 SP2, aangezien de behoefte aanwezig was om exchange 2007 te testen is er een tweede exchange 2003 server bijgeplaatst en zijn de mailboxen naar deze server verplaatst. Niets aan de hand zover.
Na wat conflicten en het afblazen van de Exchange 2007 installatie/test zijn de mailboxen weer terug naar de 1e Exchange server verplaatst. Sindsdien ondervinden we wat problemen welke verderop te vinden zijn.

Parralel hieraan is een tweede omgeving opgetuigd met een Windows 2003 SP1 DC + Exchange 2003 SP2 server en een ingericht netwerk. Nu is het doel om de mails/mailboxen uit de mislukte omgeving te verhuizen/importeren in de nieuwe omgeving.
Hier loopt het dus goed stuk, de information store is online, de store is gemount echter krijg ik als een willekeurige mailbox tracht te benaderen via webmail een "HTTP/1.1 503 Service Unavailable" en een connectie via Outlook biedt ook geen soelaas.

Klik

Ik kan via AD Users/Computers wel alle gegevens van Exchange voor de user bekijken behalve de rechten op de mailbox, daarbij treedt onderstaande error op.

Issue: Hoe krijg ik de mails uit de Information store bereikbaar(danwel via Outlook danwel via export oid.), zodat deze in de nieuwe omgeving kunnen worden geladen.

Via onderstaande logboek items ben ik niet veel wijzer geworden :

Event 1194 MAPIRPC
Event 1005

------
Edit:
Na een reboot van zowel de DC als de Exchange server staan er geen errors m.b.t. dit onderwerp of iets relevants in het logboek.

-----
Edit:
Een vernieuwe /forestprep & /domainprep hebben ook geen resultaat ten tonele doen verschijnen...

[ Voor 7% gewijzigd door magic45 op 08-02-2007 20:04 ]

• magic45
Inmiddels ook met ADModify.NET aan de slag geweest echter ook deze krijgt geen connectie met de betreffende mailboxen in de mailstore en kan dus ook de machtigingen hierop niet wijzigen.

Weet iemand een manier waarop ik weer toegang krijg tot deze mailboxen?

• magic45
Inmiddels ben ik er via Exmerg achter gekomen dat er 1 mailbox op de server is waarop het tabblad "Mailbox Rights" wel toegankelijk is. De reden hiervoor is mij volstrekt onduidelijk.

Verwijderd

Die 2e omgeving; wat is de relatie met de eerste omgeving? Apart forest? Aparte exchange organization?
Waarom plaats je een 2e Exchange 2003 om 2007 te testen?
Waar ging de 2007 install mis?

Paste de volledige melding van eventviewer is ipv alleen de id's

Die MAPIRPC error ben ik erg nieuwsgierig naar..

Edit:

Ik denk nu aan twee dingen; er draait iets op die bak dat de poorten in gebruik heeft voor MAPI, De Exchange <=> IIS integratie werkt niet. IIS eraf gehaald en weer installed toevallig?

Edit:
Wat zegt ESEUTIL?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2007 22:26 ]

Verwijderd

Eseutil lijkt me niet relevant want de stores zijn gewoon gemount zoals TS aangeeft. Verder zijn je vragen wel relevant :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 22:17:
Eseutil lijkt me niet relevant want de stores zijn gewoon gemount zoals TS aangeeft. Verder zijn je vragen wel relevant :)
Ja idd...stom.. |:(

• magic45
Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 21:50:
Die 2e omgeving; wat is de relatie met de eerste omgeving? Apart forest? Aparte exchange organization?
Ander forest en andere Exchange Organization
Waarom plaats je een 2e Exchange 2003 om 2007 te testen?
Een upgrade was niet mogelijk, er is dus een 2e exchange 2003 server geinstalleerd om de mailboxen tijdelijk te hosten en de oude 2003 server is opnieuw geinstalleerd en daarop werd getracht Ex2007 te installeren.
Aanmaken van de roles voor de server, later nog andere role verdeling geprobeerd zelfde resultaat, telkens errors no matter what role...
Ik denk nu aan twee dingen; er draait iets op die bak dat de poorten in gebruik heeft voor MAPI, De Exchange <=> IIS integratie werkt niet. IIS eraf gehaald en weer installed toevallig?
IIS is niets meer aan gewijzigd sinds de basis install.

Probleem is inmiddels opgelost(workarround), de mailboxen zijn via een applicatie uit de information store(offline state) gehaald en in de nieuwe omgeving geimporteerd.
Dank voor de reactie..
Pagina: 1