CanoScan 8600F TWAIN Problem

Pagina: 1
Acties:
  • 250 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilver
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09 22:18
Help

Ik heb een probleem met mijn Canoscan 8600F. Ik krijg de melding dat TWAIN niet werkt.
Met googlen heb ik alleen meer mensen gevonden met hetzelfde probleem, maar geen oplossing. Zie probleemomschrijving van een andere user hieronder.

I purchased Canon's Canoscan 8600F scanner yesterday. It works on my Mac but it will not work on my Dell laptop. I keep getting "twain error" and being asked to check if the scanner is connected which it is. I have uninstalled and re-installed the drivers to no avail. Windows XP Home Edition is my operating system and it will not recognize the scanner. I have spent hours with tech support at Dell and at Canon with no success and am perplexed. Help, someone!

Let dus op bij aanschaf van deze scanner !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb dezelfde problemen met een canoscan 8400F, met mij hebben veel mensen problemen met het TWAIN gebeuren, het lijkt erop dat dit merk onafhankelijk is.
De helpdesk van canon komt niet verder dan het opnieuw installeren van de software.
Ik begin het vermoeden te krijgen dat na een bepaalde update van windows het probleem is ontstaan.
De scanner heeft een hele tijd goed gewerkt, op een geven moment begonnen de problemen, d.w.z. niet herkennen van de scanner, maar na opnieuw starten van de computer het soms wel doen en uiteindelijk niet meer.
Ik heb ook dagen op internet gezocht naar oplossingen en te vaak de software gedeinstalleerd en weer geinstalleerd zonder succes.
De oplossing die ik heb gevonden was aparte scanner software te gebruiken ( vuescan), scanner werkt probleemloos, alleen kun je niet meer vanuit andere programma's je scanner aanspreken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtbonep
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:24
Even een oude koe uit de sloot halen.

Ik heb net deze scanner ontvangen, echter zonder de bijbehorende CD-ROM met drivers en programma's.
Nu heb ik de meest recente drivers van de Canonsite afgehaald, echter de TWAIN-drivers kunnen ook nu niet worden gevonden door het programma Toolbox.
Daarnaast vraag ik mij af of Silverfast SE nu wel werkzaam is.
Als laatste zou ik eigenlijk toch wel graag de CD-ROM met alle drivers en software zoals Omnipage SE en Presto Pagemager willen hebben.
Is er iemand die mij kan helpen?
Overigens heb ik Vista Home Premium 64.

[ Voor 3% gewijzigd door edtbonep op 01-09-2009 13:42 ]