[Ervaringen] Glanzende Laptopschermen

Pagina: 1
Acties:
  • 3.911 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 14:44

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Topicstarter
ik ben van plan om een laptop aan te schaffen om op te gamen en eventueel te werken (photoshop)
maar nu zitten op alle laptops van formaat die ik tegenkom van die glanzende schermen (asus noemt het colorshine)

Aangezien dit mijn eerste laptop wordt en mijn pc nog een CRT scherm heeft heb ik geen id hoe dit gaat kijken. Vooral wanneer ik in de zomer buiten ga zitten lijkt me dit uitermate storend. (en dat is nu niet echt te testen)

ik zit zoiezo nog te twijfelen tussen een laptop met een GF 7600 / X1700 (15")
of voor wat meer geld een 7900gtx met 17" (hoge resolutie is vooral fijn tijdens photoshop)

voor wat minder heb je bv de asus F3JP en de Zepto.
Zoiezo ga ik liever voor een asus aangezien hun uitstekende service. Maar ik kan geen modellen vinden van asus met een 7900(gtx)

duurderde laptops met een 7900gtx zoals de XXODD M570U3 http://www.laptops4u.nl/info/m570u3-7200-100-72-1213.html (weinig over te vinden over de service van dit merk), Dell XPS 1710 en de Toshiba P100-374 hebben allemaal een glanzend scherm.

Kun je hier in de zomer buiten mee gamen zonder dat je blind wordt en niets meer ziet? Het moet niet zo zijn dat ik gefragged wordt omdat ik een enemy niet zie door de weerspiegeling. Kan dit niet...zijn er nog alternatieve laptops met een dure videokaart die geen glanzend scherm hebben? Want dat heb ik het liefste.

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:50
Zepro heeft wel een mooie 15.4" laptop met hoge resolutie. Dus wel je ruimte voor photoshop en toch nog een beetje compact. Verder zijn Dell en IBM een van de weinige laptop bouwers die nog zonder leveren. De Inspiron 9400 is uit te rusten met een GF Go 7900. Zelf vind ik een spiegelscherm veel mooier (laatst ff naast een inspiron 6400 gehad op school). De kleuren lijken mooier en levendiger. Ook met games en films is het zeker mooi. iig zou ik dat even kijken in de winkel aangezien het persoonlijk is. Buiten had ik er idd wel last van, maar in de schaduw lukte internetten met gemak, maar het is idd ff wennen dan.

Edit: Gamen buiten is idd af te raden met spiegelscherm, maar denk dat dat toch wel het geval is ivm stroom en vooral het niet lekker bij de buitentafel zitten te fraggen... Dat zou ik toch binnen doen :). In de tuin op schoot (onder ons huisje in zo'n lounge setje) is internetten wel lekker.

[ Voor 19% gewijzigd door GENETX op 08-02-2007 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Topicstarter
bij de XPS m1710 kan ik maar 1 scherm kiezen
bij de Inspiron 9400 kan ik wel een normaal scherm kiezen maar deze heeft dan maar een resolutie van 1440x900.... en waarin zit hem het prijs verschil tussen deze 2 dan aangezien het met dezelfde specs bijna 300 euro scheelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis013
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-06 11:20
Ik heb wel goede ervaringen met de x-black monitoren van de sony vaio laptops. Dat ziet er echt waanzinnig goed uit... Beter dan dat colorshine, want dat heb ik ook wel eens gezien.

In dat geval zou ik absoluut voor x-black gaan!

[ Voor 96% gewijzigd door Dennis013 op 08-02-2007 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-06 21:02
ikzelf heb de Asus A6T, ben daar erg tevreden over (BF2 graphics op medium, fluitje van een cent (geforce go7600)

wel jammer dat daar maar 1 gig aan geheugen in zit... vooral als je photoshop gebruikt is dat nogal storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Topicstarter
of het er goed uit ziet vind ik nu minder belangrijk. vind het veel belangrijker dat het niet spiegelt als een gek en dat ik daardoor ingame niks meer zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151099

Acer: echt dramatisch, niet normaal. wel leuk als make-up spiegel.
Toshiba: Iets beter als acer, maar nog steeds niet werkbaar, het scherm heeft een soort wazige strepen op het glanzende gedeelte, heel vreemd
Asus: ik heb een F3, dit is een zeer goed scherm op een betaalbare laptop geen last van extreme spiegelingen en de kleuren zijn heel mooi.
Sony: een van de betere, absoluut een aanrader.
HP: Op de NC8430 zit een mega mooi scherm, met super hoge resolutie, echt prachtig gewoon.

Ik baseer bovenstaande mening op meerdere types die ik het afgelopen jaar voorbij heb zien komen, het kan best dat de merken diverse schermen gebruiken voor verschillende prijsklassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
@ Pin Point, die is al niet meer leverbaar, die ene GB heb je zo in de A6T gezet ;)

Gamen buiten met spiegelscherm gaat hem toch niet worden. Binnen heb je echter nergens last van. Buiten gamen lukt opzich wel goed in de schaduw (in de zomer een lanparty buiten gehad, en was prima te doen). In de zon wordt het echter echt min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Topicstarter
en jij hebt zo'n glansend scherm?

en als je in de schaduw zit kun je nog evengoed de reflectie van bv struiken in de zon zin

@excel
ook ervaring met 2 bovengenoemde dell's ?

[ Voor 17% gewijzigd door Tusk op 08-02-2007 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205192

Zijn idd veel mooiere schermen, alleen je krijgt snel van die vette vingers er op :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:44
Anoniem: 205192 schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 19:52:
Zijn idd veel mooiere schermen, alleen je krijgt snel van die vette vingers er op :(
Inderdaad, die zie je inderdaad snel.

Ik heb zelf een asus(a6t, niet meer leverbaar) En dit scherm is mooi, dat is wel al duidelijk geworden. Buiten in de zon kan je goed wat office en internet taken doen. Echter wil je gaan gamen, moet je inderdaad een schaduwrijke plek op gaan zoeken. Dit is ook met de nog betere sony laptops het geval. En acer, zoals je al hebt gelezen zijn dat goede make-up spiegels.

Ik zou zeggen ga gewoon voor een asus, en als je dan in de zomer perse wilt gaan gamen, ga dan in de shaduw of binnen zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik heb idd een spiegelscherm en wil eigenlijk niet zonder. Alleen buiten is een probleem. Als je echt onder een parasol zit dan heb je er niet meer zo veel last va (binnen is altijd beter). Schaduw van bomen wil niet echt, niet met gamen iig. Internetten wil dan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GremliN-Online schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 20:11:
Ik heb idd een spiegelscherm en wil eigenlijk niet zonder. Alleen buiten is een probleem. Als je echt onder een parasol zit dan heb je er niet meer zo veel last va (binnen is altijd beter). Schaduw van bomen wil niet echt, niet met gamen iig. Internetten wil dan prima.
Games zijn idd te donker om nog genoeg licht op te kunnen brengen buiten, das jammer. maar gamen doe je ook gewoon binnen met een dikke surroundset :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Topicstarter
zijn er ook mensen die ervaring hebben met genoemde XXODD laptop?
of zou ik daar zoiezo vanaf moeten zien?

Daarnaast twijfel ik erg of ik nou wel of geen 7900 moet nemen ipv een 1700. voor 250 euro meer heb je een GS in een inspiron 7400 en voor nog 250 meer heb je een xps1710 met een hoge resolutie scherm.

Als er een asus is met betere videokaart dan is de keuze makkelijker, echter kan ik die geen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Die graka moet je zelf bepalen. Wil je een groot zwaarbakbeest met extreme gfx (noem ik geen laptop mee) waar je echt veel fps haalt. Of wil je liever een wat kleinere laptop waar je nog steeds prima op kunt gamen (settings iets omlaag) maar die toch net wat lichter is. Zelf zou ik gewoon een mid-end nemen (wat ik dan zelf ook heb). Maarja, dat is persoonlijk, heb me altijd kunnen reddenmet low-mid end van de vorige generatie. Dit is mn eerste mid-end van de huidige generatie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

GremliN-Online schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 18:19:
Zepro heeft wel een mooie 15.4" laptop met hoge resolutie.
Oewh oewh Gremlin-online toch... Zepto >:)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Laatst online: 21:37

m0nk

16-09-2003 15.15

Ik heb een Asus G2P met 17 inch breedbeeld. Ook glanzend. Moet zeggen dat ik er in het begin aan moest wennen, maar ik zou niet meer willen ruilen. In deze asus zit trouwens een Ati XT1700 512Mb en standaard 2gb geheugen. http://www.hothardware.co...aspx?articleid=899&cid=10

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Topicstarter
ik vond net dit plaatje

Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/typo3temp/pics/d0c468abcc.jpg

en dat is dus not-done! zoiets wil ik absoluut niet!

is dit op de asus F3JP ook ongeveer zo? of stukke minder...

Dan valt dell dus af (want de 9400 met gewoon scherm heeft veel bleeding en slechte inkijkhoek) en houdt ik eigenlijk de XXODD over. http://www.laptops4u.nl/info/m570u3-7200-100-72-1213.html
Maar deze heeft ook een WUXGA scherm met het bij hen gehete clearview.
en daar zijn helemaal geen voorbeelden te vinden van het scherm in buitenlicht...

ik las dat de GoT'er _DP_ een XXODD heeft maar die heeft nergens contact info staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

En waarom die Zepto niet dan...?

Extreme: € 1.650,-
15.4" WSXGA+ 1680x1050
nVidea GO 7600 512 MB
2048MB DDR2 PC5300 - 667MHZ
2,00 GHz Intel® Core™2 Duo
100GB 7200 rpm SATA Hitachi
DVD-RW Dual Layer Burner
Intel® PRO/Wireless 3945ABG
Ingebouwde bluetooth
6 Cell Standaard Batterij
24 maanden gar. (6 maanden op batterij)
MS Windows XP Pro NL
+ Gratis XL-sleeve

Om nou ZEVENHONDERD euro meer uit te geven aan die XODD :?

[ Voor 3% gewijzigd door CLB op 09-02-2007 12:00 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keen87
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 06:50
net of je met een normaal scherm wel iets ziet in de zon.
ik was ook bang dat ik me er aan zou irriteren, maar als je achter de laptop bezig bent heb je nergens last van.

alles oogt lekker scherp.
zelf heb ik een acer, die zal ik dan niet aanraden voor het scherm.(beetje donker oa.) en er zijn vele andere schermen die ook een mooi contrast hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Buiten gamen met een laptop is gewoon NOT DONE. Een spelletje trackmania (racen) kan wel. Maar FPS? Hoe wou je gamen. Je hele speakerset aansluiten. Verlengkabel, aan de tafel met muis. In de schaduw valt het wel mee. Maar wil je gewoon echt gamen, dan raad ik toch aan om dat lekker binnen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik had zelf eerst een Acer Travelmate 2300.
Dat was nog eentje met een mat scherm.
Maar daar kon je ook niet echt lekker mee buiten zitten vind ik.
Had ondanks dat het mat scherm was , toch ook erg veel last van reflectie , en niet echt helder beeld.

Sinds 2 maanden heb ik een Compaq Presario c300
Met een glanzend scherm.
Heb dus nog niet uit kunnen proberen hoe dat zit als ik buiten zit , maar dat duurt niet lang meer , want voor stage zit ik nu 4 maanden in Barcelona dus kan dat wel op korte termijn eindelijk testen :d

Wel vond ik het echt een verademing toen ik mijn nieuwe laptop had.
Ik vond alles veel helderder en strakker eruit zien.

Ik zat er eigenlijk een beetje tegenop te kijken toen ik de laptop aanschafte.
Maar zou nu echt niet meer anders willen.
Alleen die vette vingers blijft wel een nadeel :d

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb zelf per ongeluk ook een laptop (Asus A8) gekocht met een glansscherm. Grote fout. Buiten en in de trein is de laptop totaal onbruikbaar. En binnen zijn ruimtes met felle lampen of met ramen ook problematisch. Ik wil mijn eigen hoofd helemaal niet zien. Als je ergens zit zonder lampen of ramen achter je heb je wel prachtig beeld.

Ik begrijp eigelijk niet waar die glans dingen vandaan komen. De laatste 10 jaar was er juist een grote onwikkeling met anti-glans coatings op CRT schermen. Bij mijn eerste CRT moest ik het niet in mijn hoofd halen om met de gordijnen open te gaan computeren, met mijn laatste CRT ging dat prima. En nu is het weer helemaal teruggeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-09-2023
Ik heb een Asus A6 (met ati X700 en 1 gig) en ik kan niet zonder. Het glansscherm is eventjes wennen maar daarna is het een verademing. Buiten in velle zon gamen is geen succes, maar met een mat scherm werkt 't net zo min.
Bij mijn scherm kan ik, voor mijn gevoel, vrijwel altijd nog dóór de reflecties heen kijken om te zien wat er onder staat. Bij de traditionele matte schermen is 't gewoon één grote witte vlek.

Bij ideale lichtomstandigheden (niet te veel en vooral diffuus licht) kijkt 't het beste, en dan wil je nooit meer wat anders.

Welke tweaker doet dan ook z'n gordijnen open, daglicht is voor mietjes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ TS ik heb gelukig geen ervaring met dell :P
Ares408 schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 12:23:
Ik heb zelf per ongeluk ook een laptop (Asus A8) gekocht met een glansscherm. Grote fout. Buiten en in de trein is de laptop totaal onbruikbaar. En binnen zijn ruimtes met felle lampen of met ramen ook problematisch. Ik wil mijn eigen hoofd helemaal niet zien. Als je ergens zit zonder lampen of ramen achter je heb je wel prachtig beeld.

Ik begrijp eigelijk niet waar die glans dingen vandaan komen. De laatste 10 jaar was er juist een grote onwikkeling met anti-glans coatings op CRT schermen. Bij mijn eerste CRT moest ik het niet in mijn hoofd halen om met de gordijnen open te gaan computeren, met mijn laatste CRT ging dat prima. En nu is het weer helemaal teruggeslagen.
Dat vind ik vreemd, ik zit vaak in de trein (met asus F3F) en kijk regelmatig (donkere) films, echt heel goed te doen ook gewoon werken is prima te doen.

Als de zon laag hangt en er recht op schijnt is het inderdaad erg vervelend, maar nogmaals dit geld voor alle glossy schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Zelf wil ook niet meer zonder. Kan hier prima aan de achtertafel gamen met het licht er boven aan. Reflectie heb ik amper last van. Ik zou gewoon een winkel binnenstappen en even goed kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:46
Persoonlijk vind ik die glanzende schermen verschrikkelijk, de kleuren komen er wel mooi uit maar je ziet werkelijk alles spiegelen en hebt best veel last van licht in je omgeving. Een "dof" TFT scherm heeft mijn voorkeur.

Als je ervaringen wilt hebben over de service van XXODD dan kun je ook eens zoeken op Promedion, XXODD is wat eerst Promedion heette.

Succes met je keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Topicstarter
helaas hebben alle laptops die een beetje fatsoenlijke specs hebben een glanzend scherm. Althans op de inspiron 9400 na heb ik niets kunnen vinden.

Zijn er vrijwilligers die een foto van hun scherm in een lichte omgeving kunnen maken? terwijl er een game draait bij voorbaat :) mailen mag ook stynus-->gmail.com

met google krijg ik alleen maar verkoop praatjes met een gefotoshopt plaatje in het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ik zal even wat foto's voor je maken!
Heb sinds vandeweek een laptop (zie sig) met zo'n glanzend scherm, maar is echt super hoor!
Je ziet je schaduw / je ziet 'n lamp er even 10 seconden in en dan zit je zo in 't scherm dat je het werkelijk niet meer ziet! Ik moet wel zeggen dat met foto's juist die schaduw/ die lampen worden gefotografeerd en jij gaat dan denken 'o my god je ziet er alles in'. Zoals ik al zei: als je er zelf voorzit heb je het na een paar seconden al niet meer door! Foto's zullen dus de werkelijkheid niet benadrukken! Probeer anders een bij 'n vriend een laptop te bekijken op veschillende punten...?
Bij een raam, bij een lamp, in 'n donkere kamer enzovoort!? Niet bij de MM ofzo, want daar hangen duizenden TL-balken boven je hoofd! Ik zweer je dat zo'n glanzend scherm echt 'n GENOT is!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147126

Eigenlijk heb ik nooit echt last gehad van de reflecties op mijn (glans) scherm. (Asus A8Jn).
Enige nadeel is dat hij ontzettend snel smerig wordt, vette vingers en stof vooral, zoals ook al eerder in dit topic is aangegeven. Altijd een schoonmaakdoekje in je laptoptas is de oplossing dus :)

Ik ben het met bovenstaande poster eens, er zijn wel reflecties, maar je hebt er geen last van. Je kunt het effect dus ook niet op de foto zetten, omdat het er dan inderdaad belachelijk uitziet.
Ik heb nog nooit tijdens een spel ofzo bij mezelf gedacht van, damn, wat een reflecties... Natuurlijk, als je er op gaat letten kun je het wel zien.

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 147126 op 13-02-2007 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardware Junk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-06 18:27
Tusk schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 19:51:
en jij hebt zo'n glansend scherm?

en als je in de schaduw zit kun je nog evengoed de reflectie van bv struiken in de zon zin

@excel
ook ervaring met 2 bovengenoemde dell's ?
Als er niet iets wat kan reflecteren, zie je jezelf nog. Vingers gaan net zo storen als normale krassen. Echt, ik heb niets, maar dan ook echt niets goeds voor dit soort schermen. Het grootste probleem, de laptops die ik mooi vind, hebben allemaal zo'n glanzend scherm. Ik doe wel wat langer met mijn oudje en wacht liever totdat die hype over is gewaait.

2240 Wp oost + 3300 Wp west + 2KWh accu + 1800 Wp zuid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147126

Hardware Junk schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 13:01:
[...]

Als er niet iets wat kan reflecteren, zie je jezelf nog. Vingers gaan net zo storen als normale krassen. Echt, ik heb niets, maar dan ook echt niets goeds voor dit soort schermen. Het grootste probleem, de laptops die ik mooi vind, hebben allemaal zo'n glanzend scherm. Ik doe wel wat langer met mijn oudje en wacht liever totdat die hype over is gewaait.
Maar heb je ooit achter een laptop met zo'n scherm gezeten en last gehad van die reflecties? Als je er geen last van hebt, waar praten we dan nog over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Het is niet uit te leggen, maar je ziet het weleens in films zeg maar..
Op de voorgrond zie je James Bond heel scherp en op de achtergrond zie je 'n auto...
Dan wordt er vanaf de scherpe James Bond gefocust op de wazige auto en dan wordt de auto scherper en wordt James Bond wazig.. Pff hoe leg je dat uit..? Maar het is in ieder geval hetzelfde als met deze schermen! Je kunt je focussen op je eigen spiegelbeeld en dan erger je je daaraan (het spel wat je speelt is dan wazig) Je kunt je ook focussen op het spel wat je speelt en dan valt je spiegelbeeld in het niets en valt het je niet meer op. Als ik nu zo typ dan zie ik m'n spiegelbeeld niet eens!

Maar ik heb wat foto's gemaakt van m'n desktop/ internet/ Age of Empires en FEAR!
Het scheelt trouwens wel een stuk of je beeldscherm gedimt staat of niet. Op mijn laptop heb je 7 standen van het backlight en ik heb 'm altijd op backlight niveau 2 staan (1 is heel donker, 7 is heel licht) Als die op 7 staat heb je er wel minder 'last' van als je al mag spreken van 'last hebben van'

Hier vind je een berg foto's!
Maar nogmaals: je gaat je verkijken en denken dat je helemaal gek wordt van de reflecties wat niet zo is!

[ Voor 9% gewijzigd door CLB op 13-02-2007 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardware Junk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-06 18:27
Anoniem: 147126 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 13:10:
[...]

Maar heb je ooit achter een laptop met zo'n scherm gezeten en last gehad van die reflecties? Als je er geen last van hebt, waar praten we dan nog over?
Tussen zelf hebben of computerondersteuning geven aan kennissen, is een verschil. Deze ervaring is mij wel genoeg. En daar zitten er dus een aantal onder met een dergelijk laptopscherm.
CLB schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 13:21:
Het is niet uit te leggen, maar je ziet het weleens in films zeg maar..
Op de voorgrond zie je James Bond heel scherp en op de achtergrond zie je 'n auto...
Dan wordt er vanaf de scherpe James Bond gefocust op de wazige auto en dan wordt de auto scherper en wordt James Bond wazig.. Pff hoe leg je dat uit..? Maar het is in ieder geval hetzelfde als met deze schermen! Je kunt je focussen op je eigen spiegelbeeld en dan erger je je daaraan (het spel wat je speelt is dan wazig) Je kunt je ook focussen op het spel wat je speelt en dan valt je spiegelbeeld in het niets en valt het je niet meer op. Als ik nu zo typ dan zie ik m'n spiegelbeeld niet eens!

Maar ik heb wat foto's gemaakt van m'n desktop/ internet/ Age of Empires en FEAR!
Het scheelt trouwens wel een stuk of je beeldscherm gedimt staat of niet. Op mijn laptop heb je 7 standen van het backlight en ik heb 'm altijd op backlight niveau 2 staan (1 is heel donker, 7 is heel licht) Als die op 7 staat heb je er wel minder 'last' van als je al mag spreken van 'last hebben van'

Hier vind je een berg foto's!
Maar nogmaals: je gaat je verkijken en denken dat je helemaal gek wordt van de reflecties wat niet zo is!
Je legt mijn grootste probleem heel erg goed neer! Ik heb de afgelopen (paar) jaar iets last van focussen en zie dus continu mezelf op het beeld. Vind mezelf nou niet echt een bezienswaardigheid :'(

[ Voor 71% gewijzigd door Hardware Junk op 13-02-2007 13:37 ]

2240 Wp oost + 3300 Wp west + 2KWh accu + 1800 Wp zuid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC_Kaas
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
HP zakelijk heeft ook hele snelle / mooie en bovendien ook nog degelijke laptops. Misschien is dat wat voor je? Je kan bij HP kiezen of je wel of niet zo'n glanzend scherm wilt. (ik vind het zelf ook niets).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:43
@Tusk

Het probleem op dit moment is dat de meeste fabrikanten laptops met glanzend scherm produceren vanwege het contrastrijke beeld. Persoonlijk heb ik een Asus F3JP met een colourshine scherm, wat ik kan je kan vertellen over het scherm is dat deze in normale omstandigheden (binnenhuis of in ruimtes met TL verlichting) een goede kleurweergave en een contrastrijk beeld geeft. In het buitenomgeving heb ik mijn laptop nog niet getest.

Echter schieten mij een aantal vragen binnen, nu ik net jou topic opening had gelezen. Mijn vraag aan jou is, hoe serieus ben jij bezig met Photoshoppen, doe je dit voor hobby of voor werk. Is dit namelijk een serieuze zaak, dan geef ik je het advies om verder te gaan kijken naar een meer professionele laptop die ook echt gericht is op foto bewerking. Het nadeel wat ik namelijk tijdens mijn werk opval is dat de kleurechtheid meestal niet juist is, en dan heb ik het niet alleen over een Asus laptop maar ook over andere merken als Toshiba, Hp, Compaq etc. Nou vraag je natuurlijk wel af, heeft deze kerel wel verstand van deze zaken. Ja dat heb ik, ik mag wel geen expert in foto bewerking of iets dergelijks zijn, maar mijn dagelijks werkzaamheden omvatten wel vele medische materialen bekijken waaronder rontgenopname. Hiervoor is wel een goede beeldscherm voor vereist.

Kortom mijn advies aan jou, neem je photoshoppen als een serieuze hoofdzaak, kijk dan even verder naar ander schermen die meer gericht zijn voor dit werk of hang een externe beeldscherm aan wat vaak in het praktijk gebeurd.

Zo niet, denk dan eens over na hoe vaak je nou echt buiten gaat zitten met een laptop gezien de weersomstandigheden hierin Nederland. Wil je dit vaak doen, dan raad ik je aan om te kijken naar een scherm zonder een glanzend coating laag.

Een leuke laptop voor huis en tuin en games gebruik zal zijn: De Compal HEL 80 met WSXGA scherm met een resolutie van 1680 x 1050 link: http://www.laptops4u.nl/i...stel-zelf-samen-1278.html

Zo niet is de Asus F3JP of een vergelijkbare laptop een goede keuze als je photoshoppen niet als hoofdzaak neemt. Daarnaast is het ook verstandig om naar de garantie periode/voorwaarden te kijken, mocht je later defecten krijgen dat je wel als concument goed zit.

Succes met je keuze. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

PCMedic schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 13:16:
Een leuke laptop voor huis en tuin en games gebruik zal zijn: De Compal HEL 80 met WSXGA scherm met een resolutie van 1680 x 1050 link: http://www.laptops4u.nl/i...stel-zelf-samen-1278.html
Ongeveer hetzelfde is de Zepto Znote 6615WD Gamer! Ook een 1680 x 1050 scherm --> mat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
CLB schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 13:20:
[...]

Ongeveer hetzelfde is de Zepto Znote 6615WD Gamer! Ook een 1680 x 1050 scherm --> mat!
Het is niet de bedoeling dat je in ieder topic met deze laptop gaat smijten en daarvoor je geopende topic gaat promoten. Kijk eens verder dan het merk zelf, je zult toch op een gegeven moment moeten accepteren dat Zepto niet het beste merk is.

(Verder vind ik het vreemd waarom je nog geen Zepto laptop hebt aangeschaft, aangezien je vaak dezelfde laptop aangeeft!)

Zepto en Compal mogen wel dezelfde resolutie hebben (ik weet niet of het dezelfde schermen zijn), maar de Compal laptop bied gewoon meer voordelen bovenop de Zepto laptop.

-Wanneer ik een Zepto configureer met dezelfde specificaties als een Compal laptop, kom ik meer dan 100 euro duurder uit.

Gebruikte voorbeeld:

HEL80-296 WSXGA+

Intel Core 2 Duo T5600 (1.8Ghz; 2MB L2 Cache; 667Mhz FSB)
160GB Harddisk S-ATA 5400RPM
2048MB DDR2 667Mhz (2 x 1024)
8* Slot-in DVD+/-RW Dual Layer
GeForce Go 7600 256MB VGA/ 1.3 Megapixel Webcam
1 x VGA, 1 x Microphone-in, 1 x Headphone-out with S/PDIF, 1 x S-Video out, 3 x USB 2.0, 1 x RJ-11, 1 x RJ-45, 1 x IEEE 1394, 1 x PCMCIA Type II, 1 x Express Card, 3-in-1 Card Reader (SD/MMC/MS), Hybrid TV tuner with remote controller (optional), RF-in for TV tuner, S-Video in for TV tuner
15.4" WSXGA+ TFT 1680 x 1050
Ingebouwde vinger-afdruk sensor voor wachtwoorden en login-namen
Interne W-Lan 54Mbps/ Bluetooth 2.0
362mm x 265mm x 31.7 ~ 38.9mm; 3.0Kg incl. 9-cells accu
2 jaar carry in garantie (batterij: 6 maanden)
Win Xp home
Prijs: 1439 euro

Znote 6615WD - Ultimate gamer

Intel Core 2 Duo T5600
Intel® 945PM / ICH7-M Chipset
15.4" WSXGA+ 1680x1050
Nvidia Geforce Go 7600 512MB grafische kaart
4 x USB 2.0 poorten, 1 x Firewire, 1 x VGA uit
Geluid in-en uit, 1 x TV-Out
Ingebouwde 3in1 kaartlezer, ingebouwde Bluetooth
Intel® PRO/Wireless 3945 ABG draadloos netwerk
2048MB DDR2 667Mhz (2 x 1024)
160GB Harddisk S-ATA 5400RPM
Win Xp home
75 euro online korting

Totale bedrag: 1619.57 - 75 = 1544,57 euro

-Bij de Compal laptop word er standaard een 9 cell accu bijgeleverd met een goede uithoudingsvermogen. (rekening gehouden met de TS dat ie buiten de laptop wilt gebruiken)
- Leuke gadget gehalte door een fingerprint reader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-06 23:57
Glanscherm is perfect hier: asus a6. Het beeld is echt stukken mooier dan bij een mat scherm. Als je last hebt van spiegelingen, dan moet je gewoon de brightness hoger zetten en dan valt t niet meer zo op.

Als de zon van achter schijnt dan zie je op geen enkel scherm goed meer. Er voor zorgen dat je scherm schoon is helpt een heel stuk dan.

[ Voor 25% gewijzigd door savale op 14-02-2007 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

PCMedic schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 14:25:
[...]

Het is niet de bedoeling dat je in ieder topic met deze laptop gaat smijten en daarvoor je geopende topic gaat promoten. Kijk eens verder dan het merk zelf, je zult toch op een gegeven moment moeten accepteren dat Zepto niet het beste merk is.
Ten eerste geef ik gewoon nog een mogelijke optie voor 'n laptop met een mat scherm.
Ten tweede kan ik er niks aan doen dat, dat toevallig een laptop is waarover ik een topic heb gemaakt
Ten derde link ik niet naar dat topic
(Verder vind ik het vreemd waarom je nog geen Zepto laptop hebt aangeschaft, aangezien je vaak dezelfde laptop aangeeft!)
Ten vierde staat hier een prachtige Zepto laptop voor m'n neus
-Wanneer ik een Compal configureer met dezelfde
specificaties als een Zepto kom ik meer dan 100 euro duurder uit.
HEL80 WSXGA+ Stel zelf samen
15.4" WSXGA+ 1680x1050
nVidia GO 7600 256MB
DVD-RW Dual Layer Burner
Intel mini PCI 3945ABG
Ingebouwde bluetooth
9 Cell Standaard Batterij
MS Windows Vista Home Premium
1712,- exclusief verzendkosten

Zepto Znote 6615WD Gamer:
15.4" WSXGA+ 1680x1050
nVidia GO 7600 512MB
DVD-RW Dual Layer Burner
Ingebouwde bluetooth
+ Gratis XL-sleeve
1621,- inclusief verzendkosten
-Bij de Compal laptop word er standaard een 9 cell accu bijgeleverd met een goede uithoudingsvermogen. (rekening gehouden met de TS dat ie buiten de laptop wilt gebruiken)
Dat is inderdaad relaxed :)
Bij Zepto krijg je 'n sleeve en gratis verzendkosten!
- Leuke gadget gehalte door een fingerprint reader
En daar heb je natuurlijk niks aan :? mja that's mho :)

[ Voor 113% gewijzigd door CLB op 14-02-2007 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
CLB schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 14:33:
Ten vierde staat hier een prachtige Zepto laptop voor m'n neus
Verkeerd gelezen, las een oude topic, destijds had je nog geen één, maar goed.. mij fout.
Geen BT berekend, Geen WLAN gerekend en geen Windows gerekend ofzo |:(

HEL80 WSXGA+ Stel zelf samen
15.4" WSXGA+ 1680x1050
nVidia GO 7600 256MB
DVD-RW Dual Layer Burner
Intel mini PCI 3945ABG
Ingebouwde bluetooth
9 Cell Standaard Batterij
1712,- exclusief verzendkosten

Zepto Znote 6615WD Gamer:
15.4" WSXGA+ 1680x1050
nVidia GO 7600 512MB
DVD-RW Dual Layer Burner
Ingebouwde bluetooth
+ Gratis XL-sleeve
1621,- inclusief verzendkosten
Ik had het wel meegerekend zie link: http://www.laptops4u.nl/info/hel80-296-wsxga-1336.html optioneel is Win Xp home voor 40 euro en Win Vista home premium 124 euro

Trouwens meer dan 1600 euro neerleggen voor een laptop vind ik wel erg veel! geldt voor bij configuraties overigens. Voor dat bedrag zal ik eerder gaan kijken naar laptops die speciaal gemaakt zijn voor games, zoals de G2 van Asus. link: http://www.laptops4u.nl/info/g2pc-7r008c-1260.html

512MB GPU is idd relax, slurpt natuurlijk wel extra energie uit de accu. ;) Maarre welke game gebruikt eigenlijk een GPU met 512 MB? ik heb in ieder geval nog geen één gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

PCMedic schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 15:28:
[...]

Verkeerd gelezen, las een oude topic, destijds had je nog geen één, maar goed.. mij fout.
Achja doesn't matter
[...]

Ik had het wel meegerekend zie link: http://www.laptops4u.nl/info/hel80-296-wsxga-1336.html optioneel is Win Xp home voor 40 euro en Win Vista home premium 124 euro
Mijn fout! Keek niet bij een standaard geconfigureerde laptop, maar had alles zelf samengesteld O-)
Trouwens meer dan 1600 euro neerleggen voor een laptop vind ik wel erg veel!
Zeker weten! 1600 euro is ook voor mij niet besteed aan 1 laptopje zeg maar :X
Voor dat bedrag zal ik eerder gaan kijken naar laptops die speciaal gemaakt zijn voor games, zoals de G2 van Asus. link: http://www.laptops4u.nl/info/g2pc-7r008c-1260.html
Paar weken geleden in 't echt gezien! Werkelijk eeeen mooooooi design en Asus dus das _/-\o_
512MB GPU is idd relax, slurpt natuurlijk wel extra energie uit de accu. ;)
Haha en ik heb maar 1 6cell ;) Maarja tot nu toe bevalt die goed hoor moet ik zeggen!
2,5 uur internetten/ muziekje! Met Notebook Hardware Control tot 45 minuten extra!
Maarre welke game gebruikt eigenlijk een GPU met 512 MB? ik heb in ieder geval nog geen één gespeeld.
Volgens mij geen een, maarja staat wel stoer :9
Wat moet je dan met die Asus die 512MB heeft en met Hypermemory tot 1024MB :9

[ Voor 4% gewijzigd door CLB op 14-02-2007 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Topicstarter
CLB (nice pics) en PCmedic beide bedankt voor jullie input zover! (De rest uiteraard ook)

betreft fotoshoppen. Dat is een lichte bijzaak. Ik werk fulltime als grafisch vormgever en fotoshop daarom veel op het werk en thuis niet zoveel meer.

De hoofdzaak van deze laptop is heel kort samen te vatten in mobiel gamen
een lastige, en vooral dure combinatie heb ik ondervonden. Maargoed, ik heb geen echt budget aangezien ik lekker gespaard heb de afgelopen maanden en het mij wat extra's wel waard is.

Ik heb vrijdag een afspraak met iemand die een XXODD laptop heeft (geen GoT'er) om naar dat scherm te kijken aangezien xxodd hele dikke specs heeft en 2jaar pickup&return voor 30 E extra! Bovendien bevalt de hoge resolutie (1920x1200) me erg goed (heb ik op mn werk ook op mijn 23" apple scherm, is uiteraard wel een heel verschil met 17" i know)

Voordeel van een hele dure is, dat deze beter is als mijn huidige pc (amd 3500+/GF6800GT). Deze krijgt steeds meer moeite met nieuwe games op high-settings en ik degradeer deze dan ook tot fileserver mocht ik een dure kopen.

Mocht ik een Zepto, Asus F3JP/G2 aanschaffen zit ik ongeveer met dezelfe prestaties als mijn PC nu. en ga ik er grafisch gezien niet echt op vooruit.

Veel mensen zullen me voor gek verklaren aan gezien ik voor dat geld mijn huidige pc een hele dikke upgrade kan geven (zou ik in november eigenlijk doen, dan heb ik hem 3 jaar), maar ik wil juist mobiel gamen. En dat zijn dan games als Dawn of war, CoD2 en bf2142 en in de toekomst Quakewarz en STALKER.

• CLB
  • Niet online

CLB

Your welcome! In 't echt zal 'n 'glanzend' scherm heel anders ogen dan op die foto's! Succes!

• PCMedic
@Tusk
Toen ik je reactie las, moest ik er even om lachen. Ik en CLB hadden gisteren flink zitten te discuseren in deze topic, zijn wij er eindelijk overeens dat de Zepto en de Compal beide goede laptops zijn voor hun aangebode prijs, geef je in eens aan dat je voor een ander merk gaat. ;)

Maarre ik respecteer je keuze, mocht je inderdaad voor die XXODD gaan, wil je dan ook even foto's plaatsen van deze laptop? Ik heb hem alleen op de site van XXODD gezien maar nog geen realtime foto's.

Veel plezier met je toekomstige laptop.

• CLB
  • Niet online

CLB

PCMedic schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 13:28:
@Tusk
Toen ik je reactie las, moest ik er even om lachen. Ik en CLB hadden gisteren flink zitten te discuseren in deze topic, zijn wij er eindelijk overeens dat de Zepto en de Compal beide goede laptops zijn voor hun aangebode prijs, geef je in eens aan dat je voor een ander merk gaat. ;)
:9

Naja hij gaat 'kijken' heh, maar toch haha >:)

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-06 21:34
Grappig dat iedere user andere bevindingen heeft, ik kan met mijn HEL80 (glans-scherm) makkelijk biuten gaan zitten. Gamen ga ik toch niet buiten doen, waarom zou je dat doen trouwens? En binnen met de zon recht op mijn scherm (zoals nu) kan ik ook alles nog perfect lezen.

Dus zorg dat je je laptop bij een betrouwbare winkel koopt waar je altijd nog kan ruilen je glans-scherm-laptop (hehe) tegenvalt.

Edit\ Hehe altijd zo leuk die Compal/Zepto discussies :+
:+ En wat stel je je daar dan bij voor?

[ Voor 23% gewijzigd door Maks op 15-02-2007 15:18 ]

• CLB
  • Niet online

CLB

Maksvr schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 15:13:

Edit\ Hehe altijd zo leuk die Compal/Zepto discussies :+
Vind ik ook altijd erg horny idd ;)
Bieden hetzelfde, alleen een andere behuizing mja
[...]
:+ En wat stel je je daar dan bij voor?
Foto's die gemaakt zijn door een GoTter/ persoon ipv die 'fabrieksfototjes' ;)

[ Voor 6% gewijzigd door CLB op 15-02-2007 15:24 ]

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Topicstarter
heheh sorry pc medic. aangezien ik min of meer gekozen heb om toch voor een notebook met topspecs te gaan valt de compal/zepto discussie beetje in het water. (nouja, voor de toekomstige searchers is het handig ;))

maar niets staat nog vast hoor :) eerst maar eens kijken morgen bij dat xxodd dingetje :)
mocht ik toch tot bezinnen komen om wat minder geld over de balk te smijten kan ik hier iig op terugvallen. Wat ik overigens een groot nadeel vind van de zepto is dat de 12-cell accu 2 a 3 cm uitsteekt

Wat ik me alleen afvraag, waarom heeft asus geen laptop met een high-end videokaart.(7900 of beter)
ik kan alleen een dell, toshiba en xxodd vinden (en alienware). of zoek ik niet goed genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
Tusk schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 22:35:
heheh sorry pc medic. aangezien ik min of meer gekozen heb om toch voor een notebook met topspecs te gaan valt de compal/zepto discussie beetje in het water. (nouja, voor de toekomstige searchers is het handig ;))

maar niets staat nog vast hoor :) eerst maar eens kijken morgen bij dat xxodd dingetje :)
mocht ik toch tot bezinnen komen om wat minder geld over de balk te smijten kan ik hier iig op terugvallen. Wat ik overigens een groot nadeel vind van de zepto is dat de 12-cell accu 2 a 3 cm uitsteekt

Wat ik me alleen afvraag, waarom heeft asus geen laptop met een high-end videokaart.(7900 of beter)
ik kan alleen een dell, toshiba en xxodd vinden (en alienware). of zoek ik niet goed genoeg?
Ik denk dat de markt en de vraag hiervoor gewoon te klein is. Daarnaast heeft zo high end kaart natuurlijk meer energie nodig dan een mid end kaart, ook komt het nog eens erbij dat een notebook meestal gebruikt word voor mobiel/office/media gebruik. Gamen valt dus een beetje buiten.

Als laatste punt moet je niet vergeten dat voor de meeste mensen een laptop kopen, toch een flinke investering is, laat staan een laptop over de 1600 euro. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Je hebt wel een 15,4" Asus met 'n supergraka: de G1! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
CLB schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 01:50:
Helaas is deze laptop nog niet in Nederland verkrijgbaar.

Maar je kunt wel alvast gaan kwijlen, zie review met foto's. :9~
link: http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=3454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127166

CLB schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 01:50:
Nou, ik zou zeggen dat het de beste videokaart is die te vinden is in 15,4 inch notebooks. Maar om nu te zeggen dat het een supergraka is, nee. Hij is idd beter dan bijv. 7600/x1700, maar niet veel.

En het is idd erg jammer dat de G1 in Nederland nog niet uit is, denk dat het voor veel mensen een hele interessante notebook was geweest (me included).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Yes that's true idd! Naja beste videokaart in 'n 15,4" notebook dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127166

CLB schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 13:58:
Yes that's true idd! Naja beste videokaart in 'n 15,4" notebook dan :)
Dit is wel een handige site om de resultaten voor grafische kaarten te vergelijken. Je zou de 7700 tussen de go7600 en de go7600GT kunnen plaatsen. Welke notebooks hebben eigenlijk een go7600GT? Sony 17 inch zeker? Opvallend is ook dat de X1700 en X1600 de go7600 in 3Dmark 03 en 05 verslaan. Dit is natuurlijk maar één test, maar toch geinig.

Back on-topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Tusk schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 22:35:
Und hoe 'beviel' het scherm je!? Ben wel benieuwd namelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Topicstarter
ja ik stond lekker voor een gesloten winkelpand (wegens carnaval gesloten, had ie me aan de telefoon ook wel mogen vertellen gvd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Tusk schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 12:42:
ja ik stond lekker voor een gesloten winkelpand (wegens carnaval gesloten, had ie me aan de telefoon ook wel mogen vertellen gvd)
Hmm das best genakt :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05 14:01
Meekel schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 14:08:
Opvallend is ook dat de X1700 en X1600 de go7600 in 3Dmark 03 en 05 verslaan. Dit is natuurlijk maar één test, maar toch geinig.
Ehh, de Go 7600GT (3D'05: 4900) verslaat op de site die jij noemt de X1700 (3D'05: 4200) en de X1600 (3D'05: 3500). De Go 7600GT staat op nummer één in de klasse 2. En de X1700 op vier in de klasse twee en de X1600 op vijf.

[ Voor 3% gewijzigd door Dlocks op 21-02-2007 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Uh hij had het over 'n GO7600 en jij over 'n GO7600GT, zit nogal verschil tussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Topicstarter
nou lekkere winkel zeg. gisteren was hij eindelijk wel open...kom ik daar...ja erm begin volgende maand krijgen we demo modellen ik heb nu niets liggen, terwijl die knakkert aan de telefoon zei dat ik in de winkel een exemplaar kon bekijken. Maar ik wil persee het scherm zien voordat ik zo'n groot bedrag inversteer

ik zit nu hard te twijfelen tussen de Compal HEL80 122 met mat 1680x1024 scherm en een 7600 go of helemaal aan de andere kant die xxodd met de uber specs.

de verschillen zijn enorm inderdaad. maar beide zijn het hele mooie apparate in hun klasse. alleen kan ik dus net niet kiezen tussen deze 2 klasse.

aan de ene kant heb je een compact 15" 1680 resolutie mat scherm met goeie specs en een 7600 go hier zou ik een jaar mid-end mee kunnen gamen gok ik.

voor 400 meer (ik heb een hele mooie deal voor de xxodd (2100 alles erop en eraan)) heb ik een 17" 1900 resolutie scherm en daarmee kan ik mijn huidige desktop (3500+, 6800GT) degraderen tot fileserver. hiermee kan ik minstens 2 jaar high-end (1900 resoltie en alle settings op high) op gamen gok ik. (tell me if i'm wrong)

Misschien even de voor- en nadelen tegenover elkaar zetten. (zal dit nog aanvullen)

Xxodd
pro
17" scherm
1900 resolutie
desktop vervanging
super specs, high end gamen
aantrekkelijke prijs tov concurrentie
con
korte accuduur
prijs (het blijft een hoop geld meer)
glanzend scherm?

Compal
pro
Matscherm
toch goede resolutie ondanks 15"
fingerprintding :P
langere accutijd
prijs
con
9-cell accu steekt behoorlijk uit
geen grafisch vooruitgang tov huidige desktop

kortom zou het de extra centjes waard zijn om voor de xxodd te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Tusk schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 08:42:
ik zit nu hard te twijfelen tussen de Compal HEL80 122 met mat 1680x1024 1050 scherm en een 7600 go of helemaal aan de andere kant die xxodd met de uber specs.
Ik vind nog steeds niet dat je 'mat' als +punt moet zien, zonder 't zelf gezien te hebben O-)

[ Voor 60% gewijzigd door CLB op 23-02-2007 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
heb hier zo'n glanzende laptopscherm (als sleep-laptop voor werk, niet m'n dagelijks-gebruik laptop), maar dat is echt zoooooo gigantisch k*t.....
zelfs in het semi-donker zie je jezelf beter dan wanneer je een spiegel gebruikt....in gewoon daglicht zie je echt absoluut niets.
neem gewoon een mat scherm....werkt goed, je ziet alles prima, je ziet jezelf niet.

Copy.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:04
Ik heb zelf een MSI S270 en die heeft een glanzend scherm. Ik vind het echt perfect supermooie kleuren en zwart is ook echt zwart.

Qua weerspiegeling heb ik er geen last van, het ligt er een beetje aan of je erop let of niet. Je kan natuurlijk gewoon op je desktop focussen, maar je kan je ook op de weerspiegeling focussen en dan kan het inderdaad irritant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-12-2021
Tijdens de zomer afgelopen jaar hebben wat collegas een paar notebooks naar buiten meegenomen, een paar met mat scherm, een paar met glare.. De conclusies waren uiteindelijk dat niemand nog geen idee had wat nou beter was.. zo iets blijft gewoon altijd persoonlijke voorkeur, de een vind wel handig en heeft er geen last, de ander vind het rete irritant..

ik persoonlijk heb er geen last van.. toch ook handig dat je je kan scheren in je scherm.. zou da een +punt vinden :P

That's the way the cookie crumbles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:03

AvK

Ready Set Go

Moneta schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 22:27:.. toch ook handig dat je je kan scheren in je scherm..
_/-\o_

Mijn nieuwe laptop heeft ook een glare scherm.
Ik vind het super. Haarscherp en hoog contrast. Zwart is ook zwart. Je merkt dat vooral bij foto's.
En als er enige reflectie is dan valt mij dat in ieder geval niet op. Als je je focussed op het scherm zie je niet dat je je staat te scheren. :)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-06 22:09
CrazyA schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 13:18:
Buiten in velle zon gamen is geen succes, maar met een mat scherm werkt 't net zo min.
Sluit ik me helemaal bij aan. Als nadeel van de glanzende schermen wordt wel het buitenwerken genoemd, maar voor specifiek buiten gamen is een mat scherm net zo erg. Voor andere dingen is mat scherm buiten wel handig.
Daarom maakt het mij niet zoveel uit mat/glanzend. Al ziet glanzend er mooier uit.. als je mat heb mis je eigenlijk niks. Gewicht/zuinigheid vind ik dan belangrijk.

Mijn laptop heeft een matscherm, maar een mooi glanzende bescherming over het scherm die ik zeker 8 maanden erop heb gelaten. Mensen die het scherm zagen dachten dat het een glanzend scherm was en voor films kijken was het ook leuk! Maar laatst viel het eraf (het plakdeel plakte niet meer). Heb het niet meer erop gezet uit luiheid/geen prioriteit. Tis wel even anders maar niet storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Topicstarter
nou eindelijk was de winkel open. bij binnenkomst stelde ik mijn vraag en werd ik verblijd met het antwoord...erm nee die hebben wij zo staan hier...toevallig krijg ik begin volgende maand wel een demo model.....zucht zeg dat dan als ik erover bel....

goed. gister even naar de mediamarkt geweest en UT99 (speelbaar) op cdtje gezet en even in wat laptops geduwd (VIAO, toshiba en HP). ik kon zo de helderheidsknoppen niet vinden, maar met UT brightness vol open was het nog erg donker en zag ik het hele plafond van de media markt....de donkere stukken zag ik niets meer. Dit heeft me erg aan het twijfelen gebracht. zeker nu ik min of meer besloten had om toch voor een high-end laptop te gaan.

ik wordt er een beetje gek van :) ik wil toch persee een scherm van xxodd zien voordat ik het koop, of ben ik dan een zeikerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Brightness-knoppen zijn meestal de FN-knop in combinatie met de F4 en F5 knop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05 14:01
Anders xxodd even bellen/mailen? En dan vragen of ze een bij jou in de buurt een winkel weten waar ze wel een 570U heen staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Topicstarter
heb al 3 winkels gehad (waaronder die flutwinkel die liegt aan de telefoon) en bij de andere 2 winkels zeiden ze eerlijk dat ze zonder OS geleverd worden en hun erg dus geen op gingen zetten voor mij

maarrrr. nu lees ik dus in deze review: http://www.techwarelabs.c...xecutioner/index_10.shtml
- The LCD screen is beautiful but so glossy that there is quite a bit of reflection in it.
weer andere review:
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookreview.com/assets/Sager/5760LCDScreenDay.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Tusk op 25-02-2007 14:03 . Reden: thx voor de reviews btw Dlock ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Ik zit net even een film te kijken op mijn 17" glare laptop (tis toch klote weer buiten). Echt perfect beeld, hoog contrast, de kleuren spatten er af.
Oh ja, ik heb echt geen last van reflectie. Als je geen direct licht achter je hebt is er niks aan de hand. Bij een mat scherm en direct licht achter je heb je net zoveel last volgens mij.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

De meeste fabrikanten pakken het commercieel aan, zoals PCMedic hieronder al aangeeft;
PCMedic schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 13:16:
@Tusk

Het probleem op dit moment is dat de meeste fabrikanten laptops met glanzend scherm produceren vanwege het contrastrijke beeld.
Op het oog ziet het er mooi uit, foto's ed worden mooier weergegeven, etc etc.
Het nadeel wat ik namelijk tijdens mijn werk opval is dat de kleurechtheid meestal niet juist is, en dan heb ik het niet alleen over een Asus laptop maar ook over andere merken als Toshiba, Hp, Compaq etc.
Een half jaar geleden ben ik ook op zoek gegaan naar een laptop, en heb ook gekeken naar die ChristalBright, Glare etc schermen. Wat mij bij de meeste schermen opviel was dat ze erg contrastrijk waren. Té contrastrijk. Richting zwart slipten de meeste schermen dicht. Een ervaring die ik al eens eerder had met een Philips 107 MB (CRT). Voor DTP/grafisch/Photoshop werk is dit zwaar af te raden. Je weet namelijk totaal niks over de zwart tinten te zeggen. Een eenvoudig testje kun je doen door onderstaande afbeelding te bekijken op de verschillende schermen;

Afbeeldingslocatie: http://gallery.zoommagazine.nl/img/color_bar.gif Zoomgallery
Afbeeldingslocatie: http://www.dutchphotozone.com/t/d/i/k.gif DPZ

Als je bij het bekijken van de verschillende laptops op lokatie niks bij de hand hebt, kun je ook heel eenvoudig bij de eigenschappen van het bureaublad (rechtermuisknop op bureaublad > eigenschappen > tabblad bureaublad > kleur > links onder zwart selecteren) een zwart wit verloopje te voorschijn toveren.

Toevalligerwijs presteerde het scherm van de Acer Aspire 3680 op dat gebied beter dan laptops die zo'n 2-3x duurder waren. Alleen een Sony Vaio met een prijs van + € 2000,- kon het verloop ook goed weergeven. (iBooks niet meegenomen in mijn onderzoekje)
Tusk schreef op zondag 25 februari 2007 @ 00:02:
goed. gister even naar de mediamarkt geweest en UT99 (speelbaar) op cdtje gezet en even in wat laptops geduwd (VIAO, toshiba en HP). ik kon zo de helderheidsknoppen niet vinden, maar met UT brightness vol open was het nog erg donker en zag ik het hele plafond van de media markt....de donkere stukken zag ik niets meer. Dit heeft me erg aan het twijfelen gebracht. zeker nu ik min of meer besloten had om toch voor een high-end laptop te gaan.
Om je uit de droom te helpen. In de tijd dat ik op die Philips 107 MB probeerde te gamen, heb ik maar snel de hoop opgegeven. Games zagen er dusdanig donker uit, dat ze onspeelbaar werden. Zelfs brightness opkrikken in de games zelf, hielp niet. Je kunt overigens wel je scherm calibreren, maar om nu een oplossing als Colorspider (€ 150,-) op je laptop los te laten is wel een aardig kostbare zaak lijkt me. En of het het effect van de dichtslippende zwarten oplost is ook nog maar de vraag.
AvK schreef op zondag 25 februari 2007 @ 15:46:
Ik zit net even een film te kijken op mijn 17" glare laptop (tis toch klote weer buiten). Echt perfect beeld, hoog contrast, de kleuren spatten er af.
Ik zou je verhaal graag onderbouwd zien, want "ja, het ziet er mooi uit! Maar nee, dit is niet effectief verder".

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Wist je dat het produceren van die 'glare-schermen' slechts 1 dollar meer kost, dan 'n mat scherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

jules schreef op zondag 25 februari 2007 @ 16:34:

[...]

Ik zou je verhaal graag onderbouwd zien, want "ja, het ziet er mooi uit! Maar nee, dit is niet effectief verder".
Onderbouwing?
Nou bijvoorbeeld jouw contrast test balkjes. Elk vakje is bij mij goed te onderscheiden. Zwart is echt zwart en wit is echt wit. Maar nu stel ik mijn beeld ook altijd in met wat hulpprogjes. Schijnbaar heb ik dat goed gedaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Kijk, tenminste wat beter onderbouwd. Maar ben nog steeds wel benieuwd wat games bijv doen op zo'n glare scherm, en wat voor type nummer je precies hebt, want de verschillende schermen verschillen nogal van elkaar ;)
CLB schreef op zondag 25 februari 2007 @ 16:35:
Wist je dat het produceren van die 'glare-schermen' slechts 1 dollar meer kost, dan 'n mat scherm!
Mja, verschil in productie prijs en uiteindelijke verschil in consumentenprijs kan behoorlijk groot zijn. Weet niet hoe groot het is in de consumentenprijs. Overigens wel een grappige anekdote in dit verhaal ;)

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Pagina: 1