Wel laptop bureaublad op TV, maar geen film afspelen.

Pagina: 1
Acties:
  • 558 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cke
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-11-2023
Kan iemand mij uitleggen waarom ik na aansluiting van mijn laptop op een tv wel mijn bureaublad te zien krijg, ook het opstarten van bv. mediaplayer of een andere movieplayer, maar zodra ik een film laad, alleen de film op mijn laptop afdraait, en het afbeeldingsscherm van de mediaplayer zwart blijft?
De laptop is aangesloten via S-video/TV-out uitgang en een S-video kabel (geel); geen idee of dat wat uitmaakt, overigens. Heeft het iets met PAL/NTSC te maken?
Graag enige uitleg. Dank voor de moeite.

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-02 11:41

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Films worden in een andere layer afgespeeld, windows heeft er 2.

Je ziet alleen de 1e nu, niet de tweede. Ik ben de naam even kwijt.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• ADT_Phantom
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-02 13:48
Om dit op te lossen kan je de TV als primair beeldscherm instellen, maar dan heb je de film niet meer op de laptop. Misschien dat iemand anders hier een betere oplossing voor weet. Het heeft in ieder geval niks met PAL/NTSC te maken.

[ Voor 12% gewijzigd door ADT_Phantom op 08-02-2007 17:32 ]

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Tukk schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 17:29:
Films worden in een andere layer afgespeeld, windows heeft er 2.

Je ziet alleen de 1e nu, niet de tweede. Ik ben de naam even kwijt.
_/-\o_ Zoiets heet een overlay en is niet "één van de twee lagen van Windows" ;)

0.0

• McRubz
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Heeft te maken met zoals Tukk het al zei, de Video Overlay. Je laptopscherm instellen als secundair en de tv als primair beeldscherm moet het oplossen. Volgens mij moet het ook kunnen door ipv Overlay te gebruiken Windows VMR7 of 9 in te stellen. Ik weet alleen niet hoe dat gaat in WMP.

Verwijderd

Bij de Engelse versie van WMP kun je bij Opties -> Tab Performance -> Video acceleration dit soort zaken aanpassen.

Zelf zou ik eerst een driver update doen.

Uitleg hierover: http://en.wikipedia.org/wiki/Hardware_overlay

[edit]
Of bij dxdiag.exe op tab Display 1 en 2.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2007 17:42 ]

• cke
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-11-2023
Ok, bedankt allen voor reactie. Na wat 'spelen' met instellingen van de ATI-video adaptor proporties mbt Displays en Overlay tabbladen, lukte het in eens.
Pagina: 1