Toon posts:

[Vista] Software vanaf andere versie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb enkele dagen terug windows Vista Ultimate x32 geinstalleerd. Dat werkt allemaal perfect, maar voor de zekerheid heb ik Xp toch maar even op de PC laten staan. Dat is heel leuk en aardig uiteraard, maar het enigste nadeel is, dat je wel al je programma's op je PC hebt staan, maar dat het register van XP en alle koppelingen niet mee gaan (Dat kan als je vista over XP zet).

Mijn vraag is: Zijn er programma's of iets in windows waarmee je programma's vanuit de oudere XP versie toch kunt gebruiken, zonder deze allemaal opnieuw te installeren?

Robin

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik heb tijdens het rondneuzen in de registry al wel gemerkt dat zaken op verschillende plekken staan t.o.v. Windows XP. Tevens heb je te maken met andere systeemvariabelen die eigenlijk alleen door installers worden gebruikt (bijv. waar moeten savegames/documenten worden opgeslagen).

We hebben het hier over twee verschillende Windows installaties. Het kost je waarschijnlijk meer tijd om uit te pluizen wat waar hoort in de registry, en welke registry entries nu allemaal bij welk programma horen dan de applicaties te installeren, welke alles automatisch op de juiste plekken in de registry zet.

Installeren dus. :Y

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik