[Vista] Call of Duty 2 crasht windows

Pagina: 1
Acties:
  • 5.208 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeksma
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 00:02
Beste Tweakers,

ik zit met het volgende probleem.
Ik draai sinds een paar dagen Windows Vista Ultimate, en heb daar Call of Duty 2 op geïnstalleerd.
Gisteren heb ik lekker een uurtje multiplayer kunnen gamen, maar toen ik vandaag CoD2 op wilde starten, flikkerde het scherm even, waarna Windows Vista in de resolutie werd getoond waarin ik CoD2 speel, en vervolgens niks meer deed (ALT-TAB en CTRL-ALT-DEL hadden geen effect) :?

Wat ik zelf al heb geprobeerd:

- compability modus Windows XP SP2 + 'Run as Administrator'
- de singleplayer geprobeerd -> zelfde probleem
- nieuwste drivers geïnstalleerd voor mijn videokaart (van ATI zelf)
- Call of Duty 2 opnieuw geïnstalleerd (na de oude map weggegooid te hebben)
- de oplossingen beschreven op support.activision.com geprobeerd

Natuurlijk heb ik gegoogled en de search gebruikt, maar ik heb niets kunnen vinden wat op mijn probleem van toepassing is.

Specs:

AMD Turion64 x2 TL-50
ATI Mobility Radeon X1600
1 GIG RAM
Windows Vista Ultimate (natuurlijk ;))

Heeft iemand enig idee wat ik hier aan kan doen? :)

[EDIT: puntje toegevoegd bij wat ik zelf al heb geprobeerd ]

[ Voor 5% gewijzigd door Beeksma op 08-02-2007 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zelfde probleem hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op Vista Business heb ik tijdens de installatie de melding gekregen dat er een gekend probleem was met CoD2. Aangezien ze die melding geven vermoed ik dat het dus gewoon niet samen werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope, same here..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook vista 32 bit ultimate en geen enkel probleem hier(hangt af van de juiste systeem configuratie en de juiste drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 09:47:
Ik heb ook vista 32 bit ultimate en geen enkel probleem hier(hangt af van de juiste systeem configuratie en de juiste drivers
Vette onzin, ik draai hier op een snel systeem amd 4000 op een lanparty nf4 board met 2 gig ram en een x1600 pci en overal de laatste drivers van.
singleplayer geen probleem maar multiplayer blacked out...........moet via taakbeheer de rommel weer los gooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 17:14:
[...]

Vette onzin, ik draai hier op een snel systeem amd 4000 op een lanparty nf4 board met 2 gig ram en een x1600 pci en overal de laatste drivers van.
singleplayer geen probleem maar multiplayer blacked out...........moet via taakbeheer de rommel weer los gooien
[flauw]Hij zei dat het ligt aan het gebruik van de juiste drivers he, niet de nieuwste...[/flauw]

Ps. welke oplossingen werden er beschreven op support.activison.com?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2007 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moffin
  • Laatst online: 14-09 10:30
Moet je even bij eigenschappen van de exc van COD2. Compatibiliteits tabje uitvoeren als admin en dan uitvoeren in windows xp servicepack 2 compatibiliteit. Hoor het net op teamspeak hier van een cod2 member.

edit:
Linkje: http://tweakers.net/ext/i/productsurvey/4111/2700.jpg - Ik zie als dat je dat hebt gedaan, maar toch een screen voor de mensen die dit ook willen proberen.

[ Voor 32% gewijzigd door Moffin op 10-03-2007 18:01 ]

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cod2 werkt zoiezo niet als je compitabiliteit niet op xp zet. maar bij mij werkt hij nog steeds (op vista business) nog nooit last gehad dat hij het niet doet(al 4 maand) dus niet ergens in zitten kloten of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moffin
Dat is niet helemaal waar. Want een bekende van mij die cod2 icm vista draait, zegt dat het bij hem alleen draait als hij de compatibiliteit op xp sp2 zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moffin schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 19:19:
Dat is niet helemaal waar. Want een bekende van mij die cod2 icm vista draait, zegt dat het bij hem alleen draait als hij de compatibiliteit op xp sp2 zet.
dat bedoel ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moffin
Idd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helghast.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-03 11:49
Ik heb het als volgt gedaan:

Mount CoD2 iso 1.0 (ik heb DVD 1.2 en dat wou niet werken :( )
- Run de setup in XP SP 2 modus als admin.
- Installeer patch 1.3 in XP SP2 modus als admin.
- Run de shortcut in XP SP2 modus.

Helaas kost mij dit 150 frames (50%) dus om nog lekker te kunnen spelen is het XP of een krachtige videokaart en renderren op DX7 (zowiso slim maar nu helemaal).

Het speelt wel maar niet helemaal goed, helaas is Activision te lam om een fatsoenlijke patch te schrijven. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick_roox
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-09 20:41
Je meot gewoon iets langer wachten dan start die vanzelf op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrono Trigger
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-05 09:41
Probleem heb ik ook, alleen onder vista dan.

Edit:
Moffin schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 19:19:
Onder vista?? Hoe kan je onder cod2 dan spelen op die manier??

[ Voor 79% gewijzigd door Chrono Trigger op 08-07-2007 15:55 ]

i7 8700K + Mugen 5 @ 4,6GHz // 16GB @ DDR4-3730 CL17 // AsRock Z370 Extreme 4 // GTX1060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chrono Trigger schreef op zondag 08 juli 2007 @ 15:12:
Probleem heb ik ook, alleen onder vista dan.

Edit:
[...]

Onder vista?? Hoe kan je onder cod2 dan spelen op die manier??
je moet gewoon rechtermuisknop op het icoontje doen en dan eigenschappen en dan compitabiliteit op xp sp2 zetten en hij werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kveli
  • Laatst online: 03-03 18:13
werkt voor geen meter...

mijn laptopje draait op Vista Premium, en heb de nieuwste drivers voor mijn 8600M GT en waar ik last van heb is dat CoDII prima opstart, menu's kan ik alles in wijzigen, maar begin ik het spelletje dan bestaat alles uit lucht... ik bedoel ALLES... :?

Een paar screenshots van het probleempje,
Het laadscherm is nog normaal:
http://img168.imageshack.us/img168/426/laadschemst6.jpg

Dit is wat ik daarna te zien krijg:
http://img168.imageshack.us/img168/6202/tijdensspelivb9.jpg

En na het alt-tabben zie ik soms wel wat:
http://img168.imageshack.us/img168/4324/tijdensspeliihv0.jpg

Specs van de laptop:
Intell core 2 duo T7300 @ 2.0Ghz
GeForce 8600M GT 256MB
2x 1024 ddr2 667Mhz
Vista Home Premium 32 bits

Ik heb dus de laatste drivers van internet gehaald dus ik gok erop dat CoDII niet weet om te gaan met het geheugengebruik van Vista? (daar dit radicaal anders is dan op XP)

Iemand oplossingen?

A dyslexic, agnostic insomniac : one who lies awake at night wondering if there really is a dog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je al geprobeerd om het opnieuw te installeren?
je moet cod2 wel compatibel maken met xp sp2, anders werkt het bij mij en anderen helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kveli
Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 12:02:
heb je al geprobeerd om het opnieuw te installeren?
je moet cod2 wel compatibel maken met xp sp2, anders werkt het bij mij en anderen helemaal niet.
Yup, heb dit probleem hier al vaker voorbij zien komen en dan werd dat als oplossing aangedragen. Helaas was dit het eerste wat ik had geprobeerd en dit verhielp het probleem niet...

A dyslexic, agnostic insomniac : one who lies awake at night wondering if there really is a dog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je de patches er ook over gegooid? misschien dat het helpt. en anders zou ik het niet weten, alleen dat je vista opnieuw kunt installeren en misschien dat het probleem zo verholpen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kveli
Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 12:48:
heb je de patches er ook over gegooid? misschien dat het helpt. en anders zou ik het niet weten, alleen dat je vista opnieuw kunt installeren en misschien dat het probleem zo verholpen wordt.
Vista is imho niet het probleem... eerder de compatibiliteit tussen het OS en CoD. En daar zou misschien inderdaad al wel een patch voor gemaakt zijn maar tot nu toe nog niet gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kveli schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 18:08:
[...]

Vista is imho niet het probleem... eerder de compatibiliteit tussen het OS en CoD. En daar zou misschien inderdaad al wel een patch voor gemaakt zijn maar tot nu toe nog niet gevonden...
Is COD2 uberhaupt wel Vista compatible?
Als dat niet zo is, is het antwoord vrij duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij werkt bij iedereen wel die vista heeft als je het compatibel maakt met xp sp2 maar het probleem wat zich bij jou voordoet heb ik nog niet eerder gehoord of gezien en ik weet niet of dit met vista te maken heeft.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2007 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kveli
Kan zijn dat de drivers van mijn graka dit veroorzaken maar heb ondertussen al 2 versies geprobeert. Probleem blijft... Voorlopig dus maar CoH blijven spelen 8) Ook wel een leuk spelletje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai ultimate en hier werkt alles goed.
Bovenstaand probleem had ik ook maar na het verlagen/uitzetten (weet niet meer zeker) van AA was ik er vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramsey
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:23
ik heb het zelfde probleem, niet kunnen fixen zo snel dus XP der maar weer opgezet. draait als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:37

Clush

Do as I say...

Kveli schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 01:00:
werkt voor geen meter...

mijn laptopje draait op Vista Premium, en heb de nieuwste drivers voor mijn 8600M GT en waar ik last van heb is dat CoDII prima opstart, menu's kan ik alles in wijzigen, maar begin ik het spelletje dan bestaat alles uit lucht... ik bedoel ALLES... :?

Een paar screenshots van het probleempje,
Het laadscherm is nog normaal:
http://img168.imageshack.us/img168/426/laadschemst6.jpg

Dit is wat ik daarna te zien krijg:
http://img168.imageshack.us/img168/6202/tijdensspelivb9.jpg

En na het alt-tabben zie ik soms wel wat:
http://img168.imageshack.us/img168/4324/tijdensspeliihv0.jpg

Specs van de laptop:
Intell core 2 duo T7300 @ 2.0Ghz
GeForce 8600M GT 256MB
2x 1024 ddr2 667Mhz
Vista Home Premium 32 bits

Ik heb dus de laatste drivers van internet gehaald dus ik gok erop dat CoDII niet weet om te gaan met het geheugengebruik van Vista? (daar dit radicaal anders is dan op XP)

Iemand oplossingen?
Je moet Anti-Aliasing in het spel uitzetten. Als je toch AA wil draaien kan je dat vervolgens forcen vanuit je nVidia control panel.

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kveli
Clush schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 05:58:
[...]

Je moet Anti-Aliasing in het spel uitzetten. Als je toch AA wil draaien kan je dat vervolgens forcen vanuit je nVidia control panel.
:? Die AA was inderdaad het probleem... maf... Maar in ieder geval bedankt! enig idee waarom dit door de AA wordt weroorzaakt?!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Sinds vandaag heb ik vista, en draait COD2 niet!

Ik heb al gedaan:
- Rechter muisknop en dan op xp sp2 gezet
- patch 1.3 gedownload en in de map waar cod2 geinstaleerd is gezet
- de anti alliasing uitgezet bij de single player

Nog steeds draait hij niet!

Wat moet ik doen???

Ik heb niet heel veel verstand van computers en afkortingen

gr, Bob
Pagina: 1