Toon posts:

Overclock probleempje

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd mijn systeem over te clocken maar ik kom niet zo ver.
Ik heb het volgende systeem:
Asus M2V
Asus geforce 7300LE HTD
AMD athlon x2 3800+
1gb 800mhz memory

nu heb ik een hoop tutorials doorgelezen en ben begonnen met het verhogen van de fsb etc.
nu heeft mijn bios een standaard overclock functie en met 5% overclock draait me cpu ongeveer 100mhz sneller (2100mhz) , verder overclocken gaat niet , zowel met de overclock profile als handmatig niet.
als ik me pc dan opstart geeft hij geen beeld meer,
Iemand enig idee waar dat door komt , ik heb mijn bios gereset met mij jumper op het moederbord en dan werkt het weer gewoon dus geen kapotte hardware ofzo. 8)7

Verwijderd

Hoe heb je kapotte hardware uitgesloten?? memtest 24 uur? proc.10 uur bench? enz?

je verteld niet echt wat je zelf al hebt geprobeert? de fsb 5% verhogen? welke ram heb je eigenlijk precies? hoeveel volt? wat zijn de thems..enz??

iets meer info en inzet plz..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 16:49:
Hoe heb je kapotte hardware uitgesloten?? memtest 24 uur? proc.10 uur bench? enz?

je verteld niet echt wat je zelf al hebt geprobeert? de fsb 5% verhogen? welke ram heb je eigenlijk precies? hoeveel volt? wat zijn de thems..enz??

iets meer info en inzet plz..
Ik ben nu niet in de buurt van me pc , ik zal de specs binnekort wel even posten

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Voor basic-overclocking stuff hoor je in Tweaking, Cooling & Overclocking Algemeen te wezen, zie ook de forumbeschrijving op de Processors, Mobo's & Geheugen ;)

Topicmove Processors, Mobo's & Geheugen » Tweaking, Cooling & Overclocking Algemeen dus.

Dit forum heeft ook een FAQ: Frequently Asked Questions TCO Neem deze ook eens door :)

Verwijderd

Topicstarter
Dit zijn de huidige spec's

AMD X2 3800+
Standaard clock 2000mhz
Overclock 2100 mhz
FSB 210
Multiplier 10x
Vcore 1,25
Vmem 1,8
Geheugen 800mhz
Hyper Transport Frequentie 800mhz
Core temp Idle 25C Stressed 33C

Zodra ik nu verder ga overclocken loopt mijn pc vast als ik dan opstart heb ik geen beeld meer :?
Ik heb de FAQ's allemaal doorgenomen en ik kom er maar niet uit waarom ik niet verder kan overclocken.
Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn ?
P.S ik kan in de bios mijn HT bus multiplier niet vinden , hoe komt dat ?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Heb je wel de PCI gelocked ?

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
En je geheugen snelheid teruggeschroefd/gelocked?

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Verwijderd

Topicstarter
In de manual van de M2V is niets te vinden over pci/agp locken , ook in de bios is er niets over te vinden, is er een alternatief voor die lock ?

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
Je zegt dat je bios een standaard overclock-functie heeft? Je bedoelt dat AI NOS/AI Overclock van Asus? Dan zou ik dat maar even stoppen en gewoon zelf de gewenste HTT, multipliers en volts instellen, dan schiet het veel beter op.

Ik vond onderstaande pagina's wel handig als n00b, en je kunt nooit genoeg lezen :)
http://www.hardforum.com/...1027479689#post1027479689
http://www.anandtech.com/...s/showdoc.aspx?i=2452&p=3

Ik heb een ander mobo, maar ik gók dat het bij jou ongeveer hetzelfde is. In hetzelfde rijtje waar je je HTT frequentie instelt, daar zitten ook nog andere instellingen, bijv multiplier, vcore, enz. In datzelfde rijtje zouden als het goed is ook de PCI en PCI-e frequenties moeten zitten, de eerste moet je vast instellen op 33 MHz, de tweede op 100 MHz, dat vast selecteren van de frequenties noemen we locken. Locken staat dus niet echt in je boekje.

[ Voor 33% gewijzigd door Megaflix op 09-02-2007 16:00 ]

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 10:50:
Dit zijn de huidige spec's

AMD X2 3800+
Standaard clock 2000mhz
Overclock 2100 mhz
FSB 210
Multiplier 10x
Vcore 1,25
Vmem 1,8
Geheugen 800mhz
Hyper Transport Frequentie 800mhz
Core temp Idle 25C Stressed 33C

Zodra ik nu verder ga overclocken loopt mijn pc vast als ik dan opstart heb ik geen beeld meer :?
Ik heb de FAQ's allemaal doorgenomen en ik kom er maar niet uit waarom ik niet verder kan overclocken.
Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn ?
P.S ik kan in de bios mijn HT bus multiplier niet vinden , hoe komt dat ?
Vreemde multi gebruik je.

Probeer alles settings is zelf te doen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de settings juist handmatig gedaan dus niet met het OC Profile.
De multiplier 10x is de cpu multiplier 210*10 = 2100mhz
Het enige wat ik kan vinden met betrekking tot pci snelheden is de PCI LATENCY TIMER die kan minimaal op 32mhz, heeft dat iets met de pci lock te maken ? |:(

Verwijderd

bassie_ schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 16:11:
[...]

Vreemde multi gebruik je.

Probeer alles settings is zelf te doen.
Wat is er mis met een 10x multiplier? Gebruik ik ook :/

• FereiDON
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-01 18:30
bedoelt ie niet dat het geheugen meestal op 4 x fsb draait, dus in dit geval op 4 x 210 = 840 Mhz ipv 800 Mhz...

AMD Ryzen 5 3600 | MSI B450 Tomahawk Max | Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200MHz | ASRock RX 6800 Challenger Pro 16GB | Crucial MX500 2TB | DeepCool PX850G | Antec Nine Hundred

Pagina: 1