Windows XP/Vista install ziet m'n partitie niet :(

Pagina: 1
Acties:

• Anvile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-02 18:47
Goeiedag,

Ik zit met een klein probleempje.. Als ik windows XP of Vista wil installeren, zie ik bij het gedeelte waar je kiest op welke schijf je het wilt hebben alleen m'n 3 HD's, en niet de C partitie waar nu winxp op draait.. Ik heb al geprobeerd om drivers te downloaden van asus.com en op een diskette te gooien, maar hij zegt dat ze incompatible zijn... Ik heb nog niet de 64bit versie gebruikt.

specs:

Asus A8N-SLI deluxe, 3 SATA hdd's waarvan er 1 is opgedeeld in een system partitie, en een storage partitie.

hellep! :'(

Verwijderd

Ik heb ongeveer het zelfde probleem, als ik een OS wil installeren dan geeft de computer aan dat er geen geschikte partitie is, als ik deze aanmaak dan komt deze melding alsnog.

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Als ik het goed begrijp heb je al een C: met XP er al op aanwezig? Als je nog meer Windows oop nog meer schijven wil moet je ook eens kijken naar Dualboots of anders Die C: eerst helemaal formatteren en dan opnieuw pogen te installeren.

And it goes BRAAAAAPP!

Verwijderd

Ik heb totaal 3 hardeschijven, op nr.1 staat XP, nr.2 is backup en nr.3 is leeg.

Nu wil ik een nieuw OS op schijf nr.3 zetten, deze schijf is helemaal geformateerd en is schoon zitten verder ook geen bad clusters in. (schijf is 1 partitie)

Voor de install verwijder ik mijn eerste HDD zodat alleen mijn backup en mijn schone HDD erin zitten.

Bij het selecteren van de hardeschijf tijdens de install, krijg ik de melding dat de partitie niet compatibel is terwijl hij toch een gewone NFTS indeling heeft.

Het is een Samsung van 4 mnd oud 250Gb, 7200rpm, 8 mb buffer.

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-03 19:17
Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 19:14:
Ik heb totaal 3 hardeschijven, op nr.1 staat XP, nr.2 is backup en nr.3 is leeg.

Nu wil ik een nieuw OS op schijf nr.3 zetten, deze schijf is helemaal geformateerd en is schoon zitten verder ook geen bad clusters in. (schijf is 1 partitie)

Voor de install verwijder ik mijn eerste HDD zodat alleen mijn backup en mijn schone HDD erin zitten.

Bij het selecteren van de hardeschijf tijdens de install, krijg ik de melding dat de partitie niet compatibel is terwijl hij toch een gewone NFTS indeling heeft.

Het is een Samsung van 4 mnd oud 250Gb, 7200rpm, 8 mb buffer.
Verwijder de partitie (alle op die disk), maak een nieuwe aan in de installer en probeer het nog eens ?

Verwijderd

Sorry ben vergeten te melden dat ik dat al een keer gedaan had. het probleem is gekomen nadat ik de schijf met partition magic 5 x heb laten overschrijven met nullen

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2007 19:33 ]

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-03 19:17
Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 19:30:
Sorry ben vergeten te melden dat ik dat al een keer gedaan had. het probleem is gekomen nadat ik de schijf met partition magic 5 x heb laten overschrijven met nullen
Partition magic = slecht, probeer een snelle low level format (in je hdd tools van de fabrikant) en herconfigureer je partities in de install van vista. ik heb voorheen ook veel problemen gehad met partition magic die de tabellen van de schijf vernueckt.

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-03 17:00
Heb zelf ook al eens een probleem gehad met Partition Magic nadat ik wat met partities geschoven had op m'n Maxtor SATA harddisk. Was alleen op te lossen door met Maxblast de boel weer recht te zetten.

Anyway, ik heb in mijn systeem een primaire SATA HD (van Maxtor) en een secundaire ATA/IDE HD (van WD). Toen ik WinXP wilde installeren moest ik de IDE harddisk eerst loskoppelen, anders weigerde de XP installer m'n SATA disk als geldige HD te zien om de bestanden naar toe te verplaatsen!

En ik ga er van uit dat wanneer ik m'n reeds gekochte Vista Home Premium OEM ga installeren ik ook weer m'n IDE schijf zal moeten loskoppelen voordat ik Vista over WinXP heen kan installeren.

Verwijderd

Ik heb geprobeert een low level format te doen maar dat wil niet, even op de samsung site gekeken en het blijkt dat die schijven daartegen beveiligd zijn :(

@ Haay, ik zal maxblast ook eens proberen.

• Don_Gulio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-03 18:15
Ik had ook al zoiets vaags:

Schijf 1: XP MCE
Schijf 2: Leeg
Schijf3: Data

Heb volledige Vista Business geinstalleerd op schijf twee, maar na de herstart komt er geen bootmanager. Start gewoon zonder bootscherm op in XP MCE.

'Repareren' van Vista lukt niet, die zegt dat er geen bootmanager te vinden is.

Lekker vaag allemaal!

[ Voor 5% gewijzigd door Don_Gulio op 09-02-2007 21:08 ]

• Anvile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-02 18:47
Hmm... het probleem is nu iets veranderd... ik heb m'n C en D partitie (die op dezelfde harde schijf zaten) bij elkaar gegooid, alles van D gebackupped op een andere HD, toen op die C weer windows XP geinstalled... Werkt nu goed enzo, maar ik zie nog steeds 1 SATA hdd niet.

Bij het opstarten staat hij er wel, totdat je in windows zelf bent. Als je bij disk management gaat kijken (administrative tools > computer management > enz) staat hij er wel, maar dan heeft hij geen driveletter, en ik kan er ook geen 1 toekennen, of wat dan ook...

Ik heb de nieuwste nforce drivers installed, nieuwste bios, maar het mag niet baten..
Pagina: 1