SVG / Nederland digitaal

Pagina: 1
Acties:
  • 624 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Ik wil dus met een nog nader te bepalen programmeer of scripttaal een kaart van Nederland kunnen tekenen op basis van coordinaten. Nu zit ik alleen met het probleem hoe kom ik aan een kaart van Nederland bestaande uit coordinaten…is hiervoor een website of iets dergelijks beschikbaar of zit ik vast aan het ‘tracen’ van een jpg image van Nederland…ik heb al lopen zoeken naar een SVG kaart van Nederland of 3D map van Nederland in de hoop iets te vinden, maar helaas…mijn laatste hoop is dat iemand hier (toevallig) iets heeft gevonden, anders zit er niets anders op dan te gaan ‘tracen’, wat veel tijd gaat kosten en zonde is als er achteraf alsnog iets gevonden word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Misschien kun je met Google Maps & Google Earth wat aanvangen?

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Als je een SVG wil, is het scannen van een wegenkaart/atlas en automatisch tracen met Inkscape of een Illustrator plugin miscchien het beste. Ik zou sowieso voor een getekende kaart gaan en niet voor google-earth foto's, want daar gaan wel wat meer uren in zitten. Er staat me ook iets bij dat je kaarten kan kopen bij het bedrijf wat de wegenkaarten van Nederland bijhoud, maar daar weet ik de naam niet meer van. De kans is er dat zij een kaart kunnen leveren met de elementen er in die jij nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:55

inXs

known as inXs

grootschalige basiskaart nederland? ofwel GBKN, http://www.gbkn.nl/

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Ik heb van een demo kaart van Geodan met wat tools (ogr2ogr, shp2svg) een SVG bestand van Nederland gemaakt. Deze is redelijk gedetailleerd.

SVG bestand Nederland. Werkt goed in Firefox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Rowanov schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 16:45:
Als je een SVG wil, is het scannen van een wegenkaart/atlas en automatisch tracen met Inkscape of een Illustrator plugin miscchien het beste. Ik zou sowieso voor een getekende kaart gaan en niet voor google-earth foto's, want daar gaan wel wat meer uren in zitten. Er staat me ook iets bij dat je kaarten kan kopen bij het bedrijf wat de wegenkaarten van Nederland bijhoud, maar daar weet ik de naam niet meer van. De kans is er dat zij een kaart kunnen leveren met de elementen er in die jij nodig hebt.
De Topografische Dienst Emmen is van oudsher leverancier van kartografische informatie, en daar kun je ook digitale kaartinformatie kopen. Daarnaast kun je je abonneren op GIS diensten van verschillende bedrijven (zie gis.startpagina.nl). Er zijn ook grafische beeldleveranciers die CD's met kartografie in PDF- of Postscript formaat leveren, maar die zijn meestal niet echt exact met geografische data.

Totzover mijn blurb over traditionele copyrighted bronnen - waarmee TS misschien niet graag mee zal werken op non-commercieel gebied, omdat je voor elke publicatie bent gebonden aan de licentie afspraken met de leverancier van het beeldmateriaal.
matthijsln schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 23:00:
...een SVG bestand van Nederland gemaakt. Deze is redelijk gedetailleerd.
SVG bestand Nederland. Werkt goed in Firefox.
Dank! Het mooist zou natuurlijk zijn om alle copyright-free verzamelde veldgegevens samen in een open source kaart te verwerken, iemand in Eindhoven is al enthousiast bezig geweest zie ik _/-\o_
Check http://www.openstreetmap.org en klik op The Map :> ...ik ben eigenlijk wel benieuwd of ik mijn eigen straat erin kan krijgen - even kijken waar de GPS is gebleven :P

Addit: Bij openstreetmap.org zijn ze aan een nieuwe server toe geloof ik }:|
Hier een directe link voor Eindhoven, dat scheelt wachttijd.

Trouwens, even terugkomend op de GIS systemen: qua software wordt in de Nederlandse overheid steeds meer opensource gepusht, zie o.a. ososs.nl en opensourcegis.nl. Ik weet alleen niet hoever men is met het uitwisselen van kaartmateriaal cq. GIS databases en metadata.

[ Voor 13% gewijzigd door benoni op 09-02-2007 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Bedankt voor alle hulp. Ik denk dat ik met die demonstatie/test kaartjes van Geodan een heel eind kom. De applicatie is niet bedoeld voor commerciele toepassingen of iets dergelijks, maar gaat enkel als "world-domination" kaart dienen binnen het bedrijf, het is dus enkel voor de 'fun' binnen het bedrijf

kaarten kopen is dan ook geen optie en maps zoals van Google of op openstreetmap.org zijn te gedetailleerd (bevatten te veel nutteloze infromatie voor het doel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
http://upload.wikimedia.o...erland_gemeenten_2007.svg

En je vind nog wel meer als je [Google=nederland svg]
Pagina: 1