Toon posts:

BSOD bij installatie van XP (op MSI kt4v)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goede middag tweakers.

Ik zit met een probleempje en dacht dat jullie me mischien wel konden helpen aangezien zoeken (hier en op google etc) niets heeft opgeleverd.

Ik heb een tijdje terug een oude oc gekregen en die wou ik na een schone winXP instal aan mn vriendin geven. de pc was echter een beetje verrot, viel om de 5 minuten uit enzo.
Daarom heb ik er een nieuwe HDD ingehangen, en het probleem was opgelost.
Alles werkte prima, systeem liep stabiel bij stress testjes (pc mark, 3d mark)

Maar Messenger (live en 7.5) werkte niet, en aangezien de pc voor een vrouw is, is messenger kennelijk een vereiste.
Goed, ik die pc dus opnieuw formateren, en instaleren, na 7 keer opnieuw formateren en winXP instaleren had ik msn nog steeds niet goed aan de praat, en heb ik maar besloten om het te laten voor wat het is.

Kortom, dit maar een xp instalatie en dan maar later zien of msn t wel doet of niet.
Probleem is echter, dat xp nu niet meer wilt instaleren, ik kom wel makkelijk voorbij het eerste gedeelte waar je kan formateren etc, maar zodra die in het grafische gedeelte komt vertoont ie kuren.
Voordat ik de key kan invoeren gaat het beeldscherm 3 keer aan en uit, maar de instalatie gaat gewoon door, maar na het invoeren geeft ie willekeurig gewoon een Fysieke geheugendump.
Soms na 3 minuten, soms na 20 minuten.

Ik weet echt geen raad meer omdat de pc al stabiel heeft gedraaid, en het lijkt me sterk dat ik door een paar format's het geheugen heb verneukt.
Maar goed, als iemand wat advies heeft hoor ik het graag, alvast bedankt.

btw specs:
Amd xp2400
2x 256 mb geheugen (gewoon normaal)
80 gb WD HDD
MSI kt4v mobo (ms-6712)
Asus GF4 Ti4400

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2007 22:58 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

specs?

welke bsod('s)?

wat meer info is wel handig hoor ;)

en om het geheugen uit te sluiten: www.memtest86com (ff zo uit mijn hoofd), memtest draaid vanaf bootable floppy of cd, die moet je dan ff een nachtje laten draaien.

[ Voor 56% gewijzigd door Raven op 08-02-2007 15:53 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Ik zou toch eens memtest laten lopen.

En alles van de pc loskoppelen een voor een testen of er toch niet nog een onderdeel kapot is.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 15:53:
Ik zou toch eens memtest laten lopen.

En alles van de pc loskoppelen een voor een testen of er toch niet nog een onderdeel kapot is.
je was me net voor toen ik memtest erbij editte 8)7

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
Thx, ga ik die mem test ff proberen, horen jullie straks meer van mij :)

Verwijderd

Topicstarter
Hier is het resultaat van memtest:

Test 5 Pass 1 Errors 11680 ECC Err 0

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:42
11680 errors? Dan is je geheugen brak en zal dat waarschijnlijk de boosdoener zijn.

The devil is in the details.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Memtest zou je eigelijk een kleine 24 uur moeten draaien. Als ie bij jou na een paar minuten al fouten aangeeft is je geheugen niet meer lekker.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben even aan het spelen geweest.

Ik was eerst vergeten te vermelden dat het 2 reepjes waren van 256 mb elk, deze heb ik los van elkaar, ongeveer een uur laten draaien in memtest.
Dus eerst reep nr1 in geheugenbank 1 en daarna reep 2 ook in geheugen bank 1.

Bij bijde strips waren er geen error's
Dus ik zet met alle hoop allebij de reepjes weer in het systeem, laat het weer draaien.
En dit maar krijg ik ipv 0 of 11580 errors maar liefst 219975 errors.

Iets zegt me dat de 2e geheugenbank van mn mobo gewoon vertieft is ofzo, maar dat weet ik niet zeker, heeft iemand nog ideeen voor me?

Alvast bedankt.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dit heeft dus niets te maken met Windows en verplaats ik het van WOS naar Processors, Mobo's & Geheugen. Ik denk dat al je antwoorden al staan in de FAQ aldaar. Lees en volg die dus even, m.n. Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

offtopic:
Welkom op GoT!
Ondertussen is het niet meer relevant, maar het is handig om een volgende keer antwoord te geven op alle vragen. Zo is de vraag naar de specifieke BSOD heel erg relevant hier in WOS. Die geeft immers heel erg veel info, bartgrefte vroeg het niet voor niets ;)
Wat dat betreft zijn de zgn. "sticky" (andersgekleurde) topics boven elk subforum verplichte kost. ZO geeft het in dit geval antwoorden op sommige vragen naar geheugen in PMG FAQ en ook het daar in genoemde Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Ik pas de topictitel trouwens een klein beetje aan, wegens wat type/spelfouten.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1