Toon posts:

[MacBookPro] Herrie CD Lader en foute cd's/dvd's*

Pagina: 1
Acties:
  • 299 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben heel blij met mn nieuwe appletje, een MacBookPro 2,16 GHz. Maar volgens mij maakt de superdrive/cd-lader erg veel kabaal als ik er een cd in of uit doe. Ik heb het vergeleken met een andere (oudere) Powerbook. Volgens mij beschadigt ie de cds niet enzo, maar k heb ook nog nooit een goed DVDtje vanuit iDVD kunnen branden. Tijdens het afspelen van cds klinkt alles ok maar alleen het laden en uitwerpen maken rare 'tikken'.

Kwa foute DVDs:
Nu kan dat natuurlijk aan de software liggen, want ik heb 4 verschillende DVDs gebrand vanuit iDVD en alle vier doen het niet goed. Ook niet op verschillende spelers.

Ik probeer nu erachter te komen of mn superdrive dus wel goed is. CDs branden gaat (voorzover ik kan zien) wel goed. Ik zal een MP3'tje plaatsen voor het geluid van mn cd lader.

link naar het mp3tje
Kan iemand mij zeggen of dit geluid wel goed is?

Thanks!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2007 16:28 ]

• Stetho
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-02 23:06
dat heb ik ook met mijn mbp.
het klinkt niet goed, maar ik heb geen zin om hem voor reparatie in te leveren.
hij werkt wel 100%, in ieder geval cd en dvds lezen en cds branden.
dvds branden heb ik nog niet geprobeerd.

I'm a bit .... confused. I find the Rails framework sexy. Is that wrong? Am I dirty?

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-02 22:10

Flappiewappie

Hier nog meer

dat klikken is " normaal"

die mislukte dvd's echter niet, probeer eens een gewoon data dvdtje te schrijven...

Hier staat wat

Verwijderd

De drives die apple gebruikt als superdrive in de MB en MBP zijn als het goed is 'Matshita UJ-857D' of een ander model van dezelfde fabrikant. Deze drives zijn zo'n beetje de meest waardeloze DVD branders ooit gemaakt* en hebben met veel merken recordables problemen. Dat het branden niet lukt kan dus goed liggen aan de combinatie van brander en media. Probeer eens een ander merk, dikke kans dat dat beter gaat.

De geluiden zijn overigens normaal voor dit type drive.

* google maar eens op 'macbook matshita problem'...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2007 16:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd een data DVD te branden, dat branden gaat goed, maar bij de controle krijg ik een foutmelding:

"De controle van deze schijf is mislukt. Omdat de schijf onbetrouwbaar is, moet u deze verwijderen en het nogmaals proberen met een nieuwe, lege schijf. (foutcode 0x80020063)"

Deze melding kreeg ik niet toen ik een DVD met gemonteerd video (dus een VOB) had gebrand.

Ik heb DVDs van het merk Platinum. Is dat niet goed?? ik heb op dit moment geen anderen in huis. Zou het aan het merk kunnen liggen? Of is de brander gewoon niet goed? Heeft dat tikken er mee te maken? (herrie Macbook Pro cd laden en uitwerpen)

Overigens, ik heb dit type superdrive: HL-DT-ST DVDRW GWA4080MA
Als je hierop googelt, kom je op een LG Hitachi unit. Dus het is niet de oude matshita.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2007 17:03 ]

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:50
Ik heb van Platinum wisselende ervaringen gehoord. Kan je niet ergens een paar andere schijfjes opduikelen? Goede schijfjes zijn imho Verbatim.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Is er geen firmware update voor die brander zodat ie beter met bepaalde schijfjes om kan gaan?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• R0BK3
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-02 09:33
Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 16:44:
De drives die apple gebruikt als superdrive in de MB en MBP zijn als het goed is 'Matshita UJ-857D' of een ander model van dezelfde fabrikant.
Niet altijd, in de core-2-duo's zitten ook LG's, en die maken net hetzelfde geluid. Is normaal volgens mij.

[ Voor 6% gewijzigd door R0BK3 op 08-02-2007 19:57 ]

Verwijderd

R0BK3 schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 19:54:
[...]
Niet altijd, in de core-2-duo's zitten ook LG's, en die maken net hetzelfde geluid. Is normaal volgens mij.
Dat is gunstig... als de LG's beter zijn dan de matshita's, maar dat kan haast niet anders. Toch blijf ik er bij dat de TS eens een ander merk DVD recordable zou moeten proberen :) .

• Blaxje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
Mijn iMac had ook problemen met het schrijven van DVD'tjes, volgens mij lag het uiteindelijk aan de kwaliteit van de schijfjes zelf. Met Nashua en Platinum heb ik geen goede ervaringen in ieder geval. Ik brand(de) met Disco (inmiddels geen iMac meer).

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga morgen andere DVDs halen, eens kijken of dat inderdaad wat oplost...

Thanks voor de tot nu toe gegeven info en adviezen!!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 16:44:
De drives die apple gebruikt als superdrive in de MB en MBP zijn als het goed is 'Matshita UJ-857D' of een ander model van dezelfde fabrikant. Deze drives zijn zo'n beetje de meest waardeloze DVD branders ooit gemaakt* en hebben met veel merken recordables problemen. Dat het branden niet lukt kan dus goed liggen aan de combinatie van brander en media. Probeer eens een ander merk, dikke kans dat dat beter gaat.

De geluiden zijn overigens normaal voor dit type drive.

* google maar eens op 'macbook matshita problem'...
hoor ik daar nog een insider >:) ? klein detail: Matshita UJ-857J, geen: Matshita UJ-857D. verder zitten er in de C2D modellen ook wel LG drives hoor... en Matshita maar gewoon net OEM spul, is alleen niet bekend... :)

verder over dat geluid: als hij dat geluid NIET zou maken, DAN moet je wel terug! dit hoort namelijk gewoon...! :D

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels nieuwe DVDs gekocht: TDK DVD-R

En deze DVD worden inderdaad nu goed gebrand! Ik zal nooooooit meer goedkope dvds kopen nu! En dat geluid begint inderdaad te wennen, zeg maar. Dus alles goed nu met mijn macje!

Thanks voor al jullie tips!!
Pagina: 1