Toon posts:

[Laptop] Asus

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers leden,

Ik heb afgelopen maand een laptop gekocht: Asus S96JM Q350. Nu heb ik alles geïnstalleerd, maar als ik een game ga spelen dan geeft hij bij automatische configuratie aan dat ik alles op high kan draaien. Als ik dit doe dan trekt hij het spel voor geen meter en krijg ik strepen door mijn beeld. Als ik ga lopen gaat het beeld heeft erg schokken.

Wat ik al heb geprobeerd is mijn Ati drivers te updaten, maar dit zonder succes. De laptop geeft namelijk aan dat de drivers niet compatible zijn met de laptop. Toen heb ik Omega drivers geïnstalleerd, alleen hier heb ik het probleem dat ik niks op breedbeeld resolutie kan spelen, wat ik ook aan de resolutie verander, in-game en in windows levert beiden geen resultaat.

Toen heb ik de klantenservice gemailed en deze gaven een link waar ik kon updaten. Ik heb dit gedaan maar tevergeefs nog steeds kan ik niet alles op automatische configuratie spelen.

Als ik de videoinstellingen lager zet, schokt het spel minder maar nog steeds een beetje. En wat ik ook heb is dat als ik een msn messenger venster wil verslepen, het venster een beetje schokt.
Als iemand een emoticon verstuurd dan schokt het ook en kan ik een paar seconden niet op het venster klikken. Dit is alleen bij een msn venster.

Ik heb de laptop zonder besturingssysteem gekocht!

Specificaties:
Intel Core 2 Duo - T7200 FSB van 667 mhz
2048 intern geheugen 667 mhz
Ati Radeon Mobility X1600 256 MB

http://www.laptops4u.nl/info/s96jm-q350-1177.html

Weet iemand een oplossing hiervoor? Alvast bedankt.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:53
Verder wel alle drivers goed geïnstalleerd. Verder wil het wel dat er games zijn die de breedbeeld resoluite ondersteunen. Verder: Welke games heb je al geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
De spellen die ik heb geprobeerd zijn. Fear, Prey en Painkiller. Bij Painkiller is het stukken minder, maar ook hier doet zich het probleem zich voor. Wel minder als de eerste twee genoemde games.

• GENETX
Hmmz, vreemd. Verder wel de Mobility Catalyst gepakt en niet die voor de desktops?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, heb de Mobility Catalyst gepakt van de bijgeleverde cd-rom. Maar ook de gedownloade versies werken niet. Verder bij de Omega drivers geeft de website aan dat ze ook laptops ondersteunen.

• GENETX
Asus wordt zo te zien niet gesupport door ATi. In dat geval moet je naar Vista, daar leveren ze wel support voor. Verder al op de Asus site gekeken voor drivers?

* GENETX vind het appart blijven dat mobile gfx-en niet normaal worden ondersteund, nvidia is net zo erg..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op de site van Asus gekeken en mijn type Asus ingegeven. Asus geeft dus aan dat hun geen bestaand type hebben op wat ik heb gezocht. Het blijkt dus te zijn dat ik geen Asus heb. Maar de drivers werken alsnog niet.

Heeft iemand nog een oplossing?

• Vagabonding
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Dit is zeer vreemd. Ik heb ook een Asus S96J met een T2400 ipv T7200 en een ik heb de demo van Quake 4 alles op high gespeeld, zonder enig vorm van lag.

Heb je op spyware gechecked of een andere virusscanner geprobeerd?
Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 16:07:
Ik heb op de site van Asus gekeken en mijn type Asus ingegeven. Asus geeft dus aan dat hun geen bestaand type hebben op wat ik heb gezocht. Het blijkt dus te zijn dat ik geen Asus heb. Maar de drivers werken alsnog niet.

Heeft iemand nog een oplossing?
Dat klopt. Het is een Intel VBI laptop. Drivers vind je dan ook op Intel website. http://downloadfinder.int...x?ProductID=2770&lang=eng

[ Voor 73% gewijzigd door Vagabonding op 08-02-2007 16:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nu kom ik er ook achter dat als ik een msn venster versleep het CPU verbruik 50% is. Dit is toch niet echt normaal, tevens stond er in de mail van de leverancier dat hij maar 1GHz gebruikt van de CPU voor de warmte en wanneer de CPU pas meer nodig heeft de 2GHz word ingeschakeld.

Klopt dit?

Verwijderd

dat de laptop niet op de asus site staat klopt. laptop is onderdeel van een project van intel. Op de site van laptops4u die jij gaf staat een link naar brochure daarvan. Daarnaast staat ook een link naar drivers op een site van intel, daar zie ik tot nu alleen tot XP staan.(kwam pinata al mee)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2007 17:30 ]

• RadiQal
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-05-2024
Zelf heb ik 7200 rpm schijfjes. Ik zou niet weten hoe het met 5400 rpm zit?
of bl44t ik nu?

• GENETX
Waar the fuck heb je het over :P. Je bl44t idd.Maakt niet veel uit, alleen het laden duurt watlanger. Ik game hier ook prima met 5400rpm en een GF Go 7600.

Verwijderd

Topicstarter
nope zit een 80gb 7200rpm 8mb cache hdd schijf in. Heb specifiek voor de 7200rpm schijven vergeleken met de rest van het systeem zou de harde schijf alles een beetje vertragen.

• GENETX
Het vertraagd alles wel wat, maar in dit geval mag dat niks voor die prestaties uitmaken, het verschil hoort niet ZO groot te zijn.
Pagina: 1