[kabels] Serial 232 cable converter/extender

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-03 11:26
Ik ben op zoek naar een seriele kabel verlenger/converter en mensen die hier ervaring mee hebben.

Ik heb een applicatie draaien (50 meter verderop) die tegen zijn serial port babbelt. Hiernaast (nog geen meter) staat nu een andere machine die luister vanaf zijn serial port en de data verwerkt.

nu wil ik graag de "luister" machine naar mijn serverruimte brengen. Omdat de maximale lengte van serial cable het bij lange na niet haalt heb ik iets anders nodig.

hier het probleem: ik weet of het werkt.
ik zoek een converter/verlenger van serial naar utp/stp (dus evt. en converter met vast IP adres)
ik moet hierbij alleen wel zeker weten dat het werkt. waarom? ik heb ooit eens een usb -> serial converter gehad, maar als de applicatie dan een hardware interupt gaf sloeg de software keihard vast.

het gaat hier maar om één kabel (dus een serial switch is out of the question)

volgens dit idee zou het moeten werken:
Afbeeldingslocatie: http://www.ramelectronics.net/assets/images/extender/RS232-Extender-diagram.jpg

gevonden heb ik de:
Afbeeldingslocatie: http://www.ramelectronics.net/assets/images/extender/rs232extender.jpg
en een aantal "Lantronix" devices, die claimen hetzelfde te doen, maar dat vertrouw ik niet echt.

én de hele andere, een virtual com- port:
linkje

iemand ervaring of suggesties? en zo ja, waar is het aangeschaft?

you had me at EHLO

• GreeTz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-02 16:39

GreeTz

took the red pill

De extenders die je zelf toont zijn puur versterkertjes die de signalen vanaf de seriele poort versterken en via cat5 naar de reciever versturen. Dit moet een op een verbonden zijn en loopt dus niet via een netwerklaag als IP zoals je stelt.

De converters van usb naar serieel is een heel ander verhaal, omdat deze softwarematig een hardware seriele poort emuleren. Vele applicaties spreken echter direct de hardwareadressen van de seriele poort aan, waardoor de usb emulator vaak niet werkt.

Alleen:           DE GROETJES

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-03 11:26
met een signaalversterker (plaatje rs232) zou het dus moeten lukken?

you had me at EHLO

• GreeTz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-02 16:39

GreeTz

took the red pill

jups

Bij misco verkopen ze wel van deze dingen, succes

Alleen:           DE GROETJES

Verwijderd

Je schrijft:

"en een aantal "Lantronix" devices, die claimen hetzelfde te doen, maar dat vertrouw ik niet echt."

Die kun je rustig vertrouwen, ik werk er al 12 jaar mee.

• donzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-03 14:14
is dit niet iets voor je? ik neem aan dat je al een ethernetverbinding hebt bij beide computers. ik heb dit pakket nooit geprobeerd, maar het lijkt mij de makkelijkste oplossing

alles kan kapot; beter dat ik het nu test dan dat er straks iemand komt klagen

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

poe serieel werkt vaak wel over 50 meter hoor ... gewoon proberen

je moet voor de gein maar een kijken hoeveel afstand er vaak tussen dtc, patch en apparaat zit

[ Voor 42% gewijzigd door Fish op 19-02-2007 21:56 ]

Iperf

• R-v-R
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
De te behalen afstand met rs232 is erg afhankelijk van de snelheid die je gebruikt en natuurlijk
de kwaliteit van de kabel.
Ik vermoed dat je met converters wilt werken vanwege de kabelkosten, utp kost bijna niets meer.
Je kunt ook rs422 / rs485 converters overwegen en als het nog veel verder moet kun je vdsl converters gebruiken, tot wel 1200 meter over beldraad desnoods.
Kijk eens bij blackbox, die hebben erg veel van dit soort spullen in hun assortiment.

Wie het laatst lacht is gewoon wat trager van begrip

Pagina: 1