Toon posts:

Scherm is raar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Mijn scherm geeft een effect (ik weet niet hoe ik het moet noemen) aan het beeld
Ik heb even een foto gemaakt van een deel van mijn scherm, met 'print screen' kunnen jullie het niet zien:
Afbeeldingslocatie: http://38.101.8.10/dl/73314b651d3952f9b68be39615e12c79/45cb1ed0/image/naamloos.JPG

Mijn computer is een Dell dimension 3100
Windows XP home
Videokaart is board ( Intel 82915G/GV/910GL)

Ik heb via de dell site de laatste driver al geprobeerd te installeren, maar dat helpt ook niet
iemand een idee wat ik er aan kan doen?

Verwijderd

Verander eens je refreshrate naar 70 of 75hz ;)

En klopt je resolutie?

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:37
Wat voor scherm heb je? Is het probleem plotseling ontstaan?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn resolutie is 1024 x 768
Mijn refreshrate kan alleen op 60 en 75,, hij staat nu op 75, met 60 heb je precies het zelfde
Jimster schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 15:01:
Wat voor scherm heb je? Is het probleem plotseling ontstaan?
Mijn scherm: Acer AL1714
En het is plotseling ontstaan (nouja plotseling zal wel niet, ik heb vast iets gedaan waardoor het kwam :P alleen ik weet niet wat)

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2007 15:04 ]

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 13:20
Is dit niet het clearview (of cleartype) probleem wat ik al vaker heb zien langskomen.

Normaal wordt er dan rechtsachter de letters een diepte geplaatst maar bij bepaalde schermen zou dit andersom moeten zijn ofzo :P

Ik weet er ook niet genoeg vanaf, maar misschien heb je weer wat pijlers, succes met zoeken :)

User Error -- Please Replace User

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:42

kraats

Ik rol

Probeer je videokabel eens aan te drukken of te vervangen... Dit ziet er uit als reflecties in de kabel.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dit lijkt op storing. Als er een losse aansluitkabel aan je monitor zit zou je die kunnen vervangen om te kijken of het daar aan ligt. Andere videokaart/computer zou je ook nog even kunnen proberen. Blijft het probleem bestaan dan is er inwendig iets aan de monitor kapot en kun je beter proberen garantie te claimen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem even op een andere computer aangesloten (had ik nog niet aangedacht), zelfde probleem
Het ligt dus aan de kabel of het scherm, dus ik ga zo even naar de winkel om andere kabel te halen, als dat niet helpt dan ga ik wel terug naar de winkel met mijn scherm :P

Verwijderd

Draai je je scherm wel in de native resolutie? (Is het wel of geen TFT eigenlijk?)

• Daaaaf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-06 16:33
Nee dus, native resolutie is 1280x1024. Zet hem daar eerst eens op, en kijk of het probleem nog steeds bestaat.

• Janusch
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-05 13:29
Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 14:57:
Ik heb even een foto gemaakt van een deel van mijn scherm, met 'print screen' kunnen jullie het niet zien:
eerlijk gezegd doet de foto et niet meer via jouw link.

Verwijderd

Inderdaad, je hebt een 17" TFT scherm, die moet je in 1280x1024 draaien. Als je dit niet doet krijg je sowieso raar beeld. Nu weet ik niet of dit precies jouw probleem is, maar het is wel een erg grote kans. Ik zou zeggen probeer deze resolutie uit en als het goed is zal het nu opgelost moeten zijn.
Pagina: 1