Hoi,
Ik begin met te zeggen dat ik een totale NOOB ben wat linux betreft. Ik heb dus geprobeert om linux-Debian te installeren via een Install-CD. Zo'n basis install-cd van 45 MB.
Alles lukte goed tot daar. Via de tekst-mode heb ik de xserver en kdm geïnstalleerd. Nadat ie netjes wat geïnstalleerd kon ik via "startx" in mijn Gui (KDE) van Linux. Daarna besloot ik eens om te rebooten om te zien of hij weldegelijk mooi terug gin opstarten.
Toen ik heropstartte toonde hij "Grub >". Dus kon ik niet meer in mijn Linux geraken. Als ik dan TAB deed om naar de opties te kijken, probeerde ik dus met "Grub > Boot". Ik kreeg dan een "Error 8 : Kernel not found" ofzo...
Ik heb dan maar mijne "Knoppix" Live-CD ingestoken. Daar heb ik mij "Su -" gemaakt in de terminal.
Toen deed ik het volgende :
1. tempory map -> "mkdir /mnt/temp"
2. mounten van hda1 -> "mount -t ext3 /dev/hda1 /mnt/temp"
3. Daarna partitie overnemen -> "chroot /mnt/temp"
bon tot daar lukte alles goed :
Ik heb dan geprobeert om een "update-grub" te doen ... Maar hij zegt dan --->
....
Searching for splash image... none found, skipping....
/bin/ls: /boot/vmlinuz-*: No such file or directory
Updating /boot/grub/menu.lst ... done
Bon nadat dit ook niet lukte :
heb ik geprobeert ne "grub-install" te doen --->
Grub-install /dev/hda1
Hij zegt dat er geen errors zijn bij de installatie, maar toch werkt hij nog altijd niet ... als ik dan pc heropstart krijg ik terug "Grub >"
Mensen die weten hoe men dit probleem kan oplossen, zonder herinstallatie van het systeem ???
mvg,
Frederic
Ik begin met te zeggen dat ik een totale NOOB ben wat linux betreft. Ik heb dus geprobeert om linux-Debian te installeren via een Install-CD. Zo'n basis install-cd van 45 MB.
Alles lukte goed tot daar. Via de tekst-mode heb ik de xserver en kdm geïnstalleerd. Nadat ie netjes wat geïnstalleerd kon ik via "startx" in mijn Gui (KDE) van Linux. Daarna besloot ik eens om te rebooten om te zien of hij weldegelijk mooi terug gin opstarten.
Toen ik heropstartte toonde hij "Grub >". Dus kon ik niet meer in mijn Linux geraken. Als ik dan TAB deed om naar de opties te kijken, probeerde ik dus met "Grub > Boot". Ik kreeg dan een "Error 8 : Kernel not found" ofzo...
Ik heb dan maar mijne "Knoppix" Live-CD ingestoken. Daar heb ik mij "Su -" gemaakt in de terminal.
Toen deed ik het volgende :
1. tempory map -> "mkdir /mnt/temp"
2. mounten van hda1 -> "mount -t ext3 /dev/hda1 /mnt/temp"
3. Daarna partitie overnemen -> "chroot /mnt/temp"
bon tot daar lukte alles goed :
Ik heb dan geprobeert om een "update-grub" te doen ... Maar hij zegt dan --->
....
Searching for splash image... none found, skipping....
/bin/ls: /boot/vmlinuz-*: No such file or directory
Updating /boot/grub/menu.lst ... done
Bon nadat dit ook niet lukte :
heb ik geprobeert ne "grub-install" te doen --->
Grub-install /dev/hda1
Hij zegt dat er geen errors zijn bij de installatie, maar toch werkt hij nog altijd niet ... als ik dan pc heropstart krijg ik terug "Grub >"
Mensen die weten hoe men dit probleem kan oplossen, zonder herinstallatie van het systeem ???
mvg,
Frederic