Waar kun je goedkoop oudere coolers te kopen?

Pagina: 1
Acties:

• G-ZeS
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-04 23:39
Ik zit met het volgende probleem:

Momenteel draai ik al bijna 4 jaar met mijn A7v266-E met een xp-1900.
Het probleem is nu dat de coolers hun beste tijd gehad hebben. De CPU cooler maakt een takke herrie, en de chipset cooler draait inmiddels al helemaal niet meer.

Aangezien ik nog geen nieuwe pc ga halen, en sowiezo mijn oude systeem goedwerkend wil doorverkopen ben ik van plan om deze te voorzien van nieuwe coolers. Probleem is echter dat je deze wat oudere coolers niet eenvoudig kan vinden bij de webshops, en dat de lokale computerboeren belachelijke prijzen vragen.

Uiteraard is het altijd nog mogelijk om een 2e hands mobootje te halen, maar het liefste vervang ik natuurlijk gewoon de koelers.

Weet iemand van jullie een goedkope shop?

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Moederbordkoeler gewoon vervangen door zo'n passief gekoeld Zalman blok, die je overal kunt kopen :)

Hier stond een dode link.

• G-ZeS
strandbal schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 14:49:
Moederbordkoeler gewoon vervangen door zo'n passief gekoeld Zalman blok, die je overal kunt kopen :)
Maakt het dan nog uit welk type proc je hebt, of is het gewoon een kwestie van erop planten als je de ruimte hebt?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:56

Thandor

SilverStreak

strandbal schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 14:49:
Inderdaad.

Voor de rest van de ventilatoren: Normale casefans zijn overal verkrijgbaar. Menig processorkoeler is ook wel te vinden. Ook voor socket A :). Bij Salland Automatisering verkopen ze bv. nog een Arctic Copper Silent 3. Ook andere shops hebben koelers in de verkoop. Bij iComputers zie ik een Zalman CNPS7000B-AlCu (en ook de volledig koperen versie) staan. Check wel even op de site van Zalman of de koeler past in jouw systeen.
G-ZeS schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 14:50:
[...]

Maakt het dan nog uit welk type proc je hebt, of is het gewoon een kwestie van erop planten als je de ruimte hebt?
In geval van de chipset niet zozeer. Zo'n passief Zalman heatsink (speciaal voor de Northbridge) zal wel voldoen. Voor de processor kan het wel uitmaken. De meeste goede koelers kunnen een AMD Athlon 1400MHz 'Thunderbird' en AMD Athlon XP 2100+ 'Palomino' (Dat zijn ongv. de warmste processoren voor Socket A/462) wel koel houden. Voor de zekerheid kun je dit even nachecken op de site van de fabrikant van de koeler.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik zou gewoon zoiets doen pricewatch: Spire WhisperRock V SPA04S4-U (Socket A) als je er iets bij bestelt wat je toch ook nodig hebt dan vallen de verzendkosten min of meer weg. De chipset koeler is niet direct nodig, kun je meestal wel vanaf zien.

• G-ZeS
Thx voor de feedback, erg bruikbaar allemaal!

update:

Inmiddels 2 goede koelers besteld, en krijg ze voor minder dan 20e afgeleverd aan de deur

nogmaals bedankt!

[ Voor 59% gewijzigd door G-ZeS op 08-02-2007 16:12 ]

Pagina: 1