Toon posts:

Toegang geweigerd als via de adresbalk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem. In mijn bedrijf is er een gebruiker, en deze kan als zij gewoon naar de C:\ schijf toe "browst" via deze computer-->C:\ Icoontje klikt gewoon op de C:\ Schijf komen. Nu is het zo dat als je in de adresbalk C:\ intikt dat ze toegang geweigerd krijgt. Dit is hetzelfde als zij een netwerk-share of UNC pad van een share/folder op de server intikt... Maar als ze dus het icoontje van haar share aanklikt kan ze er wel gewoon op...

Iemand enig idee?? Ik word er kriegel van 8)7

Ik hoor het graag!
Groetjes,

Bonni3

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-03 15:29

vinnie1908

Appel != peer

Wat zijn de instellingen, welke software, wat voor netwerk ligt er (aangezien je het in netwerken post) wat heb je zelf al gedaan, wat waren je bevindingen bij deze acties,....

met andere woorden, vertel eens wat meer. Lees ook even: Registratievoorwaarden / korte FAQ om te zien wat er van je wordt verwacht voor het openen van een topic

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

Verwijderd

Topicstarter
oke sorry.. Het gaat om een Windows XP machine die lid is van een Win 2k3 domein. Er wordt gebruik gemaakt van group policy..

Ik heb zelf de folder instellingen nagekeken, het account opnieuw aangemaakt, nieuw profiel, nieuwe home-directory (worden profiel onderdelen in opgeslagen). Als ze het op een andere pc probeerd werkt het ook niet. Ik denk persoonlijk dat het in de group policy zit, alleen ik kom er niet uit welke het is.... :(

Is dit zo beter? Sorry, ik had dat niet niet gelezen..

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:40

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mischien helpt dit een beetje,

Hebben wij ook tijdje last van gehad, kwam door IE & proxy instellingen. Mensen die geen toegang hadden op de proxy (geen internet) kregen deze foutmelding. Proxy weggehaald en werkte weer.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
SinergyX schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 15:29:
Mischien helpt dit een beetje,

Hebben wij ook tijdje last van gehad, kwam door IE & proxy instellingen. Mensen die geen toegang hadden op de proxy (geen internet) kregen deze foutmelding. Proxy weggehaald en werkte weer.
Nee ze gebruikt de goede proxy en kan gewoon bij i-net.. :'( ik word gek :P

Verwijderd

Topicstarter
oke we zijn erachter!! Het was dus toch een group policy...

Het is de policy: "Windows Firewall: Protect all network connections" Deze stond op enabled, en toen we dit eraf haalden werkte het weer! :) ik kan weer blij verder werken ;) bedankt evengoed! Hopelijk hebben anderen er in de toekomst ook wat aan, want de vraag is al is eerder in het forum gekomen, maar toen was er geen antwoord voor...
Pagina: 1