Toon posts:

Geluidskaart- en usb problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Als ik iets in mijn USB poorten heb loopt af en toe zomaar mijn pc vast (blauw scherm).

Nu doet m'n geluidskaart (soundmax ingetraded hd audio). Bij het opstarten loopt de pc al helemaal vast dus ik moet eerst in veilige modus de geluidskaart uitzetten. Dan werkt het opstarten wel, als ik dan in windows zit kan ik ook gewoon de geluidskaart weer aanzetten en muziek luisteren, maar als ik de pc uit doe moet ik hem dus eerst weer uitzetten.

Heeft iemand dit ook wel eens gehad of weet iemand wat de oplossing kan zijn? Ik heb geen idee waar ik moet zoeken... Het geluid gaat ook steeds vanzelf harder en zachter en het licht niet aan m'n boxen.

Bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2007 15:13 ]

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:28

Clush

Do as I say...

wat ik zou doen:

voor 2 tientjes een soundblaster live! PCI kaartje halen en die on-board in de BIOS uitschakelen.

- beter geluid (in ieder geval beter dan nu, als ie steeds harder en zachter gaat :) )
- betere prestaties van je pc
- je problemen waarschijnlijk opgelost

waarschijnlijk is die soundmax gewoon brak.

als je dit geen bevredigende oplossing vindt moet je denk ik toch iets meer specs van je pc posten... welke windows draai je bijvoorbeeld? (bijvoorbeeld... dus + de rest)

probeer het anders hier:

Overige Hardware

... not as I do.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02 20:12
Tikje naar OH, want dit hoort niet in SPV thuis :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je problemen hebt met twee integrated devices zou ik kijken naar een BIOS update. Geef eens even wat specs...

Evt kun je dit ook krijgen als de voeding niet voldoet, maar meestal beginnen CPU en RAM al veel eerder te bokken dan USB en audio.

Oslik blyat! Oslik!