Toon posts:

Wat bromt er zo, wat is kapot!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds gisteren dat mijn PC tijdens het opstarten heel hard bromt, dus niet gewoon gebrom maar echt zo erg dat het duidelijk is dat het huis er wakker van kan worden... ;) Het tijdens het laden van windows, soms als hij wil beginnen mat laden van windows (en dan blijft hij ook nog eens haken) of soms als je je wachtwoord in moet typen. Ik zet als ik het geluid hoor altijd meteen de pc weer uit want het lijk wel of er echt iets kapot aan het gaan is als je het hoort. Ik heb het idee dat het geluid van voor uit de kast komt, mijn dvd speler is leeg, voor de rest zitten er nog 2 harde schijven en een fan... (die ik al schoon heb gemaakt) De HDD's kan ik er wel uithalen alleen weet ik dan nog niks want dan kan WinXP niet worden opgestart en komt dus het geluid sowieso niet... Hoe raar het ook mag zijn, het is niet echt een geluid voor een HDD maar meer het geluid dat er iets in een FAN zit, dit heb ik dan ook gecontroleerd en ik kon niks vinden... Als je de pc daarna weer aan zet is het geluid er soms nog steeds (dan zet ik hem gewoon weer aan en uit) maar meestal doe hij dan gewoon normaal zonder het geluid, in m'n error logs staat ook niks maar dat is denk ik omdat het niet in windows is...

Specs;
Corsair 2x512MB PC3200 (geheugen)
Asus A-45GA 450W (voeding)
WD 2500KS (HDD)
Maxtor 160GB IDE (HDD2)
MD Athlon 64 X2 3800+ BOXED *Manchester-Core* (Socket 939) (CPU)
XFX Nvidia 6800XT XxX 256MB DDR SDRAM (PCI-E) (Videokaart)
MSI K8N SLI-FI (Mobo)
Pioneer DVD brander

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2007 14:29 ]

• DJrDJ666
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-02 13:29
ik gok de fan van de voeding :) , dat ding maakt pestherrie
steek er even een schroevendraaien in (non tweaker mode) zodat de fan niet kan draaien en zet hem aan :) , LET OP : alle handelingen zijn voor eigen risico en kan niet worden bla bla bla... :P )

[ Voor 62% gewijzigd door DJrDJ666 op 08-02-2007 14:24 ]

• ADT_Phantom
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-02 13:48
Dit klinkt als een kapotte/geblokkeerde fan. Uit je omschrijving kan ik niet halen of je naast je processorkoeler nog een fan in je kast hebt zitten, maar deze zou ik als eerste controleren. Er kan stof in zitten waardoor hij veel herrie maakt, maar een kapotte lager zou ook wel eens goed kunnen.

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Doe je kast open en zoek het geluid. Wij kunnen het vanaf hier niet horen.

Verwijderd

Topicstarter
Het geluid komt niet van de voeding. (is duidelijk te horen)
Ik zal vanmiddag alle fans eens goed schoonmaken... Al heb ik dat bij de HDD fan al gedaan...

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Geen loszittend draadje oid.

Verwijderd

bassie_ schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 14:25:
Doe je kast open en zoek het geluid. Wij kunnen het vanaf hier niet horen.
nou.. nu doe ik mijn raam open en ik hoor vanuit het oosten....;(

Verwijderd

Topicstarter
Update:
Het geluid is weg!!!!
Maar het volgende probleem doet zich nog voor: als ik mijn computer opstart blijft hij haken bij het opstarten van WinXP. (het balkje begint niet te lopen) Als ik dan mijn pc weer aan en uit zet werkt hij wel, de windows HDDcheck kon niks vinden, zou het toch mijn HDD zijn? Deze is nog geen half jaar oud!

Verwijderd

Ook HD's die nog niet zo oud zijn kunnen kapot gaan, door productiefouten, of als je hem laat vallen e.d.

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar zou het de HDD zijn? Het rare is dat hij het wel doet, maar alleen na 1 keer aan en uitzetten zoals hierboven uitgelegd!

Verwijderd

Topicstarter
Update, het is de HDD niet, ik heb geluisterd, maar kon niet goed horen waar het vandaan kwam, iig niet van de HDD. Mijn PC blijft niet meer haken maar het geluid is er af en toe nog steeds, wat kan het zijn!?!?

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:56
mischien cpu koeler dood, en dat hij nu ehm te heet wordt en dan weer afkoeld

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 13:31:
Update, het is de HDD niet, ik heb geluisterd, maar kon niet goed horen waar het vandaan kwam, iig niet van de HDD. Mijn PC blijft niet meer haken maar het geluid is er af en toe nog steeds, wat kan het zijn!?!?
Test je HDD eens met een merk-specifiek testprogramma.

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-02 12:18
Dit zijn allemaal dingen die je zelf moet gaan uitzoeken...
Alles wat wij zeggen kun je zelf ook wel proberen.

Gewoon alle fans afgaan. En dan één voor één tegen houden met je vinger. (Niet tegen de richting van de bladen in... Dat kan gevoellig zijn :P)

Weet niet of je moederbord ook zo'n irritante kleiner koeler heeft? Want 99% van de keren zijn dat de boosdoeners... Als dat zo is kun je er een passieve koeler opzetten van Zalman bijvoorbeeld en dan is het probleem weg...

Maar de bottomline is dat je het zelf moet gaan uitvinden, want zoals ze hierboven al zeggen: Wij kunnen niet horen waar het wegkomt, alleen maar raden. Maar dat kun je zelf ook wel :)

En wat betreft het blijven hangen van Windows... Dat heeft (weet ik bijna zeker) niets te maken met het geluid dat je hoort.
Ik zou eens een Linux boot-cd proberen; of als je die niet hebt, alles backupen en Windows opnieuw erop zetten.

Succes!

[ Voor 14% gewijzigd door Saeverix op 13-02-2007 18:10 ]

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Pagina: 1