1800XTPE CF op een MSI P965 Platinum slim?

Pagina: 1
Acties:

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-01 10:55
Ik ben van plan van mijn laatste centjes een extra 1800CF aan te schaffen voor mijn C2D systeem nu is mijn vraag aan jullie: Is dit verstandig?

Mijn systeem:

C2D E6600 @ 3.0GHz + Ninja
2x 512 DDR675 Corsair (2x512 extra is onderweg)
Sapphire 1800XT PE + AC koeler
Extra Connect 3D 1800CF??
MSI P965 Platinum
Antec NeoHe 550W
Seagate Barracuda 7200.10 250 GB

10530 3dMarks05 @ defaulth

Nu denk ik dat de PSU dit wel trekt dus dat moet iig geen probleem zijn. En ik heb al verschillende benchmarks gezien van een 1800 in crossfire maar zijn er in die tijd nog verbeteringen opgetreden?

Want als ik de prestaties zie van de 3200ATI crossfire chip in vergelijking met die van Nvidia zie ik wel een aardig verschil, is de P965 chip nu velen maten beter?

Mijn msi moederbord heeft 1 x16 en 1x 4 pci-e word dit automatisch 2x 10 of blijft het in de oude opstelling staan? Want als het blijft staan zou dit een groot verlies zijn voor het crossfire setup.

En welke voorbereidingen moet ik treffen voor dit crossfire setup qua drivers en bios updates?

En wat is C.G.I. ? (zoals over gesproken word in de review hieronder)

Links van reviews:
http://www.hardware.info/...tZGia/Crossfire_op_P965/3

http://www.pcmweb.nl/hardware_review.jsp?productid=1291 (laatste alinea)

Nu zijn er mensen die zeggen dat ik beter en 8800GTS kan kopen, maar ik wil nog wachten op de RD600 kaarten van Ati en totdat alle fouten uit de drivers ed zijn, zijn we wel weer een jaartje verder :P Dan koop ik wel voor een lagere prijs een DX10 kaart en dan heb je er ook meer aan qua ondersteuning in spellen.

Ik weet wel veel van hardware ed af alleen crossfire is nogal nieuw voor mij :P

Alvast bedankt mensen _/-\o_

Specs

• Solid_Aapie
LOL niemand?

Specs

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 16:31
Volgens mij kan je helemaal niet Crossfire draaien met die setup. Fysiek zal het wel kunnen, maar volgens mij werkt het niet.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:05
denk goed na voor je een x1800cf koopt.
meestal zijn die nieuw erg duur en zijn de prijs niet echt waard aangezien 2e hands je er maar een beetje meer voor krijgt als voor een niet master card tevens zal hun waarde binnenkort nog meer zakken (als de geforce 8 midrange kaarten komen en de R600).

Tevens betwijfel ik dat het met je moederbord mogelijk is.
ik betwijfel dat Intel er veel werk aanbesteed ditgoed telaten werken aangezien ATi nu eigendom van AMD is.

tevens mocht crossfire mogelijk zijn dan zal het 2e PCI-e slot slechts 4x blijven en dus de 2e kaart bottlenecken.

Dus met de chipset zal het wel gaan maar ik zou eerst eens kijken of het wel met jouw specifieke moederbord werkt.

ps:
kicken na een paar uur is hier not done.

[ Voor 28% gewijzigd door Deadsy op 08-02-2007 20:29 ]

• Solid_Aapie
Deadsy schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 20:26:
denk goed na voor je een x1800cf koopt.
meestal zijn die nieuw erg duur en zijn de prijs niet echt waard aangezien 2e hands je er maar een beetje meer voor krijgt als voor een niet master card tevens zal hun waarde binnenkort nog meer zakken (als de geforce 8 midrange kaarten komen en de R600).

Tevens betwijfel ik dat het met je moederbord mogelijk is.
ik betwijfel dat Intel er veel werk aanbesteed ditgoed telaten werken aangezien ATi nu eigendom van AMD is.

tevens mocht crossfire mogelijk zijn dan zal het 2e PCI-e slot slechts 4x blijven en dus de 2e kaart bottlenecken.

Dus met de chipset zal het wel gaan maar ik zou eerst eens kijken of het wel met jouw specifieke moederbord werkt.

ps:
kicken na een paar uur is hier not done.
Ja, dit weet ik allemaal al en op de msi site staat dat het ondersteund word en er zijn al meerdere test gedaan met P965 chipsets. Maar niet specifiek met dit moederbord, heeft iemand anders er mischien gebruikerservaring mee?

Specs