Hoe kan ik voor zorgen dat ik niet alleen data kan lezen van mij externe hdd, maar dat ik ook data kan schrijven? heb een Standaard USB hdd ( Lacie 80 gb ). en Mac OS X
Is de HDD NTFS geformatteerd? In dat geval kun je alleen lezen en niet schrijven. Om te kunnen schrijven moet je de HDD opnieuw formatteren naar HFS(+) of FAT32 of gaan rommelen met MacFUSE en NTFS-3G.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Ok. Geld dit ook voor de windows schijf die ik nu door bootcamp in Mac OS X zie, maar waar ik alleen op kan schrijven, als ik deze fat 32 zou formateren, kan ik dan wel data wegschrijven?
Verwijderd
Ja hoor, gewoon FAT32 formatteren, de snelheid hiervan is wel trager, dan als je het gewoon HFS doet
En ehm hoe Formateer je naar HFS(+) En kan die in dan in windows gelezen worden, Mijn Fat 32 partitie kan niet groter zijn dan 32 gig, wel vervelend als je 80 gig hebt, en veel met films doet van pak en beet 5 gig. Wat is nou de beste oplossing om met 1 partie van 80 gig te werken in Mac OS X en in XP Prof. En hoe krijg ik mijn Hdd zo ingesteld?
De gratis oplossing is met FAT32, maar dat voldoet niet aan je eisen. Je kunt dan kiezen voor NTFS. Windows kan dat zonder problemen lezen en schrijven, maar op een Mac heb je experimentele software nodig. Je kunt ook kiezen voor HFS+. De Mac kan daar zonder problemen op lezen en schrijven, maar met Windows heb je extra software nodig zoals MacDrive. Formatteren in HFS+ kun je met Schijfhulpprogramma op de Mac. HFS+ is trouwens Mac OS uitgebreid in Schijfhulprogramma. Je kunt het beste kiezen voor de journaled variant.guppie schreef op maandag 12 februari 2007 @ 13:46:
En ehm hoe Formateer je naar HFS(+) En kan die in dan in windows gelezen worden, Mijn Fat 32 partitie kan niet groter zijn dan 32 gig, wel vervelend als je 80 gig hebt, en veel met films doet van pak en beet 5 gig. Wat is nou de beste oplossing om met 1 partie van 80 gig te werken in Mac OS X en in XP Prof. En hoe krijg ik mijn Hdd zo ingesteld?
[ Voor 8% gewijzigd door Daedalus op 12-02-2007 13:56 ]
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Owk, die software, Macdrive die maakt je hardeschijf niet trager? En ehm HFS, zag ik niet staan als optie. En toen ik de schijf 2 jaar geleden kocht was deze FAT32 80 gig 1 partitie, maar zowel partition magic als windows zelf wil geen partitie van 80 gig FAT 32 maken.
Schijfhulp programma op je mac daarintegen wel
Pagina: 1