Toon posts:

[Vista] Asus P5b Onboard geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 2.623 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik vista ultimate geinstalleert, na de geluid drivers vanaf de asus site gedownload te hebben heb ik deze geinstalleert. Het probleem is heel erg simpel, het geluid werkt gewoon niet:S. Op de asus site staat duidelijk aangegeven dat het voor vista bedoeld is, waarom zou het niet werken?

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:23
Heb je wel voor je juiste mobo en de juiste 32 of 64bit versie gedownload?

[ Voor 9% gewijzigd door Freezerator op 08-02-2007 13:00 ]

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

word je geluidskaart wel herkent in de device manager? (hierbij neem ik aan dat ie in de BIOS enabled is)

Verwijderd

Topicstarter
Ik unnistalleerde net software die ik had gedwonload van asus website, na het restarten van de computer kreeg ik een melding `High Definition Audio apparaat geinstalleert` ofz. En toen deed het geluid het wel:S..

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

8)7

vaaag... dus die drivers van asus hoef ik niet te proberen? (heb ook zo'n bordje namelijk)

• deboer.bas
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-04-2021
Zelfde hier, drivers van asus hoef je niet te proberen, laat vista zelf zoeken naar driver. dan werkt het, veel beter dan eerst! heb hem met optische kabel aan me versterker hangen en voor het eerst, DOLBY :) eindelijk!

heb zelf vista home premium 64bit met p5b deluxe.

• Radagast2005
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Radagast2005

The Brown Wizard

Ik heb het probleem dat ik geen audio alleen over de front panel kan gooien. Als ik nu met een headset bezig ben zet ik mijn normale speakers uit. In XP zag ie als het ware 2 devices.

Ticking away the moments that make up the dull day

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik heb een P5B, en de drivers die op Asus.com staan werken gewoon NIET. En dan niet als in "slecht geluid", nee als in GEEN geluid. ;)

Echter, Vista heeft onboard drivers "out of the box" waarmee het geluid prima werkt. Misschien heb je net als ik meteen na installatie meteen de drivers erop gegooid, en niet eens opgelet dat ie "out of the box" al geluid gaf..... Ik kwam er achter toen ik een "rollback" van de drivers deed van Asus, omdat die drivers dus gewoon niet werkten.

Verwijder dus de Asus drivers, verwijder al je geluidshardware uit Device Manager, en laat Windows het zelf detecteren. Ik heb met mijn P5B en Vista x64 prima geluid op die manier. :)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09-2025
euh, in de bios van je mobo kan je het geluid ergens op vista audio zetten ofzoiets :S misschien dat dit wat helpt? :P

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Killed-1 schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 18:52:
euh, in de bios van je mobo kan je het geluid ergens op vista audio zetten ofzoiets :S misschien dat dit wat helpt? :P
:?

Hmm moet ik toch eens naar zoeken, is me nooit opgevallen :P

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Radagast2005 schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 13:48:
Ik heb het probleem dat ik geen audio alleen over de front panel kan gooien. Als ik nu met een headset bezig ben zet ik mijn normale speakers uit. In XP zag ie als het ware 2 devices.
Ik heb dus exact het tegenovergestelde.
Ik heb nu 4 afspeelapparaten
- luidsprekers (back)
- spdif (niks op aangesloten)
- usb audio (draadloze hoofdtel.)
- headset op frontpanel

Dit is dus vet irritant, moet steeds wisselen...

Verwijderd

In BIOS kun je ergens bij Onboard Devices kiezen tussen Vista en Non-Vista bij audio settings, iemand dat al geprobeerd ? Ik heb ook P5B Deluxe maar gebruikt onboard geluid niet...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2007 20:48 ]

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-02 07:56
Hier zit ik wat te rommelen met mijn P5B Deluxe wifi (en Vista Business 32-bit) en daarbij werken de Asus drivers half. Alleen analoog. Optisch (nog) niet. Ik ga maar even kijken wat het effect is als ik de drivers weer uninstalleer, misschien dat ze het dan wel doen?

/edit: net drivers ge-uninstalleerd en na opnieuw opstarten is er niets veranderd.
Mijn SPDIF krijgt bij de mixer lijkt wel geen softwarematige output, ik zie daar geen meter uitslaan zoals bij analoog wel het geval is. Mis ik een instelling?

[ Voor 31% gewijzigd door eerdepeer op 13-02-2007 11:24 ]

• schekker
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:52
De Asus 64 bits drivers wilden bij mij niet eens installeren, ze waren niet gesigned.

Voor wat betreft de BIOS instellingen, ik heb niet de laatste BIOS, maar in mijn BIOS is er geen mogelijkheid om voor Vista instellingen te kiezen, wel of de frontaansluitingen voor het geluid ACL97 (sp?) zijn of beter.

Via de Vista drivers werkt het geluid inderdaad (heb alleen maar een stereo setje), maar als je je koptelefoon inplugt gaat het geluid daar niet automatisch op over, heel irritant.

Nog vervelender, de microfoon van mijn headset werkt niet goed met de Vista drivers. Zelfs op max instellingen is het opname volume veel en veel te laag.

Gelukkig heb ik ook een USB headset, en dan schakelt hij het geluid wel naar de headset en werkt de microfoon gewoon. Ik kan dus vooruit.

Verwijderd

Hallo,
Ik heb een asus p5pe-vm moederboard met een sounmax soundchip.
Toen ik van xp naar vista ging was er niets aan hand.
Nu ik een nieuwe install van vista heb gedaan heb ik ineens geen geluid meer.
Terwijl in apparaat beheer staat dat de driver correct geinstalleer is.
Ook geeft de Equalizer een uitslag aan als er geluid word afgespeeld. en kan ik gewoon het voluma aanpassen...
Alleen komt er geen geluid uit mijn speakers.
Als ik de speakers aansluit op mijn andere computer ( xp ) doen ze het wel gewoon, dus daar kan het niet aan liggen.Ik heb een asus p5pe-vm moederboard met een sounmax soundchip.
Toen ik van xp naar vista ging was er niets aan hand.
Nu ik een nieuwe install van vista heb gedaan heb ik ineens geen geluid meer.
Terwijl in apparaat beheer staat dat de driver correct geinstalleer is.
Ook geeft de Equalizer een uitslag aan als er geluid word afgespeeld. en kan ik gewoon het voluma aanpassen...
Alleen komt er geen geluid uit mijn speakers.
Als ik de speakers aansluit op mijn andere computer ( xp ) doen ze het wel gewoon, dus daar kan het niet aan liggen.
Ook heb ik al verschillende asus vista drivers geprobeert, alleen krijg ik steends de foutmelding dat het bestand "smwdm.sys"ontbreekt

Wie weet een oplossing ??
Alvast bedankt voor het meedenken

Ook heb ik al verschillende asus vista drivers geprobeert, alleen krijg ik steends de foutmelding dat het bestand "smwdm.sys"ontbreekt

Wie weet een oplossing ??
Alvast bedankt voor het meedenken

• pnieuwla
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-02 17:00
zelfde probleem hier. Heb de hele rotzooi ingevuld op asus website om ondersteuning te krijgen. Echt zeer irritant dit.

• pnieuwla
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-02 17:00
OK ik ben dom. De sound chip stond nog uit in de bios. Aangezet, vista herkent 'm en installeert standaard zooi. Daarna driver van asus eroverheen en klaar.

Verwijderd

ook ik ben dom.

Gelijktijdig geluid uit speakers en (front)headphones wil bij mij ook niet echt lukken .
Alleen default ingesteld device geeft (overigens prima) geluid. Maar switchen naar (front)headphone moet dus iedere keer via sound instellingen default apparaat wijziging, erg vervelend.

omgeving : P5B soundmax onboard ,vista home premium 32. Iemand oplossing?

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 22:00

Mach

[END]Avengers

Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 09:16:
ook ik ben dom.

Gelijktijdig geluid uit speakers en (front)headphones wil bij mij ook niet echt lukken .
Alleen default ingesteld device geeft (overigens prima) geluid. Maar switchen naar (front)headphone moet dus iedere keer via sound instellingen default apparaat wijziging, erg vervelend.

omgeving : P5B soundmax onboard ,vista home premium 32. Iemand oplossing?
Een kleine kick....ik vroeg mij al af of iemand een oplossing heeft voor dit probleem. Ik heb er namelijk ook last van.

DUGG

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-02 09:46
Ik heb hier hetzelfde probleem ongeveer...

die vista optie heb ik nog niet gezien in de bios maar de frontpanel moet je eingelijk altijd op ac97 zetten tenzij je frontpannel een hd-audio aansluiting heeft (nieuwere kasten hebben die meestal wel)

veder zit er ergens in realtek sound manager een optie om de speakers uit te schakelen als er front audio word aangesloten, als je alle wizzarts probeert en goed zoekt komt die optie één keer langs.

heeft hier iemand al losse realtek drivers geprobeert hier op XP wil het geluid het nogsteeds niet doen.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-02 14:35

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Mach schreef op woensdag 05 september 2007 @ 08:47:
[...]

Een kleine kick....ik vroeg mij al af of iemand een oplossing heeft voor dit probleem. Ik heb er namelijk ook last van.
Het is helaas de standaardmanier waarop Vista tegenwoordig met audio-apparaten omgaat, en dat is niet te wijzigen. (Hopelijk met SP1 wel, maar ik vrees ervoor...)
Met een Realtek chip is er wel een of andere hack mogelijk, is op Google wel ergens te vinden.

Tesla Model Y RWD (2024)

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19:57

Twazerty

AVCHDCoder developer

*Kick*

Heb dus een vergelijkbaar probleem dat ik maar 1 uitgang tegelijkertijd kan gebruiken. In XP gebruik er er standaart 2 tegelijkertijd uit. Zowel Analoog als digitaal tegelijkertijd. In Vista kan dat dus niet lees ik hierboven (Alweer een reden waarom ik een hekel heb aan vista). Is er misschien een manier om dit op te heffen. SP1 misschien? Is er iemand die dit kan bevestigen.

Gebruik een Audigy 2NX USB geluidskaart. icm Vista Business 32 bit

Ik kan helaas geen nieuwe drivers downloaden van creative omdat ik er geen downloadsnelheid heb. Of wel 0 KB/s Maar heb volgens mij wel de nieuwste.

[ Voor 22% gewijzigd door Twazerty op 24-01-2008 01:52 ]

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Pagina: 1