Toon posts:

TV-Kaart, welke?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een paar vraagjes over TV-kaarten. Ik wil dus een TV kaart in me PC stoppen, maar nu vraag ik me af of ik dat signaal ook over het netwerk kan versturen. Is daar een of andere mogelijkheid voor? Bijvoorbeeld het signaal van de TV-Kaart naar een zelfgemaakte website sturen, zodat je via de website een bepaalde zender kan bekijken?
Het maakt niet uit als ik dan maar 1 zender kan kijken over het netwerk (de zender die is opgegeven bij de zelfgemaakte website).
Of zijn er ook nog andere mogelijkheden??
En ik zou graag de TV-kaart van MiroVideo willen, namelijk de MiroVideo PC TV Rave.
Het zal fijn zijn als ik een paar nuttige reacties kreeg, dus als je zegt nee, graag waarom niet, etc. En geef ook maar een paar links, dat is ook wel handig.
En mijn PC draaid als server, dus een page maken en op de "server" laten draaien is geen probleem. Heel erg bedankt.

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 12:02

Nietzman

Woei!

ik heb een studioPCTV rave (130,-)
werkt goed, aleen loop hij niet goed in combi met netmeeting (als ik aan het netmeetingen ben, zien de andere mijn tv :)
dus ik denk dat dat dus ook wel vanaf een webpagina moet lukken.....
en over het verspreiden via het netwerk..... ik denk niet dat coax zoiets aankan.....

Verwijderd

Haubtpage heeft mooie kaartjes, in alle smaken, ook een mooie USB versie

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik eigenlijk bedoel is zo:
Ik heb 2 netwerkkaarten in mijn PC. 1 heb ik voor mijn netwerk, 1 voor het kabelmodem. Nu wil ik een TV-Kaart er bij duwen, en die via het netwerkkaartje wat ik gebruik voor het netwerk gebruiken om de signalen door te voeren, zodat ik vanaf 2 PC's kan kijken. Ik wil daar ook wel een webpage van maken, dus dat ik van mijn "client-pc" in het netwerk de webpagina ophaal van de "server-pc" (ik gebruik darr de Xitami web-server voor).
Zo wil ik dus ook via de "client-pc" TV kunnen kijken. Het maakt niet uit dat als de "client-pc" hetzelfde moet kijken als de server.
Weet iemand of dit een mogelijkheid is? (URL'S?)
Heel erg bedankt.

Verwijderd

ik denk dat dit een betere vraag is:

TV-Kaart, waarom?

Verwijderd

Topicstarter
SuB --> ik had gevraagd voor nuttige reply's, omdat ik dit errug graag wil weten. Dus graag ook een nuttige reply van jou.
Maar ja, weet iemand het??
*en sorry voor de "verkeerde" titel :)*

Verwijderd

nou dan geeft nietzman toch het antwoord?
ik heb een studioPCTV rave (130,-)
werkt goed, aleen loop hij niet goed in combi met netmeeting (als ik aan het netmeetingen ben, zien de andere mijn tv

Verwijderd

Topicstarter
Dus met netmeeting mijn TV-beeld over mijn netwerk versturen?
OK, maar ziet dat er een beetje uit??
Heel erg bedankt voor ALLE hulp!!

Verwijderd

Topicstarter
Weet dan niemand een oplossing????

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 12:02

Nietzman

Woei!

je bent gewoon veelste ongeduldig...

Verwijderd

Topicstarter
ONGEDULDIG?????????
Ik heb nu UREN gewacht, GEEN reply's!
Ik zou het graag willen weten. Maar ja, volgens mij KAN het dus gewoon NIET.
Maar als iemand HEEL misschien toch weet of het kan, laat het ff horen.

• rjeggens
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-02-2025
Ik heb zelf een oude Hauppauge WinTV. Zet een snelle PC op het encoden met RealMedia en draai ook daar de Realmedia server op. Andere PC's kunnen dan met de Realplayer TV kijken bij je. Ik heb dit destijds geprobeerd met een P166MMX server en een P100 client (die P166MMX was toen een behoorlijke machine). Dit draaide redelijk... Ik denk dat je nu toch echt wel een mooi beeld voormekaar moet zien te krijgen. Beetje prutsen aan de instelingen enzo.

{edit}
Ohja, en die RealMedia stroom kun je uiteraard op een webpagina zetten en dan kun je gewoon met je browser kijken
{/edit}
Pagina: 1