Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 00:16:
[...]
Daar koop je vandaag de dag een 37 inch Panasonic plasma voor....
[...]
Ik zou geen enkele LCD kopen at any price. Ja, eentje voor mijn PC. Daar zijn LCD's goed voor, maar niet voor tv en dvd's (SD content). Bij HD content ziet het er redelijk goed uit maar dat is nog veel te schaars.
Bij de oudere generaties hangt het inbranden van het merk af. De pioneers van de 436 serie branden enorm in. Maar de Panasonics vanaf de 6e generatie uit 2003 branden niet in bij normaal en zelfs extremer gebruik.
Ik denk dat je in de regel plasmas moet vermijden van de goedkopere merken zoals Samsung/LG/Sony/Philips. Pioneer, NEC, Fujitsu en Panasonic staan bekend om hun kwaliteitsplasmas. Toshiba en Hitachi volgen daarna. Maar zoals gezegd: je kunt voor 900 euro een 37 inch HD plasma van Panasonic kopen. Daarmee zijn alle Pioneers van 2.500 euro, Fujitsus van 3.000 euro waanzinnig overpriced. De beeldkwaliteit is maar marginaal beter en vele mensen betwijfelen zelfs of Pioneer wel beter is dan Panasonic. Het is eerder gelijk.
Dat is allemaal heel leuk en aardig, en ik wil hier geen lcd-plasma topic van maken, maar de meeste mensen hier willen een grotere platte tv waarmee ze hun pc en next-gen console op willen aansluiten met hoge resoluties.
Ik ga toch zeker geen dure tv kopen en dan alleen analoog tv kijken en dvd's bekijken? Ik wil minimaal 720p gamen en hd dvd's kijken.
Er is helemaal geen winnaar in de lcd-plasma discussie, het gaat er alleen maar om wat je er mee wilt doen.
Gewoon tv kijken en dvd's: plasma kopen (prachtig beeld, natuurlijke kleuren)
Htpc aansluiten en hoge resolutie gaming: lcd kopen (spetterende kleuren, mooie pc weergave)
Dat van dat inbranden is natuurlijk belachelijk dat die fabrikanten daarmee wegkomen, net als dode pixels bij een lcd.
Als het onder garantie zou vallen, dan zou er niks aan de hand zijn. En waarom hebben ze geen speciale settings voor die plasma's voor de eerste 200 uur. Kan je je ook niet vergissen. Je moet de eerst 100 of 200 uur beeldkwaliteit niet te hoog zetten, maar wat is te hoog? Dat kan je toch niet weten? Sharpness 80%, of is 65 al te hoog? Dat is toch raar en onduidelijk?