[HDTV's] welke moet je niet kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 311 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• G-ZeS
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-11-2025
Er zijn tal van threads geweest, met de vraag van welke HDTV men het beste kan aanschaffen. Aangezien er tal van uitgebreide threads zijn met informatie over de verschillende merken zal ik me daar dan ook verder van behouden.

Mijn vraag is nu wel of er t.v's zijn waar jullie elkaar voor willen behoeden. Of beter gezegd:

Wat zijn de "stinkers" onder de HDTV's?

Ik doe dan met name op de HDTV's van de wat bekendere merken, waarvan je niet verwacht dat ze een dermate slechte kwaliteit leveren.

De input die jullie willen plaatsen wordt enorm op prijs gesteld!

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-02 15:18

LieveNiels

On Fire

Mij lijkt het ook wel wat, een topic vol met miskopen. Alleen wat voor de een een miskoop is, is voor de ander een pareltje. Er zullen dus wel goed onderbouwde verhalen moeten komen..

• G-ZeS
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-11-2025
LieveNiels schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 12:33:
Mij lijkt het ook wel wat, een topic vol met miskopen. Alleen wat voor de een een miskoop is, is voor de ander een pareltje. Er zullen dus wel goed onderbouwde verhalen moeten komen..
Uiteraard ;)

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:11

voodooless

Sound is no voodoo!

Kleine titelaanpassing ;)

Verder sluit ik me geheel aan bij LieveNiels. Dat is dan ook meteen de voorwaarde waaronder dit topic open blijft. Als het een flamewar gaat worden komt er een hangslot op!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:51

FaceDown

Storende factor.

Ik zou zeggen geen enkele LCD kopen onder de pakweg 2000 euro. Al het andere is zeer beroerd qua contrast en blacklevel en weergave van SD is slecht.

Oudere generatie plasma's zou ik ook vermijden wegens gevaar op inbranden.

Als je specifieke modellen wilt vermijden check dan sites als kieskeurig en fora op veel voorkomende problemen (inbranden van bepaalde Pioneer plasma's, 'brommen' van Tatung LCD's). Het lijkt me dat het weinig zinvol is om een opsomming te maken van tv's die je nooit moet kopen. Er zijn denk ik sowieso weinig a-merk tv's die je 'nooit' moet kopen; het ligt behoorlijk aan de prijs uiteraard. Men is al snel geneigd met een minder goede tv genoegen te nemen als de prijs voldoende laag is (althans dat is wat de ervaring mij leert, ik kan niet zeggen dat het voor mij ook geldt, hoewel ik wel voor een relatief goedkoop model gekozen heb).

Groetjes, FaceDown.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:47
FaceDown schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 13:24:
Ik zou zeggen geen enkele LCD kopen onder de pakweg 2000 euro. Al het andere is zeer beroerd qua contrast en blacklevel en weergave van SD is slecht.

Als je specifieke modellen wilt vermijden check dan sites als kieskeurig en fora op veel voorkomende problemen (inbranden van bepaalde Pioneer plasma's, 'brommen' van Tatung LCD's). Het lijkt me dat het weinig zinvol is om een opsomming te maken van tv's die je nooit moet kopen. Er zijn denk ik sowieso weinig a-merk tv's die je 'nooit' moet kopen; het ligt behoorlijk aan de prijs uiteraard. Men is al snel geneigd met een minder goede tv genoegen te nemen als de prijs voldoende laag is (althans dat is wat de ervaring mij leert, ik kan niet zeggen dat het voor mij ook geldt, hoewel ik wel voor een relatief goedkoop model gekozen heb).
En op een gegeven moet je reeel, zijn een creative setje van 100 euro geeft geen geluid in vergelijking met een set van 10.000 euro. Natuurlijk niet, maar als het creative setje een 2 krijgt qua geluid en de set van 10.000 euro een 8 doet de creative het in verhouding niet slecht.

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:34
Wat een onzin! Alle waar naar z'n geld, een tv van €1400 mag best iets mindere contrast/zwart-waardes hebben dan een tv van €2800. Maar om maar meteen alles < € 2000 te bestempelen als zeer beroerd, lijkt in mijn ogen meer op flamen dan reële uitspraken! :(
Persoonlijk heb ik een vrij goedkope(<€1500) 37" LG (37LC3R), en daar is echt weinig mis mee!
Kortom, je moet binnen bepaalde prijsklasses kijken en niet een instapmodel vergelijken met een topmodel!
Als je een Honda Civic rijdt, dan hoeft dat toch ook geen beroerde auto te zijn omdat een Honda NSX veel sneller is en veel strakker op de weg ligt.... :+

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

Verwijderd

Zelf ben ik geïnteresseerd in de KDS-55A200 Sony RPTV
Maar waar ik aan twijfel zijn vooral de problemen met de groene tinten, levensduur van de lamp, beeldkwaliteit in half verduisterde ruimtes,...
Zou deze HDTV een miskoop vergeleken zijn ivm bv. een goede LCD of plasma

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:12

silitek

Tubes Only

Zoveel mensen zoveel eisen...de 1 vind een scherm onder de 2000 euro niks. En een ander (ik dus) ben zeer te spreken over m'n Philips 32PF9551/10 van 1500 euro.

Dus een niet ok scherm is relatief...Naar mijn mening een nutteloze topic. Ik zou zeggen ga op je eigen ogen en wijsheid af!!

:)

Tubes....It's what make music music!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:34
Nou, ik vind dit geen nutteloze topic. Althans dat hoeft het niet te zijn!
Er zullen m.n. bij de wat duurdere tv's zeker modellen bijzitten die eigenlijk hun geld niet waard zijn. (vergeleken met andere tv's in dezelfde prijsklasse) Oftewel een tv van €2000 die nergens beter is dan een tv van €1500 is z'n geld dus niet waard. Waarschuwingen voor verouderde modellen die nog wel hier en daar verkocht worden voor te hoge prijzen. Dat soort dingen...

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Enzo ben ik dus tevreden met mijn Acer LCD TV 26 inch voor 900 euro. :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:12

silitek

Tubes Only

Falcon schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 14:29:
En jij slaat de spijker op z'n kop...tevreden is het sleutelwoord in een scherm keuze.
:)

Tubes....It's what make music music!

• Baggio666
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-02 21:01
Ik denk ook dat dit geen overbodig topic is.

In veel topics wordt geprobeerd de tv's te vinden die net beter dan de concurrentie zijn in dezelfde prijsklasse (en het maakt dus niet uit welke prijsklasse).

Maar veel mensen gaan naar de dichtstbijzijnde winkel en halen een HDTV die er leuk uitziet en denken dat er geen slechte tv's meer bestaan en het dus niet zoveel uitmaakt, wat zeker niet zo is.

In dit topic ga je juist op zoek naar de HDTV's die juist sléchter dan de concurrentie presteren. Er zijn soms oude of slechte modellen/series/merken waar je echt van weg moet blijven.

En nu ontopic graag! :P

Zelf heb ik geen ervaringen (gelukkig) en ik gebruik zelf voorlopig mijn NEC 20" pc scherm als TV.

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:29

EraZor

Don't mention the war

[rant]
Goh...jij hier? Had je niet verwacht in dit topic. Copy paste je dit verhaal in ieder topic ofzo? Ga ff ergens anders de plasmagoeroe uithangen a.j.b :r
[/rant]

Ik kan eigenlijk alleen zeggen; ga gewoon zelf vergelijken. Wil je je niet in de vingers snijden qua garantie e.d. ga dan voor een A-merk (hoewel dat bij b-merken ook prima kan zijn)

Plasma heeft voor- en nadelen, net als lcd. Check wat je budget is en pas je verwachtingen er op aan.

[ Voor 11% gewijzigd door EraZor op 08-02-2007 15:45 ]

Verwijderd

Plasmaboy has arrived

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:11

voodooless

Sound is no voodoo!

Jongens, laten we er geen LCD/Plasma discussie van maken.

Het gaat hier puur om de modellen die afgeraden kunnen worden i.v.m gebreken, fouten, tekortkomingen en dat soort zaken.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Ik vind het nogal kort door de bocht om met prijzen te gaan rekenen.

Ik heb Samsung LCD's van €800 beter zien presteren dan plasma en zelfs LCD-TV's over de €1500, dus om nu zo te gaan beredeneren slaat nergens op.

Maar zoals eerder gezegd: het gaat erom of je tevreden bent: de een is tevreden met een CRT van €100 (ik heb in 2003 voor €100 een CRT gekocht en die werkt nog prima, binnenkort ga ik naar een LCD van 32 inch van Samsung) de ander is nog doodongelukkig met zijn LE32N71

Verwijderd

Heb pas geleden nog met een verkoper staan praten die aan een oudere man aan het uitleggen was waarom het ene scherm 800 euro duurder was. Ging om 720p vs 1080p. De verkoper vroeg of de man het verschil zag, hij zag het niet en ik kon mij niet laten me ermee te gaan bemoeien :P. Dus ook maar even gemeld dat ik het niet zag (ging om een 40"-er). Daarna even gehad over waar je naar moet kijken als je een tv aanschaft, en we kwamen tot de gezamelijke conclusie dat je gewoon naar 3 aspecten moet kijken:

- Prijs (als je het niet kan betalen of er voor over hebt valt het af)
- Beeld, welke bevalt mij het beste. (zo even de nadruk daarop)
- Aansluitingen, je moet natuurlijk wel alles er mee kunnen doen wat je wilt. Hier valt bijv ook goede pc support onder.

@ Jachertje? Welke Samsungs? Tot nu toe vielen alle samsungs die ik gezien heb grof tegen. Totaal geen detail in de donkere scenes. Terwijl zelfs de goedkoopste LG (en zelfs een Finlux) dit nog liet zien.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2007 02:23 ]

• AxelNL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-01 19:31
Verschil tussen 720p vs. 1080p is alleen te zien als je input op die resoluties kan vergelijken. Met 1080p is dat voorlopig alleen mogelijk met een PS3 o.i.d. De meeste beelden via de kabel of satelliet zijn op 720p opgenomen en als dan op 1080i uitgezonden is inderdaad dat verschil amper zichtbaar. Overigens heb ik nog weinig echte 1080p schermen gezien - meestal gebruiken de marketeers de p in 1080 om de verticale pixel aantallen aan te duiden (waar de p dan de afkorting is van pixel en niet van progressive).

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 15:02
Ik heb een Sony Bravia van 40", 1 jaar oud, kostte ongeveer 2000 euri's
Mijn ouders hebben een gloednieuwe Sony Bravia vam 32", kostte ongeveer 1500 euri's.

Je zou denken die nieuwe heeft weer betere techniek... Mooi niet, die tv heeft een stuk minder fraai beeld.

Ik ben uiterst tevreden met mijn tv'tje. Vooral National Geographic in HD (in 720p) is om de bibbers van te krijgen.

Houdoe

Verwijderd

G-ZeS schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 12:26:

Wat zijn de "stinkers" onder de HDTV's?
Iedere HDTV is op dit moment een miskoop omdat er simpelweg nog te weinig HD content betaalbaar is. Televisie kijken :X De meest bekeken zenders (RTL,NOS e.d.) zenden niet in HD uit en SDTV ziet er vaak niet uit op HDTV. HD-DVD/Bluray spelers van goede kwaliteit en films zijn er nog niet zo veel en te duur. Alleen voor PS3/Xbox360 is het interessant, maar dan is een gewoon LCD scherm goedkoper. Bovendien is 720p een tussenstap en 1080p nog niet goed betaalbaar. Al met al bestaan er maar weinig sterke argumenten om nu al een HDTV te kopen, behalve als je huidige TV echt aan vervanging toe is. 1500 euro is wel even 3300 gulden!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2007 13:09 ]

• El_Taco
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-11-2024
Offtopic:

En hoeveel peseta is dat wel niet? De gulden is al 5 jaar verdwenen, terugrekenen naar guldens heeft totaal geen zin meer.

You'd never imagine us, Bringing a loaded gun to the ballroom, This party's about to kick off

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
El_Taco schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 13:13:
Offtopic:

En hoeveel peseta is dat wel niet? De gulden is al 5 jaar verdwenen, terugrekenen naar guldens heeft totaal geen zin meer.
FIXED!!!!! |:(
Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 13:07:
[...]

Iedere HDTV is op dit moment een miskoop omdat er simpelweg nog te weinig HD content betaalbaar is. Televisie kijken :X De meest bekeken zenders (RTL,NOS e.d.) zenden niet in HD uit en SDTV ziet er vaak niet uit op HDTV. HD-DVD/Bluray spelers van goede kwaliteit en films zijn er nog niet zo veel en te duur. Alleen voor PS3/Xbox360 is het interessant, maar dan is een gewoon LCD scherm goedkoper. Bovendien is 720p een tussenstap en 1080p nog niet goed betaalbaar. Al met al bestaan er maar weinig sterke argumenten om nu al een HDTV te kopen, behalve als je huidige TV echt aan vervanging toe is. 1500 euro is wel even 3300 gulden!
Srry maar ik ben het er totaal niet mee eens. Op een HD tv met digitale tv, isbij mij het beeld grandioos. ja zelfs de commerciele zenders. Mischien heb je het ooit gezien bij iemand met een slechte kabel aansluiting?

• Tooooony
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-01 11:51
Ik sta op het punt een keuze te maken tussen de volgende schermen;

1. Sharp LC37XD1E
2. Sony KDL40W2000
3. Philips 37PF9731

Alle 3 dus TRUE HD schermen en ik zag wel degelijk verschil met HD Ready schermen.
Ook al heb je er momenteel nog niet zo veel aan (mijn kabelboer UPC kan nog geen HD-decoders leveren), ik ben er toch van overtuigd dat de ontwikkeling relatief snel zal gaan.
Het zou jammer zijn veel geld voor een scherm uit te geven als het volgend jaar verouderd is.

Totnutoe heb ik bij de Sharp het beste gevoel. De Philips heeft wat meer gadgets maar is ook wat lomper.
De Sony lijkt af te vallen.

Heeft er iemand ervaringen met 1 van deze schermen?
Alvast bedankt

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 13:07:
[...]

Iedere HDTV is op dit moment een miskoop omdat er simpelweg nog te weinig HD content betaalbaar is.
Hmm, ik kijk al een jaar in HD films en series. Kan elke dag weer minstens 1 nieuwe film pakken. Zeker met de komst van HDDVD is het aanbod enorm toegenomen.

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:39
Tooooony schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 22:27:
Ik sta op het punt een keuze te maken tussen de volgende schermen;

1. Sharp LC37XD1E
2. Sony KDL40W2000
3. Philips 37PF9731

Alle 3 dus TRUE HD schermen en ik zag wel degelijk verschil met HD Ready schermen.
Ook al heb je er momenteel nog niet zo veel aan (mijn kabelboer UPC kan nog geen HD-decoders leveren), ik ben er toch van overtuigd dat de ontwikkeling relatief snel zal gaan.
Het zou jammer zijn veel geld voor een scherm uit te geven als het volgend jaar verouderd is.

Totnutoe heb ik bij de Sharp het beste gevoel. De Philips heeft wat meer gadgets maar is ook wat lomper.
De Sony lijkt af te vallen.

Heeft er iemand ervaringen met 1 van deze schermen?
Alvast bedankt
Kleine noot: (en ik zal er wel weer door aangevallen worden) de Philips kan geen input aan hoger dan 1080i. Nogmaals: of je het op dit moment ziet is een tweede, maar toch iets om rekening mee te houden.
Het schijnt zo te zijn dat full hd 1080p, alleen hoeft te betekenen dat er 1920x1080 pixels aanwezig zijn en niet dat de tv het aankan qua input (ik verzin het ook niet).

• Ferry34
Vulcan750 schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 13:58:
[...]

Wat een onzin! Alle waar naar z'n geld, een tv van €1400 mag best iets mindere contrast/zwart-waardes hebben dan een tv van €2800. Maar om maar meteen alles < € 2000 te bestempelen als zeer beroerd, lijkt in mijn ogen meer op flamen dan reële uitspraken! :(
Persoonlijk heb ik een vrij goedkope(<€1500) 37" LG (37LC3R), en daar is echt weinig mis mee!
Kortom, je moet binnen bepaalde prijsklasses kijken en niet een instapmodel vergelijken met een topmodel!
Als je een Honda Civic rijdt, dan hoeft dat toch ook geen beroerde auto te zijn omdat een Honda NSX veel sneller is en veel strakker op de weg ligt.... :+
Hoe bevalt die LG van jou? Ik zag nl bij mij in de stad een LG lcd van 37inch (volgens mij de 37LC2R) voor €900 (en je weet nooit wat je nog van de prijs afkrijgt, €50 toch zeker).
Ik ben van plan om m alleen te gebruiken voor xbox360

Verwijderd

Falcon schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 14:29:
Daar koop je vandaag de dag een 37 inch Panasonic plasma voor....
Ik zou geen enkele LCD kopen at any price. Ja, eentje voor mijn PC. Daar zijn LCD's goed voor, maar niet voor tv en dvd's (SD content). Bij HD content ziet het er redelijk goed uit maar dat is nog veel te schaars.
Bij de oudere generaties hangt het inbranden van het merk af. De pioneers van de 436 serie branden enorm in. Maar de Panasonics vanaf de 6e generatie uit 2003 branden niet in bij normaal en zelfs extremer gebruik.
Ik denk dat je in de regel plasmas moet vermijden van de goedkopere merken zoals Samsung/LG/Sony/Philips. Pioneer, NEC, Fujitsu en Panasonic staan bekend om hun kwaliteitsplasmas. Toshiba en Hitachi volgen daarna. Maar zoals gezegd: je kunt voor 900 euro een 37 inch HD plasma van Panasonic kopen. Daarmee zijn alle Pioneers van 2.500 euro, Fujitsus van 3.000 euro waanzinnig overpriced. De beeldkwaliteit is maar marginaal beter en vele mensen betwijfelen zelfs of Pioneer wel beter is dan Panasonic. Het is eerder gelijk.

• Ferry34
Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 00:16:
[...]

Daar koop je vandaag de dag een 37 inch Panasonic plasma voor....

[...]

Ik zou geen enkele LCD kopen at any price. Ja, eentje voor mijn PC. Daar zijn LCD's goed voor, maar niet voor tv en dvd's (SD content). Bij HD content ziet het er redelijk goed uit maar dat is nog veel te schaars.
Bij de oudere generaties hangt het inbranden van het merk af. De pioneers van de 436 serie branden enorm in. Maar de Panasonics vanaf de 6e generatie uit 2003 branden niet in bij normaal en zelfs extremer gebruik.
Ik denk dat je in de regel plasmas moet vermijden van de goedkopere merken zoals Samsung/LG/Sony/Philips. Pioneer, NEC, Fujitsu en Panasonic staan bekend om hun kwaliteitsplasmas. Toshiba en Hitachi volgen daarna. Maar zoals gezegd: je kunt voor 900 euro een 37 inch HD plasma van Panasonic kopen. Daarmee zijn alle Pioneers van 2.500 euro, Fujitsus van 3.000 euro waanzinnig overpriced. De beeldkwaliteit is maar marginaal beter en vele mensen betwijfelen zelfs of Pioneer wel beter is dan Panasonic. Het is eerder gelijk.
Dat is allemaal heel leuk en aardig, en ik wil hier geen lcd-plasma topic van maken, maar de meeste mensen hier willen een grotere platte tv waarmee ze hun pc en next-gen console op willen aansluiten met hoge resoluties.
Ik ga toch zeker geen dure tv kopen en dan alleen analoog tv kijken en dvd's bekijken? Ik wil minimaal 720p gamen en hd dvd's kijken.
Er is helemaal geen winnaar in de lcd-plasma discussie, het gaat er alleen maar om wat je er mee wilt doen.
Gewoon tv kijken en dvd's: plasma kopen (prachtig beeld, natuurlijke kleuren)
Htpc aansluiten en hoge resolutie gaming: lcd kopen (spetterende kleuren, mooie pc weergave)

Dat van dat inbranden is natuurlijk belachelijk dat die fabrikanten daarmee wegkomen, net als dode pixels bij een lcd.
Als het onder garantie zou vallen, dan zou er niks aan de hand zijn. En waarom hebben ze geen speciale settings voor die plasma's voor de eerste 200 uur. Kan je je ook niet vergissen. Je moet de eerst 100 of 200 uur beeldkwaliteit niet te hoog zetten, maar wat is te hoog? Dat kan je toch niet weten? Sharpness 80%, of is 65 al te hoog? Dat is toch raar en onduidelijk?
Pagina: 1