Toon posts:

Ipod makkelijker beheren

Pagina: 1
Acties:
  • 323 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik ben nieuw hier dus kan zijn dat er in mijn vraagstelling misschien nog de nodige fouten zitten (?)

Als ik het zo in mijn omgeving hoor zijn vele het er over eens; je Ipod beheren met Itunes is gewoon kut!
even snel een liedje aanpassen zit er niet in en al helemaal niet als je je pc opnieuw installeerd, dan mag je al die liedjes ook weer opnieuw in Itunes toevoegen voordat je nieuwe liedjes kan toevoegen op je Ipod.

Daarom is mijn vraag of er programmatjes zijn waarmee je je Ipod makkelijk en snel kan beheren? Ik vond het beheren met een normale MP3 speler altijd wel makkelijk (gewoon zien als een externe hdd), dus misschien zo`n soort programma?

ideeën zijn graag welkom;)

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depress
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-10 16:23
Er zijn genoeg alternative.

Zoek maar eens op google naar "iTunes alternative"

Zal genoeg links opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-10 04:34

Sabbi

je denkt aan mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkey
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10-2023
Dit mag je gerust over laten aan de moderators :).

[ Voor 85% gewijzigd door leon1e op 09-02-2007 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar is het niet mogelijk om hem gewoon te beheren als een externe schijf? maar dat wel alle functies het nog doen? want zoiets heb ik nog niet gevonden.

en zijn al die andere programma`tjes dan echt zoveel makkelijker dan Itunes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er inmiddels achter dat de Ipod de mogelijkheid heeft om deze te beheren als een externe schijf, Disk Mode Enabled (of zoiets). maar blijf ik dan alle functies behouden? zoals bijvoorbeeld; 25 meest afgespeelde of als laatste toegevoegd etc?

en wat is dan het voordeel van een programma als bijvoorbeeld EphPod?
en dat ook ten opzichte van een extra pluggin in Winamp?

Dus; wat zijn de voor en nadelen ten opzichte van Ipod te beheren met EphPod, Winamp en hem gewoon te beheren als externe schijf?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2007 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Je kunt je posts 'editten' Stuiver, zodoende kun je je post aanpassen en hoef je niet telkens opnieuw te posten! Gebruik idd de search-functie eerst eventjes! Deze problemen zijn vaker voorgekomen!
Voor de rest is het iPod en iTunes >:)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Als externe schijf heb je niet alle functies van de iPod. Externe schijf is vooral bedoeld om er voor te zorgen dat je je "gewone" files ook mee kunt nemen. Als je een "software-vrije" speler wilt dan zit je bij de iPod aan het verkeerde adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Laatst online: 21:36
Heb zelf tijdelijk een iPod shuffle 512MB en ben aan de slag gegaan met de plugin voor Winamp. Kan niks anders zeggen dan dat het prima werkt. Winamp starten, leest direct de iPod uit qua nummers/artiesten waarna je gewoon de artiesten vanaf je verkenner erheen kan slepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus winamp moet ik min of meer zien als een verkenner? je kunt gewoon bestanden naar een bepaalde map slepen?

maar iemand misschien met beide programma`s ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ILUsion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-01 08:12
De iPod kan je niet zonder software beheren vermits het standaard OS van de iPod steunt op de iPoddatabase die door software aangemaakt moet worden (dat is een van dep unten die Apple zou kunnen verbeteren: de iPod zelf een database laten aanmaken.

Als je een alternatief zoekt dat wel zonder extra software werkt, moet je naar een alternatief OS voor je iPod zoeken: iPod Linux of Rockbox. Het installeren daarvan is niet iets wat je zomaar eventjes uitvoert, er komen toch wat moeilijkere stappen bij kijken en beide alternatieve OS'en zijn niet zo makkelijk in het gebruik als het OS dat Apple voorzien heeft (ze bevatten bijvoorbeeld bugs bij het afspelen van geluid, ze crashen toch wel vaker dan het standaard OS).

Ik heb zelf die alternatieve OS'en uitgeprobeerd, ik was er wel blij mee, maar zodra je via iTunes of de iPod Updater een update doorvoert, ben je dat alternatieve OS weer kwijt. En het standaard OS werkt meestal toch net iets makkelijker (de alternatieven hebben weliswaar veel meer en betere functies).

Wat iTunes-alternatieven betreft: als je graag veel controle hebt, kan ik foobar2000 0.8.3 met foo_pod aanraden (voor foobar2000 0.9.x is er nog geen goed alternatief); daarmee kan je heel uitgebreid alle tags aanpassen zodat bijvoorbeeld alle alle albums (= cd's die uitgebracht worden door 1 artiest) laten voorzien van een achtervoegsel, zodat bv. Black Album van Metallica verschijnt als "Black Album (Metallica)", waar iTunes dat gewoon weergeeft als "Black Album". Je moet daarvoor wel je hele muziekcollectie voorzien hebben van juiste tags, liefst allemaal consistent (dat maakt alles veel simpeler), maar zelfs inconsistente tags kun je met wat script-werk in foobar2000 vrij goed opvangen (foobar2000 maakt gebruik van een soort scripttaal om tags te laten weergeven, en diezelfde taal kun je ook in foo_pod gebruiken).

offtopic:
Verder: een korte samenvatting van de policy: zoek eerst zelf met Google of op dit forum, probeer eerst zelf, zet dan ook in je topicstart wat je al zelf geprobeerd hebt. Ook doen we hier niet aan het groeten zoals in een e-mail en dat "alvast bedankt" is in de meeste gevallen ook overbodig. Wat wel leuk is, als je probleem verholpen is, dat in het topic te melden (eventueel hoe je het uiteindelijk opgelost hebt, zo hebben de mensen die op dit topic botsen er ook iets aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Laatst online: 21:36
Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 13:31:
Dus winamp moet ik min of meer zien als een verkenner? je kunt gewoon bestanden naar een bepaalde map slepen?

maar iemand misschien met beide programma`s ervaring?
Nee. In Winamp heb je gewoon een overzicht van artiesten/nummers. Vanuit Deze Computer oid. kun je de mappen/bestanden naar dat venster slepen, waarna ze worden getransferd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:31

Nitai

Live the life you love.

Ik heb naast m'n Mac ook een PC waar ik vaak op werk. Ik weet niet hoe vaak je je PC opnieuw installeert (zelf doe ik dat 1 keer in de 2 jaar ofzo) maar een kwestie van een backup maken van je iTunes library is echt niet moeilijk. Dat heb je ook op de Mac, je library backuppen is een fluitje van een cent.

Daar zit de kracht van iTunes, de library. Als je het een kans geeft dan zul je zien dat het best goed werkt. Je hebt geen omkijken naar je muziek. Je brandt zelfs heel gemakkelijk een mp3 cd of audio cd vanuit iTunes. Heerlijk!

Wil je die controle wel houden dan kun je inderdaad het advies van ILUsion opvolgen of Winamp gebruiken zoals mad-dog zegt.

[ Voor 3% gewijzigd door Nitai op 08-02-2007 14:55 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Laatst online: 05-10 13:03
copypod was voor mij wel een mooie

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie iTunes een te zwaar programma vindt voor Windows en toch muziek op zijn iPod wil zetten, YamiPod is verpakt in één uitvoerbaar bestand en hoeft niet geïnstalleerd te worden.
meer info
(OSX/Linux/Win98/ME2000/XP) 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2007 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:30
Hallo Stuiver22,

Welkom op GOT natuurlijk :w. Ik zie dat je hier net nieuw bent dus daarom is het wel handig om Algemene gedragsregels (Netiquette) eens na te lezen, in deze faq kun je precies zien wat wij van jou verwachten en wat je van ons kunt verwachten :). In die faq staat ook ergens dat het de bedoeling is dat je eerst zelf even zoekt met onze search, dit om te voorkomen dat deze vraag 10 keer langskomt per maand :p. Ik denk dat het verstandig is dat je dit even doet, lukt het dan nog niet start dan gerust een nieuw topic :).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.