[PHP] Installatiemogelijkheden Modulair Systeem *

Pagina: 1
Acties:

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 10:32
Hoi!

Voor de Open Source Release van een Systeem waar ik op dit moment aan werk, ben ik op zoek naar een systeem om makkelijk pakketten toe te kunnen voegen, dit op zowel GNU/Linux als Windows servers.

Twee oplossingen die 'makkelijk' zijn, maar nog niet helemaal hoe het moet, zijn:
  • Exporten Module uit CVS/SVN
  • Downloaden pakket en uitpakken naar ./modules directory
Nu heb ik wat zitten kijken om gebruik te maken van Phing (Phing is Not GNU Make) om Installer packages te maken, die ik op de commandline via PHP kan aanspreken met exec. Je begrijpt dat dit geen geweldige oplossing is, omdat dit alleen lekker werkt op Linux systemen en aanverwanten. Bovendien moet je hiervoor eerst Phing installeren om dit Platform te installeren, en das niet zo netjes. Ik wil gewoon via een Webbased Installer extra pakketten kunnen installeren.

Wellicht hebben jullie hier ervaring mee en kunnen jullie mij wat tips geven :)

• Kvn
Niemand hier ervaring mee? :-)

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:05

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Persoonlijk denk ik dat ZIP-files maken, uploaden en uitpakken op de server nog de beste universele methode is. Bij elke andere oplossing ben je toch altijd wel afhankelijk van een externe extensie of applicatie.

Tesla Model Y RWD (2024)

• Kvn
Jawel, maar ik wil ook commando's kunnen uitvoeren eigenlijk. Ik vind het geen acceptabele oplosssing, daarom zoek ik alternatieven zoals Phing :)

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Ik zou dan toch voor een custom-oplossing gaan. Kijk bijvoorbeeld eens naar de installatie van wordpress, dat werkt erg lekker.