Logitech mediatoetsen lijken verwisseld

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:10
Onlangs wat hardwareproblemen bij m'n ouders: UPS is gesneuveld, tijdens het verwisselen is het PS2-stekkertje van het toetsenbord losgeschoten. Nadat ik het stekkertje weer in de connector had gestopt leek alles goed te werken, echter: de mediatoetsen van het toetsenbord zijn qua functie verwisseld.

Toetsenbord: Logitech cordless keyboard.

Functie van de toetsen lijkt nu te zijn:
F-lock: volume omhoog
'user' (met maansymbool): audio mute;
E-mail: doet niets;
Messenger/SMD: search
Webcam: doet niets;
Mute: my home;
Volume omlaag: doet niets;
Volume omhoog: E-mail;
Media: iTouch F-key utilities;
My home: doet niets;
Search: Webcam.

Ik dacht het eerst aan een driver probleem. Volgens de windows hardwarelijst is het toetsenbord een 'easy internet keyboard' - ik zou verwachten dat de naam overeenkomt met het toetsenbord. Ik weet echter niet hoe het toetsenbord voor deze problemen in de lijst stond, dus het hoeft niets te zeggen.

In elk geval heb ik diverse malen de driver/iTouch software gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd. Uiteraard de laatste versie van Logitech gebruikt. Elke keer hetzelfde resultaat: toetsenbord werkt goed, maar de mediatoetsen niet.

Hier op GoT heb ik met zoeken geen vergelijkbaar probleem gevonden; met Google vond ik de 'capacitor depletion technique' (batterijen uit het toetsenbord, minuut typen en batterijen weer terug) maar dat maakte geen verschil.

Hoe zou ik dit moeten oplossen?

• vanaalten
**Kick!**

Iemand een goede suggestie?

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-02 20:34

MeNTaL_TO

The future is not set

Kan je dit KB ook via usb verbinden en doet ie het dan ook? Zo ja, denk ik dat er toch een pinnetje geen contact maakt of dat de cpu in het kb is overleden.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• vanaalten
Via USB aansluiten kan ook en dan heb je hetzelfde probleem.
Aangezien de gewone toetsen helemaal goed werken twijfel ik nog aan een hardware probleem...

• IceClub
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-07-2025
Dit best wel toevallig heb namelijk het zelfde probleem gehad kon via de Mute de F-Lock bedienen en met de E-mail knop zet ik m`n geluid uit of aan had het probleem verleden week voor het eerst gezien.

Ik kreeg het probleem met batterijen wisselen. Kon het zelf op lossen door de batterijen er een langetijd niet in tedoen.

Heb zelf de Logitech cordless keyboard die als zet werd verkocht met de MX700

• vanaalten
Bedankt voor de tip!
Batterijen eruit halen heb ik ook al geprobeerd, maar slechts voor korte tijd (en gedurende die tijd spatiebalk ingedrukt houden zodat de achtergebleven lading in capaciteiten ook gebruikt wordt). Hielp helaas niet.

Wel net een nieuwe tip van Logitech gekregen:
Ik raad u aan om uw Logitech keyboard en muis een volledige reset te geven.
Een reset doet u als volgt:

- Haal de batterijen uit de muis en toetsenbord.
- Laat de batterijen minimaal 30 minuten uit de muis en toetsenbord.
- Zorg ervoor dat de ontvanger op de computer is aangesloten, en (her)start de computer.
- Houd de connect knop op de ontvanger ongeveer 20 seconden ingedrukt.
- Nadat u heeft nagekeken of de batterijen in orde zijn, plaatst u de batterijen in de muis en toetsenbord. Indien u twijfelt raden we aan om nieuwe batterijen te gebruiken.
- Druk 1 keer kort op de connect knop op de ontvanger en toetsenbord.
- Druk 1 keer kort op de connect knop op de muis en toetsenbord.
Ofwel, ook hier batterijen voor langere tijd er uit laten. Dit gaan we woensdag (als ik bij m'n ouders ben) uitproberen.

@IceClub: jij had het nog makkelijk: jij kon de F-lock nog bedienen, ik dus niet. Ofwel, de functietoetsen en combinaties als alt-F4 werken nu dus niet...

• vanaalten
En voor mensen die hetzelfde probleem hebben:
De suggestie van Logitech gisteravond geprobeerd en het werkt weer!
Batterijen een half uurtje eruit, PC aanzetten, connect knop ruim 20 seconden ingedrukt (flink wat langer ingedrukt, tot het lampje op de ontvanger stopte met knipperen) , muis/toetsenbord weer connecten en alles was weer normaal.

Prima helpdesk van Logitech, geven blijkbaar goede adviezen...
Pagina: 1