Onlangs wat hardwareproblemen bij m'n ouders: UPS is gesneuveld, tijdens het verwisselen is het PS2-stekkertje van het toetsenbord losgeschoten. Nadat ik het stekkertje weer in de connector had gestopt leek alles goed te werken, echter: de mediatoetsen van het toetsenbord zijn qua functie verwisseld.
Toetsenbord: Logitech cordless keyboard.
Functie van de toetsen lijkt nu te zijn:
F-lock: volume omhoog
'user' (met maansymbool): audio mute;
E-mail: doet niets;
Messenger/SMD: search
Webcam: doet niets;
Mute: my home;
Volume omlaag: doet niets;
Volume omhoog: E-mail;
Media: iTouch F-key utilities;
My home: doet niets;
Search: Webcam.
Ik dacht het eerst aan een driver probleem. Volgens de windows hardwarelijst is het toetsenbord een 'easy internet keyboard' - ik zou verwachten dat de naam overeenkomt met het toetsenbord. Ik weet echter niet hoe het toetsenbord voor deze problemen in de lijst stond, dus het hoeft niets te zeggen.
In elk geval heb ik diverse malen de driver/iTouch software gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd. Uiteraard de laatste versie van Logitech gebruikt. Elke keer hetzelfde resultaat: toetsenbord werkt goed, maar de mediatoetsen niet.
Hier op GoT heb ik met zoeken geen vergelijkbaar probleem gevonden; met Google vond ik de 'capacitor depletion technique' (batterijen uit het toetsenbord, minuut typen en batterijen weer terug) maar dat maakte geen verschil.
Hoe zou ik dit moeten oplossen?
Toetsenbord: Logitech cordless keyboard.
Functie van de toetsen lijkt nu te zijn:
F-lock: volume omhoog
'user' (met maansymbool): audio mute;
E-mail: doet niets;
Messenger/SMD: search
Webcam: doet niets;
Mute: my home;
Volume omlaag: doet niets;
Volume omhoog: E-mail;
Media: iTouch F-key utilities;
My home: doet niets;
Search: Webcam.
Ik dacht het eerst aan een driver probleem. Volgens de windows hardwarelijst is het toetsenbord een 'easy internet keyboard' - ik zou verwachten dat de naam overeenkomt met het toetsenbord. Ik weet echter niet hoe het toetsenbord voor deze problemen in de lijst stond, dus het hoeft niets te zeggen.
In elk geval heb ik diverse malen de driver/iTouch software gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd. Uiteraard de laatste versie van Logitech gebruikt. Elke keer hetzelfde resultaat: toetsenbord werkt goed, maar de mediatoetsen niet.
Hier op GoT heb ik met zoeken geen vergelijkbaar probleem gevonden; met Google vond ik de 'capacitor depletion technique' (batterijen uit het toetsenbord, minuut typen en batterijen weer terug) maar dat maakte geen verschil.
Hoe zou ik dit moeten oplossen?