[Vista] Fullscreen CMD

Pagina: 1
Acties:

• Zarkov
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-03 13:06
Ik wil nogal eens oude dos spelletjes spelen, dat gaat over het algemeen vrij goed in XP, met de benodigde hulp programma's natuurlijk. Het probleem dat ik heb in Vista dat als ik een oude dosgame start dat hij dan standaard naar full screen toe wil, vista laat dat dus niet toe.

Ik heb al met en zonder Aero geprobeert. Eigenlijk alle beeldscherm modi van ubersimpel tot het meet complexe dat Vista toestaat.

Google is ook niet echt een bron van informatie voor dit probleem, wel een aantal mensen die er ook over klagen maar niemand met een oplossing.

De microsoft Knowledge base geeft zelf aan dat het onmogelijk is.

Heeft iemand een idee hoe ik dat wel voor elkaar kan krijgen? Truukje? alternatieve dos Client?

Dosbox is voor mij niet echt een optie want een aantal spelletjes waaronder X-com apocalypse heeft het programma nogal wat problemen om de framerate op peil te houden. Zowel onder vista als XP

[ Voor 12% gewijzigd door Zarkov op 08-02-2007 11:31 ]

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:50

Cyphax

Moderator LNX
Probeer eens met DOSBox :)
dosbox.sourceforge.net
Die is erg goed.

Saved by the buoyancy of citrus

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

dosbox?

http://www.hackszine.com/...html?CMP=OTC-7G2N43923558

/edit: damn... te laat.

[ Voor 11% gewijzigd door leuk_he op 08-02-2007 11:33 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

VMware oid zal sowieso gaan lukken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Draai je als administrator? (rechter muisknop, run as administrator). Het lijkt me erg sterk dat dit niet kan, maar je zegt dat in de KB staat dat het niet kan. Welke KB is dit?

Je kan het hele probleem omzeilen door Virtual PC te installeren (die is gratis) en dan DOS 6.22 op de Virtuele PC te draaien, en daarna je spelletje. Meer info kan je hier vinden: http://blogs.msdn.com/vir...r+Virtual+PC/default.aspx

Of idd DosBox of VMware zoals aangegeven (beide zijn ook gratis).

[ Voor 7% gewijzigd door TweakerNummer op 08-02-2007 11:33 ]

• Zarkov
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-03 13:06
Dosbox zoals ik ook aangaf in mijn post is niet echt een optie. Virtual PC zal ik eens proberen. Moet ik wel ergens een oude kopie van DOS 6.22. Om maar niet te spreken van een floppy drive. Maar dat zal wel lukken.

Het KB artikel kan ik niet direct vinden maar moet thuis nog wel in de browser history staan.

Dank voor alle hulp.
Pagina: 1