[XP] Diverse windows crashes

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo mensen

Heb sinds koort een aantal nieuwe onderdelen in mijn PC geplaatst en Windows XP pro geinstalleerd. PC ziet er nu als volgt uit:

Asus M2N-E motherboard
4x 512mb Kingston 667mhz DDR2 geheugen
Asus EAX1600PRO 512mb videokaart
AMDx2 3,8ghz CPU
1x NEC DVD brander
2x SATA2 SEAGATE HDD
340v Voeding

Na het installeren van windows de volgende crashes met foutmeldingen gekregen:
MEMORY_MANAGEMENT
IRQL_NOT_NORMAL_OR_EQUAL
PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

Vaak gaat dit gepaard met het bericht "er is een fysieke geheugen dump gemaakt"

Windows meerdere malen opnieuw geinstalleerd, crashes komen ook voor als alleen de meest basic drivers zijn geinstalleerd, SP2 / nieuwste Ati drivers / bijgeleverde moederbord drivers.
BIOS instellingen zijn niet gewijzigd.

RAM getest met Memtest, geen fouten en ook vervangen met 2 andere 1gb DDR2 (667mhz)geheugen stickies die in iemand anders zijn PC prima werkte, hij crashte met het nieuwe geheugen nog steeds.

Windows geinstalleerd op beide harde schijven en 1 weg gelaten om te kijken of het aan een van die ligt, bij beide bleven de foutmeldingen komen.

Crashes gebeuren bijna altijd tijdens film kijken en tijdens het opstarten van Windows, het is nog nooit voorgekomen tijdens het spelen van diverse games.

Enigste dat mij is opgevallen tijdens de eerste installatie (zo'n 2 weken geleden, sinds dien XP zeker 10 maal opnieuw geinstalleerd) dat hij de NEC-dvd brander niet vond, die heb ik verwijderd uit het hardware bestand en windows opnieuw laten zoeken en die vond hij weer en werkt sinds dien prima.

Alvast heel erg bedankt voor de hulp, en als er nog verdere informatie nodig is laat het dan even weten en dan probeer ik die zo snel mogelijk te regelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-04 19:54
AMDx2 4.0ghz (2x2ghz) CPU :) Leuk mijne is dan 4,4 Ghz zonder te overclocken...

Vreemd probleem als je spellen wel gewoon draaien :?

Kijk je film alleen van de DVD of ook van HD? Is het een SATA of IDE DVD speler?
(Misschien is de DVD speler stuk, of zorgt hij voor problemen).

Zitten alle kabels goed vast?

"That was left handed..." - JJH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alle kabels zitten goed vast ja, is een IDE DVD speler. En voor de films geld bijna allemaal vanaf de HD

(en ja processor foutje, t is een AMDx2 3800 :) )

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2007 13:07 ]