Toon posts:

2modems kan dit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het volgende te vragen,
ik heb thuis een sagem VOIP modem en een linksys adsl modem/router.
nu moet ik voor de telefoon het VOIP modem gebruiken, maar ik wil voor de PC en laptop een draadloos netwerk hebben, is het mogelijk om van de linksys alleen het router gedeelte te gebruiken als ik die aansluit op het VOIP modem???
nu geeft hij aan dat hij wel contact maakt met de router maar dus geen internet verbinding heeft.

Verwijderd

Misschien handig om te vermelden welk linksys modem je hebt (type)

Verwijderd

Topicstarter
het gaat om de linksys WAG54G wireless G gateway

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-03 16:52

E-Vix

Nu met sneeuw!

Een wap54g is geen modem maar een access point. Deze kan je zonder problemen op je Sagem aansluiten.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-03 11:45

Haan

dotnetter

E-Vix schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 11:28:
Een wap54g is geen modem maar een access point. Deze kan je zonder problemen op je Sagem aansluiten.
Maar hij heeft een WAG54G wat dus wel een modem is.
Als je het Linkys modem via een van de 4 poorten aan je Sagem modem hangt moet het gewoon gaan werken. Enige lastige kan het configureren zijn, maar daarover kan je op GoT genoeg vinden :)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:30

lier

MikroTik nerd

Inderdaad:

DHCP server op de LinkSys uit zetten
Sagem verbinden met je LinkSys via de switch van de LinkSys
Draaien maar...

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
thnx!!!!!
vanavond meteen proberen

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Het ligt er aan wat je wilt.. Je zegt dat je het router gedeelte wilt gebruiken.. Dat gaat niet werken.. alleen de internet interface zit aan je lan poorten.. de externe interface van de router zit aan het ADSL modem. Als router heb je er dus niets aan..

Wil je hem simpelweg als Accesspoint wilt gebruiken dan kan het wel, geen probleem..

IP Rocks

Verwijderd

Topicstarter
mijn bedoeling is dus draadloos internet toegang (ben nog een noob op het gebied van netwerken)
maar als het goed begrijp kan dat dus wel.
Pagina: 1