Toon posts:

Meerdere schermen op 8800gtx en 7600gs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had graag meerdere beeldschermen op mijn computer aangesloten.
Nu had ik een 8800GTX en een 7600GS aangeschaft. Blijkbaar willen deze niet samenwerken omdat de driver van de 8 serie niet identiek is aan die van de 7.

Heeft iemand hier een oplossing voor?
Want van zodra ik beide drivers installeer (automatisch of manuel(via inf-driver)) dan geeft hij bsod bij rebooten van de pc.

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-07 22:46

MrDrako

nep ict'er

edit bah leren lezen

[ Voor 80% gewijzigd door MrDrako op 08-02-2007 11:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb mijn diploma 'leren lezen' hier aan de muur hangen ;)
Btw heb al veel opzoekingswerk gedaan, maar kom dit probleem niet tegen.

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-07 16:36

DeluxZ

Livin' the good life

Heb je nu een 8serie en een 7 serie in je PC zitten ? :S

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik men openingstopic heb geschreven ben ik in bezit van 8800gtx en een 7600gs
8800gtx voor scherm om te gamen en de 7600gs voor mijn 2 andere schermen voor winamp op te draaien etc.

Dus beide een 8800gtx als een 7600gs GELIJKERTIJD

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:07
Gemiddelde videokaart heeft tegenwoordig twee videouitgangen op de kaart zitten. Daar kan je theoretisch mee klonen met windows en programma's zoals Ultramon er meerdere desktops van maken.

Echter heb ik dat nooit voor meer dan twee monitors gedaan, maar daar heeft Matrox eventueel ook een oplossing voor.

Ik snap dat je problemen hebt met twee verschillende videokaart, alleen waarom is me even onduidelijk, waarom de drivers uitmaken (lees: ligt niet aan jou) aangezien ik dit al een keer met twee totaal verschillende videokaarten heb gedaan.

[ Voor 28% gewijzigd door Cardinal op 08-02-2007 11:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Normaalgezien kan ik ook gewoon 2 pci-express videokaarten plaatsen zodat ik meerdere schermen kan aankoppelen. En NIET gebruik wil maken van sli.

• Cardinal
Dat snap ik, het is onmogelijk om gebruik te maken van SLI. Het punt is dat het momenteel lijkt dat de drivers het niet snappen dat er twee videokaarten inzitten en de computer kennelijk niet weet wat hij er mee aan moet.

Hmm, lees net dat er in totaal drie schermen aan moeten komen hangen. Dan begin ik het wat meer te snappen.

[ Voor 31% gewijzigd door Cardinal op 08-02-2007 11:56 ]

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

Ik snap zowiezo niet waarom je 2 videokaarten wilt om 3 monitoren aan te sturen ? Gebruik dan voor 1 een PCI kaartje zoals cardinal zegt. Een 8800GTX kan 3 monitoren aansturen als je zo een verloop kabeltje hebt van 1 dvi naar 2dvi stekker die gebruiken we hier ook voor mensen die 2 monitoren willen en maar 1 dvi aansluiting hebben op hun videokaart.

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

Ik zou het erg slecht vinden van nVidia als ze het niet mogelijk maken om hun eigen producten uit verschillende series te laten werken met hun aangeboden drivers.

Ik zou een mailtje sturen naar het tech-team bij nVidia of ze dit al eens eerder hebben meegemaakt.

I've visited the Mothership @ Cupertino

• Cardinal
DeluxZ schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 11:58:
Ik snap zowiezo niet waarom je 2 videokaarten wilt om 3 monitoren aan te sturen ? Gebruik dan voor 1 een PCI kaartje zoals cardinal zegt. Een 8800GTX kan 3 monitoren aansturen als je zo een verloop kabeltje hebt van 1 dvi naar 2dvi stekker die gebruiken we hier ook voor mensen die 2 monitoren willen en maar 1 dvi aansluiting hebben op hun videokaart.
Mwah, ik snap de denkwijze wel, hij wil de kracht van de 8800 behouden voor games. Echter zie ik het nut niet zo. Windows is namelijk niet gemaakt voor "echt" mulittasken. Als er namelijk tijdens het gamen op scherm 2 winamp wordt aangeklikt, dan zal op scherm 1 nog steeds het spel geminimaliseerd worden.

Dual - triple setups zijn alleen handig als het gebruikt wordt ivm met werk, waar een applicatie niet geminimaliseerd wordt als een andere applicatie aangeklitk wordt.

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

Maar als je dan een 8800GTX koopt en je wilt 3 beeldschermen koop dan ipv een 7600GS een simpel PCI kaartje met 2x dvi als die er zijn O-) . Lijkt mij logischer en goedkoper :) Tenzij jij geld genoeg hebt natuurlijk ;)

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:55

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Of hij heeft ene 7600GS gehad en nu een 8800GTX er bij gehaald.

Ik zit me ook even over de bol te krabben. Dat dit gewoon moet kunnen vind ik ook. Dat de drivers conflicteren kan ik inkomen maar dat moet op te lossen zijn.
Welk OS gebruik je trouwens?
Een mailtje sturen naar of op het forum gaan zitten van nVidia lijkt me een goed idee. Die kunnen je mogelijk een beter antwoord geven omtrend die driverconflicten.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik windows xp. Maar in vista wilt het ook niet werken.
Pagina: 1