Toon posts:

[X-Fire Extreme Gamer] Instelling hoofdtelefoon mute geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In mijn nieuwe computer zit een X-Fire Extreme Gamer geluidskaart. Ik heb gisteren Vista Home Prermium 32 bits erop gezet en de nieuwste (gedownloade) drivers van Creative geinstalleerd. Eerder deze week had ik twee dagen XP op de computer staan omdat de leverancier vergeten was Vista bij te voegen.

In de console van Creative zit een optie die regelt dat het geluid via de speaker wordt gemute zodra je een hoofdtelefoon aansluit. Daar staat ook een optie bij dat de hoofdtelefooninstellingen automatisch worden geselecteerd zodra je een hoofdtelefoon aansluit. Dat is heel handig voor mij want mijn speaker (waar de knopjes opzit tenminste) staat op een nogal lastige plek. Ik heb die altijd aan staan. Maar ik speel veel met een hoofdtelefoon en deze opties zij dus ideaal voor mij. Zo werkte het ook altijd op mijn oude computer.

Maar... mijn probleem is dat zodra ik de opties aanzet (automatisch instellingen laden én geluid muten) dat dat dan ook METEEN gebeurt ook al heb ik GEEN hoofdtelefoon aangesloten! En dit was dus het geval zowel onder XP als Vista! De computer denkt dus schijnbaar dat ik CONSTANT een hoofdtelefoon heb aangesloten, wat dus NIET het geval is.

Heeft iemand enig idee hoe dat kan...? En wat ik er aan kan doen...?

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal niemand...? (Is bumpen toegestaan na een dag...?)