ASUS M6Ne - Netspanning of batterij defect?

Pagina: 1
Acties:

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Topicstarter
Na vele jaren trouwe dienst heb ik sinds kort toch een probleem met mijn Asus notebook gekregen. Om te achterhalen waar het probleem precies zit even dit topic.

Probleem
Sinds gisteren krijg ik mijn laptop niet meer opgestart. Zodra ik hem aan zet knippert de batterijled oranje, in een rap tempo. In Windows zie ik dat de batterij leeg is (zover kwam ik nog). Ik werkte op dat moment echter op de netspanning i.p.v de batterij dacht ik. Na enkele minuten schakelt de laptop zich uit.

Nu kan er het volgende aan de hand zijn:
- batterij defect (dan zou netspanning toch moeten werken?)
- netspanning defect (dat zou verklaren waarom in windows de laptop op batterij staat)
- adapter defect (lampje brand gewoon op de adapter)

Vraag
Om het probleem te tackelen hierbij een vraag voor M6Ne bezitters:

- als ik de laptop zonder batterij op de netspanning aansluit, moet dit dan werken? Werkt bij mij namelijk niet.

Alvast bedankt voor het meedenken :)

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Verwijderd

Dit zou moeten werken ja :)

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:53
Probeer eens de accu erf uit te halen en dan op de netspanning te werken, kijk of dat wel wil.

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Topicstarter
GremliN-Online schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 11:37:
Probeer eens de accu erf uit te halen en dan op de netspanning te werken, kijk of dat wel wil.
Dat was dus mijn vraag in de openingspost ;) Bij mij werkt dat niet. Door ItsMatthijs ben ik erachter dat dit inderdaad gewoon zou moeten werken.

Zal binnenkort eens kijken of er nog een winkel met Asus laptops in de buurt zit waar ik misschien een adapter kan testen. ben echter bang dat het probleem in de laptop zelf zit...

edit @ onderbuurman: ding is nu ongeveer 3 a 4 jaar als ik me niet vergis dus garantie zal niet meer opgaan. Dan maar een nieuw niet al te duur model gaan zoeken. Kan ik tenminste weer bij mijn data.

[ Voor 15% gewijzigd door sh4d0wman op 08-02-2007 12:17 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:53
* GENETX is echt blind :+

Als je nog garantie hebt zou ik iig een RMA aanvragen. Denk inderdaad dat er iets verkeerd is met de doorvoer van de spanning vanuit de adapter. En aangezien die krengen vaak gewoon op het mobo zitten meende ik wordt dat een duur grapje..