[WIFI] de schakelaar voor draadloos netwerkverkeer

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MartijnvdSluis
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-02 11:51
ik heb al een tijdje een goed werkend draadloos netwerk draaien oa via mijn laptop. Dat is een Jewel CL51.

Van de een op de andere dag doet mijn wifi verbinding het niet meer. Als ik nu bij draadloze netwerken kijk geeft die aan: geen draadloze netwerken binnen bereik gevonden. Zorg ervoor dat de schakelaar voor draadloos netwerkverkeer is ingeschakeld.

Op mijn laptop zit aan de zijkant zn schakelaar. Deze staat AAN. Het lampje van mn WIFI kaartje blijft echter uit.

Ik heb alle toetsencombie's die ik kon maken met de FN toets al geprobeerd maar hij doet het nog steeds niet. Ik kan in het boekje hier ook niets over vinden.

Even ter info:
WIFI = Intel Pro Wireless 2200
Firewall staat uit

Mn router doet het gewoon want met mn andere laptop kan ik er wel gewoon op.

iemand ideeen?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

wifi-nic verwijderen uit apparaatbeheer en opnieuw laten installeren

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Misschien Fn en F1 ofzo? Heb dit probleem ooit ook eens op een stage gehad

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• MartijnvdSluis
FN toetsen heb ik dus al geprobeerd.

Net NIC verwijderd en automatisch opnieuw geinstalleerd. Nog steeds zelfde probleem.

• XplodingForce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-02 16:30

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

MartijnvdSluis schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 10:21:
FN toetsen heb ik dus al geprobeerd.

Net NIC verwijderd en automatisch opnieuw geinstalleerd. Nog steeds zelfde probleem.
Je hebt wel de WiFi-nic verwijdert, en niet de gewone nic? (die van de ethernet-poort dus)

Everybody lies

Verwijderd

Ik had iets vergelijkbaars met bluetooth op een HP. Ik heb toen van de HP site wat software gedownload. Wireless assistant of zoiets. Daarmee kon ik hem softwarematig aanzetten. Daarna werkte het knopje ook weer.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:27

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Staat de WiFi kaart niet nog eens extra disabled in het BIOS ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• MartijnvdSluis
In de bios kan je het niet aan of uit zetten.

ik heb alleen de wireless nic verwijderd.

Als je en linkje naar die software hebt, graag!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-03 15:51
Als je bij de wireless accespoint of router komt zou ik zeggen: zet die even uit en dan weer aan (eventueel even de stroom eraf). Dat wil vaak ook al helpen, dit hoeft niet aan je laptop te liggen, kan net zo goed de router/accespoint zijn.

• MartijnvdSluis
Mn andere laptop kan zonder problemen verbinden met de router. Lijkt me niet dat het dan aan de router ligt.

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-03 15:51
Dan kun je nog de optie hebben alle wireless profielen even weggooien (eigenschappen van je wireless adapter)--> draadloze netwerken.. Hierna kijken of je wel bij het netwerk kunt..

Een andere optie is: Met Netstumbler kijken of er netwerken zichtbaar zijn (of eventueel storen doordat ze op zelfde kanalen zitten)..

• MartijnvdSluis
Heeft beide geen effect. Mn radio staat gewoon uit.Ik moet dus weten hoe ik die weer aan krijg. Misschien is die wel gewoon kaduuk?

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-03 11:26
kaart erin > drivers verwijderen (*inclusief utility). herstart zonder kaart. herstart mét kaart. installeer drivers/util (van site of cd) opnieuw.

you had me at EHLO

• MartijnvdSluis
Hij doet het. Ik moest de bijgeleverde ez button software installen. Gedaan, en hij doet het.

Deze kan dicht dus. bedankt voor alle hulp!
Pagina: 1