Voor een project ben ik op zoek naar een applicatie/script waarmee je een server kunt beheren. het idee is een beetje vergelijkbaar met een interface van een huis, tuin en keuken-router: alleen de basics moet je kunnen beheren. Het is niet nodig om extra users of iets dergelijks aan te kunnen maken, maar dingen als het IP-adres/subnetmask wijzigen is vereist, beheer van bijvoorbeeld een paar specifieke services (samba?) is prettig, maar kan eventueel ook zelf geschreven worden.
Nou heb ik natuurlijk een beetje rondgekeken, maar veel van de mogelijkheden die er zijn hebben nogal een overkill aan features, die zeker niet gebruikt gaan worden, zoals bijvoorbeeld webmin.
Heeft iemand misschien ervaring met een zo een soort pakket, dat je wellicht kunt aanraden?
Nou heb ik natuurlijk een beetje rondgekeken, maar veel van de mogelijkheden die er zijn hebben nogal een overkill aan features, die zeker niet gebruikt gaan worden, zoals bijvoorbeeld webmin.
Heeft iemand misschien ervaring met een zo een soort pakket, dat je wellicht kunt aanraden?