Toon posts:

[XP] Beheerder account is geen beheerder meer?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik kon nergen een goed antwoord vinden dus hier maar even proberen:

Ik heb Windows XP...

Vaak krijg ik de melding dat ik bestanden niet ergens gewoon kan opslaan, omdat ik niet de beheerder/administrator ben. dit terwijl als ik bij gebruikersaccounts kijk staan er 2:
Gast (uitgeschakeld)
Familie ****** (beheerder van deze computer)

ook vraagt ie sinds kort voordat windows opstart met welke account ik wil inloggen, en ook een password, terwijl ik zoiets nooit ingesteld heb (dit vraagt ie in zon normaal windows schermpje, Niet dat standaard blauwe gebruikers scherm)
ik ga daar altijd voorbij door gewoon op enter te drukken, want er staat geen wachtwoord ingesteld, z o kom ik gewoon windows binnen, volgens mij als Familie *****, kan ik dit ook ergens checken?

wat is er aan de hand?? en hoe los ik het op?

tnx!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Heb je uberhaupt al zelf wat geprobeerd? Die indruk krijg ik namelijk niet.

Je kan even in het Control Panel spelen met de User Accounts, of daar eventueel een vinkje verkeerd staat wat betreft aanmelden.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Aanmelden zonder ook maar iets te doen.

Selecteer Run in het Start menu.

Typ "control userpasswords2" in het dialoogvenster en druk OK.
Kies nu het tabblad Users.
Verwijder nu het vinkje voor de optie “Users must enter a username and password to use this computer”. (of in het nederlands, maar dat weet ik zo even niet)
Klik OK.
Het systeem vraagt je nu een username en password op te geven voor gebruikers die automatisch mogen aanloggen. (je familie account dus)
Klik OK om je instellingen te bewaren.

Verwijderd

Topicstarter
Gumball schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 09:53:
Aanmelden zonder ook maar iets te doen.

Selecteer Run in het Start menu.

Typ "control userpasswords2" in het dialoogvenster en druk OK.
Kies nu het tabblad Users.
Verwijder nu het vinkje voor de optie “Users must enter a username and password to use this computer”. (of in het nederlands, maar dat weet ik zo even niet)
Klik OK.
Het systeem vraagt je nu een username en password op te geven voor gebruikers die automatisch mogen aanloggen. (je familie account dus)
Klik OK om je instellingen te bewaren.
tnx, bij dat scherm wist ik niet te vinden.
ik zie daar 3 gebruikers staan:
Administrator (Administrators)
ASPNET (gebruikers)
Familie ****** (Administrators)

klopt dat wel??

ik heb iig geval gedaan wat je zei..
maar bij de username en password geeft ie als user Administrator op???
daar wel gewoon een password ingevuld

ik start hem nu even opnieuw op..

@gunner: ik heb wel degeleijk gebprobeerd, alleen vond niks relevants, en weet over gebruikers aac. vrijwel niks... dus leek mij sowiezo snel opgelost

Verwijderd

Topicstarter
opnieuw opgestart, nu kan ik dus kiezen door handmatig de gebruiker in te typen welke acc ik gebruik, maar eigenlijk wil ik het zo hebben dat ie gewoon opstart naar Familie ***** account. Kan ik die admistrator acc. niet gewoon verwijderen?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 10:47:
Kan ik die admistrator acc. niet gewoon verwijderen?
Wat denk je zelf? Lijkt me niet echt handig he als je ooit nog eens in de problemen komt met je Familie Sterretjes account.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
admin account KUN je niet verwijderen ;)
je kan bij control userpasswords2 toch gewoon het account Familie ***** invullen met eventueel bijbehorend wachtwoord? Dan zal hij altijd dát account gebruiken om automatisch in te loggen +)

Verwijderd

Topicstarter
tot nu toe altijd maar 1 accont nodig gehad voor problemen..., maar hoe stel je in dat ie dat hele venster overslaat en gewoon op familie ***** automatisch inlogd.
of via zon standaard blauw windows gebruikers scherm kunt kiezen welke gebruiker je neemt?

tnx!

Verwijderd

Topicstarter
okay tnx

Verwijderd

Topicstarter
heel raar, maar msn messenger live geeft de volgende message:
"A newer version of Windows Live Messenger is available. To upgrade, you need to log on as a local administrator."

maar ik ben een administrator....?!
iemand nog een oplossing hiervoor :s

tnx!

Verwijderd

Topicstarter
klein schopje...

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Die melding van msn is toch gewoon preventief ?

heb je hem al geprobeerd te upgraden en krijg je dan daadwerkelijk een foutmelding dat je niet genoeg rechten hebt.

No offense maar ik zal nog eerst eens gaan googlen op windows en user rights voor verschillende accounts. Ik krijg persoonlijk niet de indruk dat je enig idee hebt waar je mee bezig bent. Rechten van gebruikers is vrij link, als je geen administrator wachtwoord in stelt heb je binnen de kortste keren problemen.

admin account verwijderen :X

Verwijderd

Topicstarter
jah maar ik kan hem binnen msn nergens handmatig upgraden...

wachtwoord instellen is toch niet nodig als het een pc is die door de gehele familie wordt gebruikt, met maar 1 account
er zijn op het moment 3 accounts:
Administrator (Administrators)
ASPNET (gebruikers)
Familie ****** (Administrators)

en we gebruikien altijd de familie *** account, maar jij zegt de admin account verwijderen :| ?

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Admin account valt niet te verwijderen, en deze dient ook altijd aanwezig te zijn/blijven

Je familie account is als het goed is beheerder. Hiermee zou je alles moeten kunnen.

Dus je msn moet gewoon kunnen updaten, of je hebt echt iets stuk gemaakt.

probeer eens andere software te installeren, om te kijken of dat wel gaat.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:33

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Die ASPNET account moet je weghalen, dan start die weer gewoon in 1x door... Nadat je .NET Framework hebt geinstalleerd maakt die die account aan.. waarom weet ik niet.. maar wanneer je die verwijdert hoort het weer goed te werken...

Home Assistant Configuratie V&A

Verwijderd

Topicstarter
@ viper, ik heb winrar er af gehaald en opnieuw geinstalleerd, dat doet het gewoon ...

@ big guy: op het moment start ie ook gewoon weer in 1 x door... (met aspnet)
kan dat ASPNET een probleem veroorzaken met de .NET zelf, want die probeer ik al een tijdje te uptegraden/installeren, om zo visual basic te installeren, maar dat lukt niet...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je vraag staat gewoon in de Windows Clients FAQ uitgelegd, waarom begin je niet eens rustig met die door te lezen en te begrijpen wat er precies gebeurt?

Verder pas ik je topic titel nog even aan zodat [XP] er in staat - zou je dit voortaan ook zelf kunnen doen? :)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt, met de zoek functie kwam ik daar niet op, en dat van xp was ik idd vergeten...

tnx!
Pagina: 1