Toon posts:

Windows vista slaapstand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds gisteren windows vista, en daar zit een nieuwe optie in, de slaapstand. zodra ik de klep van m'n laptop dichtklap, sluit die zegmaar af, maar het batterij icoontje blijft knipperen, hij blijft dus zegmaar wel op stand-by staan.Voordeel: zodra je je klep open doet, en het 'aan' knopje indrukt, is je pc binnen 2/3 seconden opgestart.

Nou is mijn vraag, kan ik in deze modus mijn laptop gewoon in mijn laptoptas stoppen? Ik hoor namelijk geen fan draaien, dus volgens mij kan die dan niet te warm worden... Voordat ik het probeer wil ik eerst even jullie mening weten.

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

Deze opties was minimaal in XP ook al aanwezig. Je kunt hem gewoon vervoeren. Hou er rekening mee dat de laptop in deze stand wel wat energie verbruikt waardoor de accu leeg kan lopen.

reserveringshouder Tesla Model 3

• dailyleaf
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 19:05

dailyleaf

...

Die optie is te vinden onder Configuratiescherm -> Energiebeheer.
En dan het tabblad geavanceerd. Daar kun je instellen wat er moet gebeuren als je het scherm dichtklapt.

En om ook maar jouw vraag te bantwoorden.
Je kan hem gewoon vervoeren hoor. Al kan een normale reboot op zijn tijd ook geen kwaad.

Mijn post is interessanter dan mijn Sig..

Verwijderd

Topicstarter
@ cheeseman, deze optie zat niet in xp, de slaapstand van vista is een combinatie van de gewone slaapstand, en de standby stand. Ik heb vannacht mijn laptop in deze nieuwe slaapstand gezet, ik zette deze vanmorgen aan, en der batterij was 5% opgebruikt, vrij netjes energie verbruik dus. Het is dus niet zo, dat de pc te warm word?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je kunt ook overwegen om gewoon de standby te pakken. Dan gaat alles uit, maar wordt de staat van de machine in RAM opgeslagen ipv op de hdd. Ideaal voor korte ritjes. Niet zon handig als je batterij uitvalt though, maar ook dat kun je instellen dat ie dan naar de slaapstand moet gaan :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik denk dat dit voornamelijk van je notebook afhangt. De notebooks die ik hebben gehad verbruikten vrij weinig stroom en werden dus ook niet warm. Als je een notebook hebt waarvan de fan wel continu blijft draaien dan is het niet echt aan te raden om dat te doen, dan kan hij te warm worden. In dat geval kun je beter hibernaten, dan ben je en zo weer opgestart en je pc staat wel helemaal uit.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 09:54:
Ik denk dat dit voornamelijk van je notebook afhangt. De notebooks die ik hebben gehad verbruikten vrij weinig stroom en werden dus ook niet warm. Als je een notebook hebt waarvan de fan wel continu blijft draaien dan is het niet echt aan te raden om dat te doen, dan kan hij te warm worden. In dat geval kun je beter hibernaten, dan ben je en zo weer opgestart en je pc staat wel helemaal uit.
maar dat is juist het gekke, zodra ik de klep dichtklap, stopt ook de fan met draaien.

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Deze optie zit zowel in Windows XP als Windows 2000. Het heet ACPI suspend en daar zijn verschillende types van. Het meest gebruikelijke zijn S3 en S4.

In S3 staat alleen je RAM nog aan en als je je PC aanzet kan deze meteen weer verder omdat alles toch nog in het RAM zit. Je PC verbruikt veel minder stroom en genereert minder hitte maar of het genoeg warmte af kan voeren is nog maar de vraag; immers er zijn RAM simmetjes die actieve cooling vereisen tegenwoordig.

In S4 wordt het RAM geflushed naar de HD. Je kan je PC helemaal uitzetten en zodra Windows weer opstart (nadat het BIOS geladen is) wordt het RAM vanaf de HD geladen, waarna al je programma's weer draaien (net zoals S3 alleen veel trager doordat het BIOS nog op moet starten en het RAM van de HD geladen wordt). Helaas is dit erg traag in Windows 2000/XP omdat (naar ik meen, maar zeker weten doe ik dit niet) je hele RAM naar HD gezet wordt. Als je 4 GB hebt en het meeste RAM is leeg is dit gewoon zonde.

Verder zie http://en.wikipedia.org/w...ation_and_Power_Interface
Pagina: 1