Toon posts:

Ik heb een vraag?

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij wat informatie geven?
Ik heb ooit wel een een software geinstalleerd op mn pc. Ik heb nu een nieuwe pc gekocht en wil dat software op mijn ander pc zetten. Alleen het probleem is dat ik de cd niet meer heb.
Mijn vraag is nu, kan ik aan de hand van de map van de software die in program file staat de software opnieuw installeren. Of moet je echt gewoon een cd hebben.

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:22

Arethusa

Niet die server

Je hebt echt de cd nodig. Tijdens een installatie worden er ook een aantal zaken aan het register toegevoegd. Deze dingen zijn echter niet zo makkelijk over te plaatsen. Je kunt natuurlijk een backup van je register maken maar dan neem je ook een aantal zaken mee die je computer overhoop kan gooien.

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Verwijderd

Ik heb een antwoord?

Het ligt er maar net aan wat voor software het is. In veel gevallen kan je wel gewoon 1 op 1 de software map kopieeren.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2007 09:32 ]

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:20

bonzz.netninja

Niente baffi

Eigenlijk heb je meestal de cd erbij nodig. Bij de installatie van software is deze vaak niet beperkt tot alleen het mapje in program files, maar worden er ook daar waar nodig register verwijzingen gemaakt en eventueel dll files geinstalleerd. Het ligt dus eigenlijk een beetje aan de software die je probeert over te zetten.

Kijk ook even naar de FAQ hier over hoe een topic te openen. Je titel is verkeerd en je geeft te weinig informatie/blijk van eigen initiatieven

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een backup maak en wil de backup overplaatsen dan neem ik windows XP ook automatisch mee met de backup toch?

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Je vraag is wel erg sumier.
Paar puntjes:
1. verkeerde subforum. Waarschijnlijk moet je in software algemeen zijn of windows.
2. welke software? Het ene pakket is wel te doen het andere eigenlijk niet. (ga uit van het laatste).
3. Wat heb je zelf al uitgezocht?

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Je zou de data kunnen overzetten samen met de registry keys voor dat programma, maar dat is best wel een rotwerkje (die keys dan). Het handigste is een schone install, maar dat is dus inderdaad niet altijd mogelijk.

Verder zou ik in het vervolg even de policy lezen en dan met name de punten 4 en 5 ;)

edit:
Volgende keer niet pas posten na 5 min geleden de pagina geopend te hebben...

[ Voor 11% gewijzigd door Mei op 08-02-2007 09:34 ]

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 09:32:
Als ik een backup maak en wil de backup overplaatsen dan neem ik windows XP ook automatisch mee met de backup toch?
Ook hier ligt het eraan hoe je een backup maakt :) Maar eigenlijk begrijp ik bij deze vraag niet zo goed wat je bedoeld/van plan bent.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeer op het internet dingen hierover op te zoeken maar kon niets vinden.
Ik wil een programma Wurth WOW op mn ander laptop zetten maar heb hier geen cd's meer van.
We hebben een garage, dat sofware is voor het bedrijf maar wil het ook voor thuis gebruiken.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2007 09:44 ]

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:22

Arethusa

Niet die server

Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 09:43:
Ik heb geprobeer op het internet dingen hierover op te zoeken maar kon niets vinden.
Ik wil een programma Wurth WOW op mn ander laptop zetten maar heb hier geen cd's meer van.
We hebben een garage, dat sofware is voor het bedrijf maar wil het ook voor thuis gebruiken.
Je zou de ontwikkelaar van dat programma op een cd kunnen vragen? Ervan uitgaande dat je een legale versie hebt valt daar wel over te praten lijkt me.

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-01 00:01
software is natuurlijk altijd te kopieren.
of het hierna werkt is echter de vraag.

het probleem is dat wanneer jij bijvoorbeeld een favoriet spelletje installeerd in 'c:\program files\gaafspel\' er in sommige gevallen ook bestanden worden opgeslagen in bijv 'c:\documents and settings\nvidiag\savegames' of misschien worden er wel wat bestanden toegevoegd in het 'c:\windows\'. en als je pech hebt worden er ook nog essentiele register aanpassingen/toevoegingen gemaakt.

het antwoord op jou vraag is dus gewoon proberen...

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Arethusa schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 09:50:
[...]

Je zou de ontwikkelaar van dat programma op een cd kunnen vragen? Ervan uitgaande dat je een legale versie hebt valt daar wel over te praten lijkt me.
Als ze dat niet willen kun je altijd nog het probleem bij ze voor leggen en kijken hoe ze daarop reageren lijkt me. Maar het zou zo maar eens kunnen zijn dat het gene wat jij wilt helemaal niet mag, licentie technisch gezien. Probeer daar dus eerst nog even achter te komen voordat je er te veel energie insteekt.
* bonzz.netninja is altijd erg betrokken bij iedereens energie

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit heeft niks met hardware te maken :) Dit soort software-vragen horen in Client Software Algemeen, echter de topicstart is dermate krap dat een topicmove richting CSA het niet waard is. Neem eerst eens het aldaar geldende beleid door voordat je er een nieuw topic start :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.