Ik vraag me af of een verkleuring van de behuizing van de MacBook Pro normaal is dan een maand of drie? Sinds kort krijg ik allemaal zwarte vlekken op het aliminium. Het lijkt wel of oxidatie optreed. Iemand bekend met dit probleem?
Was een bekend probleem met de witte variant waar geelachtige vlekken op verschenen
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Het zijn gewoon zwarte vlekjes op de behuizing linksonder het toetsenbord. Erg vervelend. Ik zal er een foto van maken.
Pfff gewone macbook danCyBeR schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 03:07:
Er is geen witte macbook pro.
Ja da's leuk, maar TS had 't helemaal niet over een macbook.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Apple staat bekend om de vele hardware met dezelfde kwaaltjes; Krassen/Verkleuren/Accu`s, etcCyBeR schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 03:14:
[...]
Ja da's leuk, maar TS had 't helemaal niet over een macbook.
MacBook of MacBook Pro....tis beide van Apple en wordt gemaakt met dezelfde grondstoffen, daarom maak ik die verwijzing.
MacBook is van plastic, MacBook Pro is van geadoniseerd aluminium. Ik weet niet hoe jij les krijgt op school, maar dat zijn toch wel 2 heel verchillende materialen. De een is niet eens een grondstof!
Verkleuringen zijn tot nu toe alleen nog maar opgetreden bij de Macbooks, (iPods zijn gemaakt van een totaal ander materiaal dan de topcase van de MB's, waar de verkleuringen optreden) dus je vergelijking gaat niet op.
Verkleuringen zijn tot nu toe alleen nog maar opgetreden bij de Macbooks, (iPods zijn gemaakt van een totaal ander materiaal dan de topcase van de MB's, waar de verkleuringen optreden) dus je vergelijking gaat niet op.
Ik zou zeggen bel Apple even? Die kunnen je precies vertellen of het wel of niet normaal is, en waarschijnlijk willen ze wel een nieuwe sturen.
Ik heb wel last van het feit dat de verf gewoon los laat. Voornamelijk onder de Command knop..... en ook zwarte puntjes inderdaad.
Ben benieuwd of dit een garantiekwestie is....
Ben benieuwd of dit een garantiekwestie is....
Op de plek waar je handpalmen rusten?
Dat gebeurt vaker bij laptops ja. Hebben Dells ook last van. Is niet weg te halen.. tenminste, ik heb nog geen manier gevonden op internet. Als jij een manier vindt hoor ik het graag
Dat gebeurt vaker bij laptops ja. Hebben Dells ook last van. Is niet weg te halen.. tenminste, ik heb nog geen manier gevonden op internet. Als jij een manier vindt hoor ik het graag
Hier kreeg ik toch even de tranen van in de ogenMatias schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 07:54:
MacBook is van plastic, MacBook Pro is van geadoniseerd aluminium. Ik weet niet hoe jij les krijgt op school, maar dat zijn toch wel 2 heel verchillende materialen. De een is niet eens een grondstof!
Ontopic .. mijn MBP heeft ook last van de zwarte stipjes rond het scherm en de loslatende verf op de plek waar mijn -spatiebalk- duim rust.
Ik heb contact genomen met Apple en mijn topcasing mag vervangen worden. Ik moet alleen nog de tijd vinden om mijn macbookje binnen te brengen bij het repaircenter.
This space intentionally left blank.
Bij mij zit er ook rechtsonder een zwart stipje, vond het al zo raar dat ik het niet wegkrijg, maar ik ben dus niet de enige met dit probleempje
Met mijn PBG4 precies hetzelfde probleem gehad. Daar trad het al na een maand of 3 op. Bij m'n MBP heb ik het sinds kort ook, maar die heb ik al een halfjaar in bezit. Weinig aan te doen denk ik. Als de verf echt loslaat kan je misschien Apple wel zover krijgen dat ze 't vervangen.
D'r zit geen verf op aluminium powerbooks, behalve op dat kleine randje tussen je tobo en de rest van het aluminium (da's een stukje plastic namelijk).
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
== welCyBeR schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 12:17:
.. geen .., behalve ..
Het grootste deel is inderdaad geanodiseerd, dus daar kan niet zomaar iets loslaten. Zover ik weet doet Apple daar niets aan, maar als je last hebt van loslatende verf (tussen toetsenbord en aluminium inderdaad), dan maak je volgens de ervaring van dot.K wel een kans.
Jep, en de verf daarop gaat wel héél gemakkelijk af. Hier in Gent mag ik hem daarvoor binnenbrengen. Dat even ter info, mocht iemand hetzelfde voorhebben.CyBeR schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 12:17:
D'r zit geen verf op aluminium powerbooks, behalve op dat kleine randje tussen je tobo en de rest van het aluminium (da's een stukje plastic namelijk).
Een vriend van mij heeft dit probleem ook met zijn MacbookPro. Even een belletje naar Apple en langs brengen bij een Apple service point. Dit valt namelijk onder de garantie.
Zelf heb ik al ruim 2jr een PowerbookG4 met naar mijn weten dezelfde casing/materiaal; nog geen problemen mee gehad.
Zelf heb ik al ruim 2jr een PowerbookG4 met naar mijn weten dezelfde casing/materiaal; nog geen problemen mee gehad.
Ja, ik zal eens bellen met Apple hier in Nieuw Zeeland of Australie. Het maken van een foto blijkt lastiger dan verwacht.
Pagina: 1