[MacBook Pro] Verkleuring*

Pagina: 1
Acties:
  • 400 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-02 23:26

alienfruit

the alien you never expected

Topicstarter
Ik vraag me af of een verkleuring van de behuizing van de MacBook Pro normaal is dan een maand of drie? Sinds kort krijg ik allemaal zwarte vlekken op het aliminium. Het lijkt wel of oxidatie optreed. Iemand bekend met dit probleem?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Foto?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:35

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Was een bekend probleem met de witte variant waar geelachtige vlekken op verschenen :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Er is geen witte macbook pro.

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Het zijn gewoon zwarte vlekjes op de behuizing linksonder het toetsenbord. Erg vervelend. Ik zal er een foto van maken.

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Pfff gewone macbook dan :/

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ja da's leuk, maar TS had 't helemaal niet over een macbook.

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

CyBeR schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 03:14:
[...]

Ja da's leuk, maar TS had 't helemaal niet over een macbook.
Apple staat bekend om de vele hardware met dezelfde kwaaltjes; Krassen/Verkleuren/Accu`s, etc :)

MacBook of MacBook Pro....tis beide van Apple en wordt gemaakt met dezelfde grondstoffen, daarom maak ik die verwijzing.

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
MacBook is van plastic, MacBook Pro is van geadoniseerd aluminium. Ik weet niet hoe jij les krijgt op school, maar dat zijn toch wel 2 heel verchillende materialen. De een is niet eens een grondstof!

Verkleuringen zijn tot nu toe alleen nog maar opgetreden bij de Macbooks, (iPods zijn gemaakt van een totaal ander materiaal dan de topcase van de MB's, waar de verkleuringen optreden) dus je vergelijking gaat niet op.

Verwijderd

Heb mijn MBP C2D sinds oktober; geen last van verkleuringen.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:40
Ik zou zeggen bel Apple even? Die kunnen je precies vertellen of het wel of niet normaal is, en waarschijnlijk willen ze wel een nieuwe sturen.

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Ik heb wel last van het feit dat de verf gewoon los laat. Voornamelijk onder de Command knop..... en ook zwarte puntjes inderdaad.

Ben benieuwd of dit een garantiekwestie is....

• Tiiim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-01 08:17

Tiiim

Grand Theft Audio

Op de plek waar je handpalmen rusten?

Dat gebeurt vaker bij laptops ja. Hebben Dells ook last van. Is niet weg te halen.. tenminste, ik heb nog geen manier gevonden op internet. Als jij een manier vindt hoor ik het graag :)

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:16
Matias schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 07:54:
MacBook is van plastic, MacBook Pro is van geadoniseerd aluminium. Ik weet niet hoe jij les krijgt op school, maar dat zijn toch wel 2 heel verchillende materialen. De een is niet eens een grondstof!
Hier kreeg ik toch even de tranen van in de ogen ;) Geadoniseerd != Geanodiseerd

Ontopic .. mijn MBP heeft ook last van de zwarte stipjes rond het scherm en de loslatende verf op de plek waar mijn -spatiebalk- duim rust.

Ik heb contact genomen met Apple en mijn topcasing mag vervangen worden. Ik moet alleen nog de tijd vinden om mijn macbookje binnen te brengen bij het repaircenter.

This space intentionally left blank.

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Bij mij zit er ook rechtsonder een zwart stipje, vond het al zo raar dat ik het niet wegkrijg, maar ik ben dus niet de enige met dit probleempje :)

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-01 10:48
Met mijn PBG4 precies hetzelfde probleem gehad. Daar trad het al na een maand of 3 op. Bij m'n MBP heb ik het sinds kort ook, maar die heb ik al een halfjaar in bezit. Weinig aan te doen denk ik. Als de verf echt loslaat kan je misschien Apple wel zover krijgen dat ze 't vervangen.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

D'r zit geen verf op aluminium powerbooks, behalve op dat kleine randje tussen je tobo en de rest van het aluminium (da's een stukje plastic namelijk).

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-01 10:48
== wel :)

Het grootste deel is inderdaad geanodiseerd, dus daar kan niet zomaar iets loslaten. Zover ik weet doet Apple daar niets aan, maar als je last hebt van loslatende verf (tussen toetsenbord en aluminium inderdaad), dan maak je volgens de ervaring van dot.K wel een kans.

• GSL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09-2024

GSL

:{ Ik heb nergens last van en ik heb mijn powerbook al bijna 2 jaar. Misschien komt het door zweet, dat het alu daardoor aangetast wordt ?

• R0BK3
  • Laatst online: 08-02 09:33
CyBeR schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 12:17:
D'r zit geen verf op aluminium powerbooks, behalve op dat kleine randje tussen je tobo en de rest van het aluminium (da's een stukje plastic namelijk).
Jep, en de verf daarop gaat wel héél gemakkelijk af. Hier in Gent mag ik hem daarvoor binnenbrengen. Dat even ter info, mocht iemand hetzelfde voorhebben. :Y)

• heiyu
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-01 07:55
Een vriend van mij heeft dit probleem ook met zijn MacbookPro. Even een belletje naar Apple en langs brengen bij een Apple service point. Dit valt namelijk onder de garantie.

Zelf heb ik al ruim 2jr een PowerbookG4 met naar mijn weten dezelfde casing/materiaal; nog geen problemen mee gehad.

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Ja, ik zal eens bellen met Apple hier in Nieuw Zeeland of Australie. Het maken van een foto blijkt lastiger dan verwacht.
Pagina: 1