Report e-mailen als PDF

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• warrie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-01-2020
Ik wil het volgende in Access gaan maken:

Een knop in een form die een Report opent, vervolgens moet je even kunnen checken of alles klopt in het Report, waarna hij het report moet mailen als PDF. Iemand enig idee hoe je dit zou moeten aanpakken? Het printen naar PDF is nog niet eens het probleem denk ik, maar wel hoe je een tussenstap moet maken, waarin je het Report kan checken?
Wie helpt me?

Ik zag laatst een zwerver uit een vuilnisbak eten. Ik loop naar hem toe en zeg: "Doe je dat thuis ook??" - Theo Maassen

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Wie helpt me?
Ik heb geen idee wat je nu vraagt en wat je als antwoord verwacht. Checks / validaties moet je gewoon zelf maken met de tools en logica die Access hiertoe biedt, afhankelijk van de gegevens die je hebt en wat en hoe moet worden gevalideerd (wij kunnen dat niet gokken) moet je gewoon de desbetreffende hoofdstukken in F1 en/of handleiding lezen.

[google=mail microsoft access] gaf als eerste hit een pagina waar http://www.granite.ab.ca/.../reportsasattachments.htm als link staat... Dus: wat is nu de vraag, wat zijn je eigen probeersels en wat lukt er waar niet?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• warrie
F_J_K schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 10:10:
[...]
IChecks / validaties moet je gewoon zelf maken met de tools en logica die Access hiertoe biedt, afhankelijk van de gegevens die je hebt en wat en hoe moet worden gevalideerd (wij kunnen dat niet gokken) moet je gewoon de desbetreffende hoofdstukken in F1 en/of handleiding lezen.

[google=mail microsoft access] gaf als eerste hit een pagina waar http://www.granite.ab.ca/.../reportsasattachments.htm als link staat... Dus: wat is nu de vraag, wat zijn je eigen probeersels en wat lukt er waar niet?
Dank voor je reactie. Nou, wat het probleem is en waar ik zelf nog geen oplossing voor weet, is hoe je 1 punt in kan lassen waarin je checkt of alles in het report op de goede plek staat, en DAN pas het report verstuurd. Het probleem is dat je geen knoppen ofzo in een report kan zetten.
Met de oplossing die jij aandraagt, wordt het rapport zonder edit-mogelijkheden meteen gemaild, volgens mij.

Ik zag laatst een zwerver uit een vuilnisbak eten. Ik loop naar hem toe en zeg: "Doe je dat thuis ook??" - Theo Maassen

• MaxEagle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-07 20:33
warrie schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 12:41:
[...]

Dank voor je reactie. Nou, wat het probleem is en waar ik zelf nog geen oplossing voor weet, is hoe je 1 punt in kan lassen waarin je checkt of alles in het report op de goede plek staat, en DAN pas het report verstuurd. Het probleem is dat je geen knoppen ofzo in een report kan zetten.
Met de oplossing die jij aandraagt, wordt het rapport zonder edit-mogelijkheden meteen gemaild, volgens mij.
Ik weet niet of je het wilt echter het is misschien een oplossing.
Gewoon 2 knoppen op het formulier. Eén voor het openen van het rapport om het na te kijken en vergolgens knop 2 om het te mailen....

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Checken doe je trouwens als het even kan voordat je aan de opmaak begint. Of bedoel je met de hand checken of alles OK is? Dan gewoon de PDF even openen?

Lees verder de eerste alinea nog eens. Er is niets meer te zeggen dan dat als je niet zelf een opzet geeft van hoe en wat ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• warrie
Nou, soms moeten de blokken tekst in een report wat aangepast worden. Dus moet je wat gaan slepen met blokken tekst. Dit kan niet in een PDF, maar je wilt dat dus eigenlijk in de report-design van Access doen, en vervolgens als alles goed is, het ding mailen...is het zo wat duidelijker??

• warrie
Iemand? Ajb?

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-07 09:46
Jij zoekt waarschijnlijk een progje als print2pdf. Deze maakt een printer aan waardoor je door de afdrukweergave te controleren je controleer optie nog hebt. Hierna maakt het progje een pdf aan die je desgewenst kan mailen. Dit kan ook automatisch via het programma.

DEMO http://www.software602.co...t2pdfserver/download.html

Carpe Diem

• warrie
muppet99 schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 14:15:
Jij zoekt waarschijnlijk een progje als print2pdf. Deze maakt een printer aan waardoor je door de afdrukweergave te controleren je controleer optie nog hebt. Hierna maakt het progje een pdf aan die je desgewenst kan mailen. Dit kan ook automatisch via het programma.

DEMO http://www.software602.co...t2pdfserver/download.html
Ja, zoiets vermoedde ik al. Maar om welke manier moet de actie dan gebeuren, ik bedoel dus:

-eerst open je een Form met print preview
-Dan zie je het voorbeeld in Access, je kan nog wijzigen door even in "design view" over te gaan, maar als je het dan dus zou printen, vraagt ie waar je de pdf wilt opslaan toch?
-Ik wil dan dus echter meteen in Outlook ofzo terecht komen, waar de PDF ge-attached is en meteen kan mailen.

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-07 09:46
hij kan het gelijk doormailen dus hij zal het ook wel in outlook kunnen attachen neem ik aan

Carpe Diem

• warrie
Ok, ik gebruik nu de methode:
code:
1
2
3
Dim blRet As Boolean
blRet = ConvertReportToPDF(Me.lstRptName, vbNullString, _
Me.lstRptName.Value & ".pdf", False, True, 0, "", "", 0, 0)

Deze code wordt gegenereerd vanuit een rapport (na het sluiten ervan, krijg je een MsgBox of je het naar PDF wilt converteren), maar wat moet ik invullen bij Me.lstRptName en Me.lstRptName.Value?
"This" werkt niet, "Me", werkt niet. Ik voer deze code dus uit vanuit een rapport zelf, dit heet rapport heet "print_InvitationAir".
Kortom, hoe roep ik een rapport aan vanuit een rapport zelf?

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Ik heb het niet gechecked maar gezien http://msdn2.microsoft.co.../aa223101(office.11).aspx gok ik op Application.CurrentProject.FullName :)

Pagina: 1