[CSS | Print] Font size verschil bij printen in IE en FF

Pagina: 1
Acties:

• Urk
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 16:43
Bij het printen van een XHTML document via een print stylesheet krijg ik tussen IE en Firefox een font-size verschi, wanneer het blaadje uit de printer rolt is de font grootte in Firefox groter.
Ik heb een beetje informatie hierover op internet gevonden maar helaas niet de oplossing, ik had namelijk eerst mijn font-sizes in PX, maar heb dit vervangen door PT (punten), echter blijft het probleem ontstaan, ook bij gebruik van font-size in EM.

Iemand een idee? 8)7

Ook schijnt er bij andere browsers op de Mac een verschil te ontstaan, heb hier geen Mac dus kan dat niet testen.
Achtergrond info voor Mac wellicht: http://www.rfwilmut.clara.net/about/fonts.html

[ Voor 18% gewijzigd door Urk op 08-02-2007 01:37 ]

Verwijderd

Het verschil tussen IE en andere browsers is vaak indrukwekkend (in de slechte zin :))

Wat je kan doen is met conditional comments de IE print stylesheet een andere font grootte geven. Zo los ik vaak de verschillen op tussen verschillende browsers.

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Urk schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 01:35:
Bij het printen van een XHTML document via een print stylesheet krijg ik tussen IE en ...
offtopic:
XHTML en IE?

• Urk
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 16:43
De W3C Validator zegt dat m'n document valid XHTML is ;)
I know dat IE geen XHTML docs ondersteund

Verwijderd

Urk schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 18:16:
[...]

De W3C Validator zegt dat m'n document valid XHTML is ;)
I know dat IE geen XHTML docs ondersteund
Pas maar op, straks krijf je weer de discussie dat je je html pagina's verstuurd met content-type: text/html

Ik vind persoonlijk dat je zelf moet weten wat je gebruikt