Toon posts:

Rechter speaker veel zachter dan linker

Pagina: 1
Acties:
  • 1.285 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een MSI K8N Neo2 platinum met onboard realtek ac'97 geluid en dat heeft een hele tijd goed gewerkt. Maar de laatste tijd klinkt 'rechts' veel zachter dan links. Ook zijn geluiden onduidelijker. Met de balans schuiven wijst uit dat met helemaal links er nog steeds een 'echo' geluid uit rechts komt. Helemaal naar rechts idem en dan niets uit links.

Ik dacht dat het aan de boxen lag (harman kardon 2 speaker + subwoofer) maar het treedt ook op als ik de stereo aansluit en zelfs met koptelefoond direct op de computer.

Wat kan het zijn??

Alvast bedankt

• ShaiNe
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 08:36
Heb je al eens de audiodrivers opnieuw geïnstalleerd?

http://www.msi.com.tw/pro...detail.php?UID=607&kind=1

[ Voor 49% gewijzigd door ShaiNe op 08-02-2007 00:25 ]

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Of rotte kabels... Wat gebruik je? COAX/optisch of tulp?

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:27
Misschien is de binnenkant van de lineout verrot, die "echo" komt vaak voor als óf je kabel óf de ingang kapot is. Omdat hij dit ook met je koptelefon doet zal het niet aan je kabel liggen.

Een tweede kans is dat je de surroundinstellingen niet goed hebt. Ik bedoel de instellingen dat je zo'n rood puntje in een virtuele ruimte rond kan schuiven zodat je net doet alsof je niet precies in het centrum zit. Of een of andere sound effect (zoals under water e.d.) over je output, daarvoor moet je bij het speciale configuratiepanel die tijdens het installeren van de drivers mee geïnstalleerd zijn.

Ik hoop op één van de laatste opties, maar ik denk dat je uitgang gewoon kapot is :(

Maar het is met de HK die je er aan hebt hangen waarschijnlijk geen overkill om een goede geluidskaart aan te schaffen :D

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Allemaal bedankt voor het antwoord. Het blijft erg vaag maar ik weet het ook niet meer; drivers opnieuw geinstalleerd en op alle instellingen staat de balans goed! Het ligt ook niet aan de speakers of de kabel daarnaartoe.

Dus het zal wel aan de lineout liggen. Wel vreemd, want ik krijg hetzelfde probleem via de lineout aan de achterkant van de pc als bij de hoofdtelefoon uitgang!

Ik denk dat ik maar eens een echte geluidskaart ga kopen, vast geen overbodige luxe!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 19:37:
Hallo,

Allemaal bedankt voor het antwoord. Het blijft erg vaag maar ik weet het ook niet meer; drivers opnieuw geinstalleerd en op alle instellingen staat de balans goed! Het ligt ook niet aan de speakers of de kabel daarnaartoe.

Dus het zal wel aan de lineout liggen. Wel vreemd, want ik krijg hetzelfde probleem via de lineout aan de achterkant van de pc als bij de hoofdtelefoon uitgang!

Ik denk dat ik maar eens een echte geluidskaart ga kopen, vast geen overbodige luxe!
Toch geen X-fi rommel he :X
Ga dan voor Juli@ of Denon kaarten. Ik heb genoeg post hier in AVF staan over zeer goeie stereokaarten en evt dd/dts kaarten.
Succes!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-02 17:39
Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 20:49:
[...]

Toch geen X-fi rommel he :X
Ga dan voor Juli@ of Denon kaarten. Ik heb genoeg post hier in AVF staan over zeer goeie stereokaarten en evt dd/dts kaarten.
Succes!
Nu zijn die merken leuk, maar we vergeten hier bijvoorbeeld Turtle Beach en M-audio zijn geavanceerder dan die beiden, en M-audio nog bekender ook.
Imo, dan.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja! Nu heb ik een nieuwe geluidskaart (sorry toch x-fi) en het probleem blijft!!! Zowel met de speakers, de stereo als de hoofdtelefoon mis ik geluid van links. Ik snap er helemaal niets van. Het moet een software instelling zijn toch? Kan het moederbord er iets mee te maken hebben? Ik heb de realtek uitgezet in de bios. Waar ik kan zien staat de balans goed :'(

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
ghehe niet gwoon de geluids instelling van windows (configscherm geluid etc)?
die heeft heel soms ook kuren (ook welles gehad dat hij perse 1 speaker zachter wilde en ik niet :P).
Beetje mee klooien en toen was het weer prima, waarom, hoe geen id was er wel blij mee. D8 eerst al dat ik doof werdt :P

Nukezone FTW

Verwijderd

Topicstarter
Bedoel je de dat scherm met de diverse slider en balans instellingen erboven? Ik heb daar vanalles mee uitgehaald maar het werkte niet :-/

Ik denk er zelfs over na om windows op nieuw te installeren :'((

Verwijderd

Topicstarter
Mhhz

Ok ik weet nu het zit (dit geloof je gewoon niet):

- mijn speakers zijn kapot
- mijn hoofdtelefoon is kapot
- en mijn stereo zat 1 kabel los

De situatie is reproduceerbaar door mijn mp3 spelertje aan te sluiten :) En de el-cheapo koptelefoon doet prima stereo

Tijd voor nieuwe hardware...

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:27
LOOOOOOOOL

we zaten er met z'n allen toch weer flink naast :D
Pagina: 1