NEC brander extreem veel lawaai

Pagina: 1
Acties:

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-12-2025
Dacht ik een heel stil systeem te hebben aangeschaft, blijkt mijn brander(NEC AD5170 (50031405) Bulk zwart) het meeste lawaai van allemaal te maken, als hij gewoon een dvd inleest of bestanden hiervan kopierd naar de HD. Dit zou eigenlijk niet moeten aangezien cd/dvd branders/lezers normaalgesproken vrijwel geen lawaai maken.

Wat me vandaag trouwens opviel is dat mijn NEC bij apparaatbeheer wordt aangegeven als: Optiarc DVD RW AD-5170a

hebben meer mensen last van een lawaaierige cd/dvd brander/lezer?

[ Voor 6% gewijzigd door Djerique op 09-02-2007 13:03 ]

• psycix
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-04-2024
voor zover ik weet zijn bijna alle CD roms lawaaierig

daarom: lang leve NOCD cracks en image programmas 8)

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-02 20:31

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Er zijn programma's als Nero Drive Speed om dat lawaai een beetje tebeperken. Je laat de drive dan minder toeren maken wat ook betekend minder lawaai.Maar je lees/schrijfsnelheid gaat dan uiteraard ook omlaag. Het is in dit geval een beetje geven en nemen. ;)

Atari 4 ff'r 😊

Verwijderd

Dat Optiarc verhaal klopt overigens. Daar hoef je je niets van aan te trekken :)

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-02 20:25

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Tja, wat verwacht je van zo'n goedkope brander? Als je een stillere DVD-brander wilt, zal je eens naar een merk als Plextor moeten kijken.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Verwijderd

Paddixx schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 15:47:
Tja, wat verwacht je van zo'n goedkope brander? Als je een stillere DVD-brander wilt, zal je eens naar een merk als Plextor moeten kijken.
Wat een bullshit :O

Het enige wat Plextor bied t.o.v. andere branders is de prijs die veel te hoog is.
Die NEC is een prima brander en de prijs ligt op hetzelfde niveau als andere branders m.u.v. Plextor die 2x zoveel vraagt om een brander zonder toegevoegde waarde te bieden.

De NEC brander behoort niet veel lawaai te maken. Ik heb hem ook en hij ligt op hetzelfde geluidsniveau als mijn 3 pioneer branders.

Overigens ligt het ook vaak aan de dvd die je gebruikt. Een wat oudere dvd / bekraste dvd / goedkope dvd / dvd met veel PI/PO errors kan bijdragen aan een hoger geluidsniveau.

Maar beweren dat Plextor zo goed is en NEC een derderangs goedkoop merk is getuigt gewoon van de klok horen luiden maar geen idee hebben waar de klepel hangt.

Vroeger, in een grijs verleden, waren de Plextor SCSI cdbrander zeer goed te noemen.
Dat kwaliteitsverschil hebben ze alleen nooit met dvdbranders weten te evenaren.

• Djerique
Ik meende idd dat NEC branders ook erg goed zijn. Zo zijn er diverse getweakte firmwares van NEC, dat zegt al iets opzich, denk ik. :D

Ik kwam er net achter dat hij geen lawaai maakt met audio cd's afspelen. Heb zelfs wat oude Happy Hardcore cd's geprobeerd. Zelfs kopieen(ja, ik heb ze origineel) pakt die geluidloos. :)

Bij mijn backup dvd's met veel files(bijvoorbeel backups) maakt hij veel lawaai. Het lijkt dat dat er een soort fan extreem blaasd. Ik heb de pc open liggen en zie dat geen een andere fan aangaat, maar dat het lawaai puur van de brander zelf komt.

• Djerique
Ik hoorde vandaag van steeds meer mensen dat het normaal is dat als een dvd drive een dvd inleest dat het een enorm kabaal geeft 7(8)7

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Het is vrij eenvoudig: hoe sneller een schijfje draait, hoe meer lawaai.
AudioCD's worden afgespeeld aan 200-500 toeren per minuut.
Aan maximale snelheid draait een DVD aan 9000 toeren per minuut.
Een gemiddelde fan draait aan 2000-3000 toeren per minuut.
Pagina: 1