TFT upscale probleem

Pagina: 1
Acties:

• KRG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-05 10:13
Hallo,

Ik loop aldoor al tegen dit probleem aan en dit punt maakt voor mij uit of ik in de toekomst een TFT of een CRT aan moet schaffen:

Als ik een spel speel die op mijn pc niet in een heel hoge resolutie kan, althans niet zo hoog als de monitor in windows zelf staat, dan maakt mijn TFT het scherm net zo groot als het hele scherm, in plaats van dat hij het klein laat en zwarte balken geeft, hierdoor worden spellen die anders maar een beetje lelijk waren door de lagere resolutie, enorm lelijk door het zogenaamde uitrekken van het beeld.

Op een crt echter geeft hij gewoon zwarte balken en is het beeld kleiner, hierdoor werd een spel niet enorm lelijk.

Nu is mijn vraag, hoe zorg ik ervoor dat mijn tft niet alles wat lager is dan de standaardresolutie gaat uitrekken? Maar in plaats daarvan gewoon zwarte balken oid gaat geven?

• Raphaelo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-07 20:53

Raphaelo

boeiend!!

volgens mij kunnen niet alle schermen dit, als je scherm het wel kan zou het je het volgens mij gewoon in je vga drivers moeten kunnen instellen.

originele signatures zijn top!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-07 00:21

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

als je scherm dit niet kan maar je hebt je hebt wel een geforce videokaart. dan kan je het nog door de drivers laten doen.

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

• roy-t
  • Laatst online: 23-05 08:49
(... zeur mode: dit is een tft-DOWNscale probleem )

~ Mijn prog blog!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:11
BruceLee schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 08:28:
als je scherm dit niet kan maar je hebt je hebt wel een geforce videokaart. dan kan je het nog door de drivers laten doen.
Kan dit niet met een ATi kaart dan? Volgens mij kan ik ook zoiets instellen.

omniscale.nl

Verwijderd

therat10430 schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 08:34:
nee, het is een UPscale probleem. Als dit degelijk kon gebeuren had de TS geen reden tot klagen :p

Overigens kan je het zwarte randen gedoe zowel op een nvidia als een ATI kaart instellen. De enige voorwaarde geloof ik is dat je scherm met DVI (digitaal dus) moet aangesloten zijn.

• KRG
  • Laatst online: 27-05 10:13
therat10430 schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 08:34:
Gast als mijn PC op 1028 *1024 draait en ik wil commandos 2 spelen maar die draait hem op 800*600, dan upscaled hij naar 1028 * 1024, wat er dus enorm lelijk uitziet.

Dit is dus zo op mijn oude PC met een Geforce 2 MXX400.

Maar nu hebben we (tijdelijk) ook een nieuwe PC, met een Geforce 7300SE (slechte editite).

En als ik oblivion speel op 800*600 op een scherm van 1028 *1024 dan speelt dit niet lekker, het wordt wazig en groot.

Ik draai nu vista, maar de help verwijst me naar dingen die ik niet in de drivers kan vinden :S

Heb redelijk nieuwe drivers geinstalleerd, kweet niet of dit de nieuwste is maar ik kan noch met IE7 noch met FF naar nvidia.com :S.

Afbeeldingslocatie: http://img441.imageshack.us/img441/5042/naamloosws5.jpg

Dit is alles:

Onder 3d instellingen staat:
Weergave

en onder beeldscherm staat:
Weergave
Meerdere beeldschermen

Mis ik dingen? Volgens de help moet ik naar dingen die niet bestaan?

Ik voel me een beetje de enige met dit probleem. Heeft niemand dit? Zodra je een spel niet op de resolutie kan spelen die je in windows hebt ingesteld, krijg je het probleem al.
Pagina: 1