Moederbord kapot???

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

• Locutus4884
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-03-2019
Beste mensen,

Ik heb een best dringende vraag...
Het Asus A8N5X moederbord dat ik heb, had zoals vele exemplaren, een chipset cooler dit niet al te best werkte. Hij leek aan te lopen en maakte een verschrikkelijk kabaal.
Daarom besloot ik de cooler los te halen en er een druppeltje olie in te doen. Het loshalen zelf bleek een heel karwei, en na wat trekwerk bleek dat het hele moederbord verwijderd moest worden om aan de achterkant de pinnetjes los te maken.
Uiteindelijk is het me gelukt, en na alles weer te hebben gemonteerd was het aanvankelijke probleem verholpen, hij was weer geruisloos.

Helaas duikte een ander probleem op, namelijk dat na het indrukken van de power knop er bar weinig gebeurde. Het lampje van mijn monitor bleef knipperen, alle coolers in de pc draaiden vrolijk, maar er gebeurde niks.....
WAT IS ER AAN DE HAND??

Ik vermoed dat ik de chipset heb verknald, en dat er daarom niks gebeurt. Ik heb alleen niet voldoende verstand van moederbord hardware om hier uitspraken over te doen.

Kan iemand mij hiermee helpen, voordat ik een nieuw moederbord koop terwijl er misschien iets heel anders aan de hand is??

Ik zou het zeer op prijs stellen. Alvast bedankt!!

Robbert

• Felixje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10-2023
Locutus4884 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 23:27:
Beste mensen,

Het Asus A8N5X moederbord dat ik heb, had zoals vele exemplaren, een chipset cooler dit niet al te best werkte. Hij leek aan te lopen en maakte een verschrikkelijk kabaal.
Daarom besloot ik de cooler los te halen en er een druppeltje olie in te doen. Het loshalen zelf bleek een heel karwei, en na wat trekwerk bleek dat het hele moederbord verwijderd moest worden om aan de achterkant de pinnetjes los te maken.
Uiteindelijk is het me gelukt, en na alles weer te hebben gemonteerd was het aanvankelijke probleem verholpen, hij was weer geruisloos.

Helaas duikte een ander probleem op, namelijk dat na het indrukken van de power knop er bar weinig gebeurde. Het lampje van mijn monitor bleef knipperen, alle coolers in de pc draaiden vrolijk, maar er gebeurde niks.....
WAT IS ER AAN DE HAND??

Ik vermoed dat ik de chipset heb verknald, en dat er daarom niks gebeurt. Ik heb alleen niet voldoende verstand van moederbord hardware om hier uitspraken over te doen.

Kan iemand mij hiermee helpen, voordat ik een nieuw moederbord koop terwijl er misschien iets heel anders aan de hand is??

Robbert
Robbert, hoor je piepjes? Vaak geeft dit al een melding van wat er fout is. In de faq staat voor elk piepje de betekenis.

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:50

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Ik denk dat je gelijk hebt, en de chipset onder de koeler toch hebt bechadigd....
Heb je verder niks losgehaald?
Probeer dan eens vanaf een kaal systeem elk onderdeel los te testen, of probeer een ander mobo.

-= Very annoying forum person =-

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-05 14:19
Locutus4884 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 23:27:
Beste mensen,

WAT IS ER AAN DE HAND??

Robbert
zoek eens op GoT naar het A8N5X PSU topic. Waarschijnlijk is daar je probleem ;)

• Locutus4884
Ik heb net de troubleshooter doorgenomen, bij kopje Moederbord en zag niks staan wat de reden kon zijn. Ik hoor geen biepjes, alleen de fans die tot leven komen en wel een ander geluidje, daarna niks meer, geen biepjes, etc. Ik zal nog wel gaan checken of de pc speaker het doet.

Ik kan helaas niks testen met andere onderdelen...heb maar 1 PCIe videokaart, Athlon 64 proc, etc...

Maar het kan dus zijn dat wanneer de chipset is beschadigd, deze ervoor zorgt dat er niks meer gebeurt?

• Locutus4884
Dat topic gaat over een PSU probleem waarbij de pc niet eens aan wilt gaan. Ik heb nooit problemen gehad met opstarten, die kwamen pas na het loshalen van de chipset cooler... Hij gaat wel aan, maar er gebeurt niks.

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-05 14:26
Dat is altijd zo lekker irritant bij asus. Die standaard fannetjes op het moederbord gaan om de haverklap kapot, en als je ze zelf vervangt dan heb je geen garantie meer. (En al die domme moederborden gaan echt ook al kapot als je er maar naar kijkt)

Het kan natuurlijk alsnog iets onschuldigs zijn zoals het niet goed terugzetten van je grafische kaart, maar ik heb alweer een vermoeden dat je met een gaar moederbord zit. (hoewel ik in dit geval wel een beetje voorbarig ben geef ik toe)

In ieder geval kan je een soortgelijk moederbord voor onder de 15 euro krijgen. (ex rma moederbord dan, je kan je trouwens ook afvragen waarom de meeste ex rma moederborden die verkocht worden van asus zijn vooral in de s939 en s754 serie....)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit is helaas niet de manier om een "Help, mijn PC doet het niet!" topic te starten. Er ontbreekt namelijk nog veel te veel informatie in de topicstart. Begin hier: PMG Beleid :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.