Ik loop nu al maanden te klungelen met mijn draadloze verbinding (Linksys WRT54G v5 en een WMP54G v4 netwerkkaartje). De verbinding is uitstekend maar heeft een gigantisch hoge uitval. Om de paar minuten valt deze weg en moet de verbinding een keer opnieuw aangeschopt worden (d.w.z. netwerkverbinding herstellen of gewoon eventjes opnieuw verbinden) om het weer eventjes vlekkeloos te laten werken.
Ik heb vanalles geprobeert. Allerhande drivers van Linksys, met en zonder tooltje. En indien met tooltje ook Wireless Zero Configuraton van XP uitgeschakeld maar niks helpt. Ook custom firmware (DD-WRT Micro 2.3 SP2) helpt niet.
Mijn systeemlogboek staat vol met de volgende melding:
Zit ik hier nu met een defect van 1 van de 2?
Overigens is het PCI kaartje al eens naar een vervangende PC verhuist, met een schone installatie van Windows XP Home.
Ik weet het even niet meer...hopelijk kan iemand mij meer vertellen of mij in de goede hoek schoppen om te zoeken.
Ik heb vanalles geprobeert. Allerhande drivers van Linksys, met en zonder tooltje. En indien met tooltje ook Wireless Zero Configuraton van XP uitgeschakeld maar niks helpt. Ook custom firmware (DD-WRT Micro 2.3 SP2) helpt niet.
Mijn systeemlogboek staat vol met de volgende melding:
Ik heb ook 2 verschillende routerlocaties getest. Eén verdieping hoger waar er slechts een plafond tussen zit met voor zover bekend geen aparte leidingen of kabeling. En op dezelfde verdieping (dit is nu van toepassing) met een hemelsbrede afstand van een metertje of 15, met slechts een TV en een draadloze telefoon tussenin. Nu heb ik om die reden alle 13 de kanalen al getest, met allen tegenvallend resultaat.Het systeem heeft ontdekt dat netwerkadapter Linksys Wireless-G PCI Adapter met het netwerk is verbonden. De normale werking van de netwerkadapter is begonnen.
Zit ik hier nu met een defect van 1 van de 2?
Overigens is het PCI kaartje al eens naar een vervangende PC verhuist, met een schone installatie van Windows XP Home.
Ik weet het even niet meer...hopelijk kan iemand mij meer vertellen of mij in de goede hoek schoppen om te zoeken.